Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Trei întâlniri de proiect în aceeași zi

Joi, o zi specială pentru Grădinița nr. 42 - Maria” din Oradea

Trei întâlniri de proiect în aceeași zi

Pentru copiii și educatoarele grupei mari „B” de la Grădinița nr. 42 - „Maria” din Oradea (Mariana Pater și Mariana-Ileana Petruș), ziua de joi (12 iunie 2008) avea să fie o zi specială, pentru că totul a ieșit întocmai cum a fost planificat, pus la punct de managerul unității de învățământ, dna Viorica Indrea.

 Oradea-Beiuș-Ștei-Vașcău
Dis-de-dimineață, autocarul își aștepta clienții, pe copiii grupei mari „B”, educatoarele lor, administratorul Florica Lerințiu și îngrijitoarea Mariana Chiș-Toia. Cu toții urmau să se îmbarcheze pentru o ieșire în zona folclorică a Beiușului, Șteiului și Vașcăului, în lumina proiectului unei activități extracurriculare – excursia tematică ”Tradițional și modern în activitatea județului Bihor”.
Cu acest prilej, directoarea Viorica Indrea a plănuit (și a și reușit) încă o dublă, o întâlnire de proiect cu partenerii a două proiecte educaționale, unul județean, intitulat „Copilărie – lume de vis și fantezie” (împreună cu copiii și educatoarea Grădiniței din localitatea Câmp, Melania Male, unitate de învățământ arondată Școlii cu clasele I-VIII „Nicolae Bogdan” din Vașcău), iar celălalt, proiect interjudețean, intitulat „Prieteni din generația mea” (derulat în parteneriat cu grădinițele nr. 43 și 52 din Oradea, precum și Grădinița nr. 2 din Deva, județul Hunedoara).
Parcurgând rezumatul celor aproape 12 ore petrecute în afara municipiului de pe Crișul Repede, veți putea lesne constata volumul uriaș de informații pe care l-au dobândit copiii, informații de tot felul, adaptate la nivelul lor de înțelegere, traduse pe limba lor, iar imaginile vorbesc în cel mai sincer și concret mijloc de comunicare despre atmosferă, trăirile și modul de manifestare ale fiecăruia.
La Muzeul municipal din Beiuș și Marmogranit Vașcău  
În frumosul muzeu beiușean, am fost călăuziți de gazdele bune, profesor Nicolae Brânda și Georgeta Brânda, în calitate de muzeografi. Cunoscând totul ca în palmă și având cunoștințele didactice necesare, au captat atenția copiilor cu lucruri interesante și utile, adaptate la puterea de înțelegere a unui copil de grupă mare. Poate că unele lucruri despre gospodăria țărănească, port și îndeletniciri le aflaseră micii orășeni de la bunici, dacă au bunici la țară, dar, cu siguranță, nu mai știau mare lucru. Cei mai mulți copii trec ușor pe lângă lucruri (obiecte) fără să întrebe sau să le observe, fără să afle cât sunt de vechi și de valoroase pentru sufletul țăranului. Tocmai aici, la muzeu, aveau ei să descopere, de exemplu, cum se pot crea tablouri, adevărate opere de artă, din, te miri ce, pietricele sau bucățele de carton sau hârtie, adunate cu migală și lipite pe un suport. Povestind despre straiele țăranilor bihoreni, au văzut cu ce se îmbrăcau mirii, iar Cătălin și Denisa au ajuns mire și mireasă. Doamna directoare Viorica Indrea le-a arătat opincile și le-a sugerat cam cum se lucrează la roata olarului. Dona Ursu și-a măsurat înălțimea, în comparație cu uriașele roți de la o moară de apă...
În parcarea de la Marmogranit Vașcău, copiii orădeni aveau să se întâlnească și să se cunoască cu partenerii lor de proiect, copiii de la grădinița din localitatea Câmp, însoțiți de educatoarea lor, Melania Male. Au făcut cunoștință dăruindu-și câte o atenție, ca semn, simbol al prieteniei. Orădenii le-au înmânat diferite jucării și au primit în schimb câte o ghirlandă cu obiecte de podoabă sugerate de bucățelele de hârtie colorată prinse și ordonate ca un șirag de mărgele. Mădălina era bucuroasă de ursulețul primit, Andreea, de păpușă, Tania, de șoricel, Sebi de mașina de poliție, Răzvan era încântat de mașina sa de curse, iar Diana își răsfăța păpușa...
Cu concursul conducerii Marmogranit S.A. Vașcău, (Nicolae și Doina Lupuț), copiii din Oradea și Câmp au ajuns să vadă și să pipăie, poate pentru prima oară, bucăți de granit și marmură, de diferite culori. Mai mult chiar, și-au putut lua acasă bucățele de marmură, ca mostre.
 Chiar dacă nu aflaseră încă cine a fost Alexandru Andrițoiu, ajungând pe strada din Vașcău care îi poartă numele, au văzut locul unde s-a născut și a copilărit viitorul poet și redactor-șef al revistei „Familia”. Pe aceeași stradă, la o aruncătură de băț distanță, partenerii de proiect au văzut cum arată o păstrăvărie, după care s-au retras la Școala cu clasele „Nicolae Bogdan”, unde am povestit și s-au pozat, primiți de noua directoare, prof. Liliana Laza, și de copii din clasa a V-a, care petreceau cele mai frumoase clipe ale sfârșitului de an școlar, cu muzică, prăjituri și suc.  
La iarbă verde, cu alți parteneri de proiect
La reîntoarcerea în „patrie”, copiii Grădiniței  nr. 42 – „Maria” au mai avut parte de două momente importante.
Așa după cum au convenit directorii parteneri ai proiectului educațional interjudețean Bihor – Hunedoara, intitulat „Prieteni din generația mea”, pe un câmp, numai iarbă (și flori de câmp), a avut loc întâlnirea respectivilor parteneri de proiect, copii și educatoare de la grădinițele orădene  42, 43 și 52, precum și de la Grădinița nr. 2 din Deva, județul Hunedoara.
Cea de-a doua oprire, au făcut-o preșcolarii Grădiniței „Maria” la liziera unei păduri, unde sărbătoriții zilei (educatoarea Mariana Pater și Alexandru Mada) și-au servit colegii cu ciocolată și suc.
Antonia, Darius, Renata, Denisa, Cătălin, Gabriel, Adrian, Dona, Andrada, Sebastian... nu păreau să simtă „povara” orelor de neodihnă, fiind la fel de proaspeți și veseli, ca dimineață, la ora 7.30, la plecare.
Câte nu vor fi povestit ei părinților, bunicilor și fraților despre tot ceea ce au văzut în cea mai lungă excursie a vieții lor de preșcolari în grupa mare. (Ov. DAN)  
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Trei întâlniri de proiect în aceeași zi.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 18:43:00 Ora standard a Europei de Est