Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un proces simulat din domeniul Dreptului penal

Vineri, la Universitatea Agora, în Sala de procese simulate

Un proces simulat din domeniul Dreptului penal

În cadrul activităţilor festive prilejuite de aniversarea a 15 ani de la înfiinţarea Universităţii Agora din Oradea şi în cursul consolidării unei istorii de succes a acesteia, studenţii de anul III şi IV de la secţia „Drept" au avut prilejul în ziua de 15 mai 2015 să contribuie, la rândul lor, cu o mică poveste de succes, aceea a unui proces simulat din domeniul Dreptului penal, respectiv o punere în scenă a unei judecăţi în primă instanţă a unei cauze penale.

Conceput pe o stare de fapt cadru, scenariul şedinţei de judecată a permis studenţilor care au interpretat rolurile de magistraţi, avocaţi, părţi şi martori să-şi expună propriile replici şi intervenţii. S-a creat, astfel, o stare de emoţie şi de tensiune pentru participanţi, fiecare dintre ei concentrându-se pentru a-şi formula cât mai adecvat expunerile şi pentru a da replicile potrivite celorlalţi. Această manieră de organizare, dincolo de riscurile pe care le presupune, în situaţiile în care din cauza tracului, unii dintre studenţi ar uita sau denatura relatarea unor aspecte esenţiale în desfăşurarea scenariului, oferă cel mai bun prilej pentru trăirea atmosferei unei şedinţe de judecată la cote foarte apropiate de realitate. Oferă, de asemenea posibilitatea studentului în rolul de judecător să-şi manifeste cunoştinţele, deprinderile, dar mai ales personalitatea în conducerea şedinţei.
Ceea ce s-a întâmplat vineri va rămâne în istoria universităţii noastre nu numai ca primul proces simulat al secţiei de Drept, ci deopotrivă, ca unul care a ridicat ştacheta calitativă a prestaţiilor la o cotă atât de ridicată încât, generaţiile viitoare vor avea mult de muncă pentru a o depăşi.
Cu un aer senioral, ,,judecătorul" Adriana Brânda a condus magistral şedinţa, de maniera în care unui necunoscător al evenimentului aflat în sală, i-ar fi creat, realmente, senzaţia că a nimerit într-o şedinţă de judecată a Judecătoriei Oradea.  Cu o privire iacobină şi un aer inchizitorial, ,,procurorul" Jeni Dedu s-a angajat în expuneri vehemente şi replici tăioase la adresa Apărării, conduse excelent de ,,avocatul" Petronela Ilica; aceasta fie prin replici uşor ironice, pe alocuri sarcastice la adresa Parchetului, fie prin pledoarii patetice, a încercat să invoce tot ce era posibil în favoarea inculpatului şi pentru a-l îndupleca pe preşedintele completului. Ar fi nedrept dacă în suita de elogii nu i-aş menţiona pe toţi participanţii care, în mod surprinzător mai ales pentru unii, au reuşit prestaţii cu mult peste ceea ce probaseră anterior la repetiţii. Aşadar, o reuşită, pe care au savurat-o în primul rând protagoniştii, care au avut cel mai mult de câştigat din această reprezentaţie dar, nu mă îndoiesc că, deopotrivă, toată asistenţa care a făcut sala neîncăpătoare.
În final, adresez un sincer mulţumesc tuturor studenţilor care s-au implicat în acest eveniment şi le doresc din toată inima ca într-un viitor cât mai apropiat să conducă o şedinţă sau să pledeze într-o sală de judecată reală.
Astfel a văzut şi a comentat procesul simulat domnul procuror lector univ. dr. Liviu Lascu, îndrumătorul „actorilor" studenţi.
Nouă nu ne rămâne decât să vă prezentăm şi ceilalţi protagonişti, „actori" ai respectivului proces de drept penal simulat. Alături de Adriana Brânda (judecător), Jeni Dedu (procuror) şi Petronela Ilica (avocat inculpat), au mai interpretat: Daiana Poleac (grefier), Andra Breb (avocat parte civilă), Adrian Florea (inculpat), Lavinia Iovan (persoană vătămată-1), Lavinia Fărcanea (persoană vătămată-2), Iolanda Fâşie (parte civilă), precum şi cei cinci martori: Popa-Tuns Cosmin, Sturz Gabriela, Buncea Claudia, Titi Ronald şi Barboş Daniel.
Pe când o nouă cauză şi provocare?
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Un proces simulat din domeniul Dreptului penal.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:41:18 Ora standard a Europei de Est