Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Simpozionul organizat la aniversarea „Agora - 15 ani” a fost o sărbătoare studenţească

La Sărbătoarea Agorei, 11 universităţi, sub aceeaşi umbrelă!

Simpozionul organizat la aniversarea „Agora - 15 ani” a fost o sărbătoare studenţească

Simpozionul Naţional „Brainstorming în Agora Cercurilor Studenţeşti" s-a desfăşurat vineri, 15 mai 2015, în Aula Albastră (Aula Magna a Universităţii Agora), în prezenţa a peste 100 de cadre didactice şi studenţi din cele 11 universităţi participante la simpozion, precum şi reprezentanţi ai unor firme care au sprijinit manifestările.

În deschidere, a luat cuvântul doamna conf. univ. dr. Alina-Anglea Manolescu, coordonatorul evenimentului din partea Universităţii Agora, care a şi moderat deschiderea oficială; au luat apoi cuvântul membrii prezidiului: domnul prof. univ. dr. Ioan Dziţac, rectorul Universităţii Agora, care a salutat participaţii şi a explicat titlul simpozionului, doamna prof. univ. dr. Ioana Moisil - invitatul de onoare al simpozionului, conf. univ. dr. ing. Bendea Gabriel, decan al Facultăţii de Inginerie Energetică şi Management Industrial de la Universitatea din Oradea şi studentul Cheţiu Gabriel, preşedintele Comitetului de organizare studenţesc. Cinstea de a încheia deschiderea oficială a simpozionului a avut-o distinsul academician Marcus Solomon,  invitat de onoare al simpozionului.
Lucrările ştiinţifice au fost prezentate pe secţiuni paralele, conduse de cadre didactice din diversele centre universitare prezente, care au avut misiunea de a modera şi evalua lucrările în urma prezentărilor şi răspunsurilor la întrebările adresate celor care şi-au prezentat lucrări.
Secţiunea de Ştiinţe economice a debutat cu lucrarea „Suport IT pentru implementarea proiectelor finanţate din fonduri europene", prezentare susţinută de conf. univ. dr. Benţa Dan, de la Universitatea Agora.
Cea mai tare şi mai curtată secţiune, Secţiunea aplicaţii practice-demonstrative, simulări şi „EXPO_BACStud 2015" s-a desfăşurat în curtea Universităţii Agora (în intervalul orar 14.00 - 16.00), care a fost împânzită de standuri expoziţionale şi demonstraţii oferite de către Direcţia Judeţeană de Informaţii Bihor (prezentă cu o autospecială şi un robot curtat şi admirat pentru isteţimea sa); Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor, Serviciul de criminalistică (cu stand de prezentare şi activităţi practice, demonstrative cu ajutorul autolaboratorului de criminalistică); Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Bihor (cu stand de prezentare şi activităţi de informare, de promovare a atribuţiilor jandarmeriei şi exerciţii practice, modul de acţiune);  Centrul 54 Comunicaţii R.M.N.C; Poliţia Locală Oradea; Activităţi de informare (colţul european) din cadrul Centrului Europe Direct Agora Oradea; precum şi standuri ale şcolilor gimnaziale „Agora", „Avram Iancu" şi „Nicolae Bălcescu". Cei prezenţi au fost răsfăţaţi cu activităţi practice-demonstrative cu câinii dresaţi ai poliţiei, prezentarea unor roboţi şi maşinuţe ale studenţilor de la profilurile de inginerie; dar nici elevii nu s-au lăsat mai prejos; gazdele, elevii Şcolii Gimnaziale Internaţionale Agora, ne-au impresionat cu standul „Inovare la vârste fragede" - cuprinzând produse ale activităţilor din Curriculumul Internaţional; standurile şcolilor partenere („Nicolae Bălcescu" şi „Avram Iancu") au promovat activităţile de voluntariat cu prilejul Săptămânii Naţionale a Voluntariatului (11 - 17 mai 2015) în cadrul „Expo_BACStud 2015".
Lucrările pe secţiuni paralele au continuat şi în cursul după- amiezei; tot acum, am avut ocazia să asistăm la o scenetă studenţească pe tema „Extinderea drogurilor în Oradea", prezentată de studenţi de la Poliţia locală Agora, coordonaţi de lector univ. dr. Florin Mateaş, urmată de simularea unui proces penal (Furt calificat), cu concursul studenţilor de la programul de studii Drept, coordonaţi de procuror, lector. univ. dr. Liviu Lascu, de la Universitatea Agora, precum şi o Activitate demonstrativă a Clubului Sportiv „Universitatea Agora Sport Club".
Premierea câştigătorilor
Toţi responsabilii de secţiuni au fost invitaţi în prezidiu pentru a oferi premii studenţilor.
1. La Secţiunea de Inginerie, cu cele cinci subsecţiuni - conf. univ. dr. ing. Egri Angela, Universitatea din Petroşani, conf. univ. dr. ing. Cristina Hora, conf. univ. dr. ing. Buidoş Traian - Universitatea din Oradea;
2. La Secţiunea Ştiinţe juridice - doamna decan, prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu - Universitatea Agora,
3. La Secţiunea Poliţie locală - lect. univ. dr. Mateaş Florin - Universitatea Agora,
4. La Secţiunea Ştiinţe economice - doamna decan, conf. univ. dr. Bologa Gabriela - Universitatea Agora,                       
5. La Secţiunea specială multidisciplinară pentru elevi - prof. Poinar Ana, Colegiul Naţional „Emanuil Gojdu" Oradea.
În debutul premierii, doamna conf. univ. dr. Alina-Angela Manolescu a mulţumit coordonatorului principal (omului total, inima şi creierul simpozionului) doamnei conf. univ. dr. ing. Simona Dziţac, pe care a invitat-o să modereze premierea.
Pentru început au fost acordate diplome de excelenţă celor doi invitaţi de onoare ai simpozionului, doamnei prof. univ. dr. ing. Ioana Moisil şi domnului academician Solomon Marcus, după care a mulţumit Comitetului editorial şi de organizare, oferindu-le diplome speciale. În replică, au adresat mulţumiri şi felicitări pentru simpozion d-na prof. univ. dr. Ioana Moisil, de la Universitatea „Lucian Blaga" din Sibiu, d-na conf. univ. dr. ing. Egri Angela, de la Universitatea din Petroşani, şef lucr. dr. ing. Cornelia Anghel Drugarin - Universitatea „Eftimie Murgu" din Reşiţa, d-l Florin Sebastian Badale - Universitatea „1 Decembrie 1918" din Alba Iulia şi d-l conf. univ. dr. Creţ Vasile - Universitatea Agora.
 La Secţiunea Inginerie, cu cele cinci subsecţiuni, pe cele mai înalte trepte ale podiumului au urcat studenţi de la Universitatea „Aurel Vlaicu" din Arad, Universitatea din Petroşani, Universitatea „Politehnica" Timişoara (Facultatea de Inginerie Hunedoara), Universitatea din Oradea, Universitatea „Eftimie Murgu" din Reşiţa, Universitatea „1 Decembrie 1918" din Alba Iulia, Universitatea „Constantin Brâncuşi" din Târgu-Jiu; la secţiunile Ştiinţe juridice şi Poliţie locală, podiumul a fost dominat de studenţii de la Universitatea Agora; la Secţiunea Ştiinţe economice - Universitatea Babeş-Bolyai Cluj şi Universitatea „Aurel Vlaicu" din Arad au ocupat locurile fruntaşe, iar la Secţiunea multidisciplinară pentru elevi, Colegiul Naţional „Emanuil Gojdu" Oradea şi Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" Oradea s-au clasat în frunte. Din cele 73 de lucrări înscrise la simpozion, 68 au fost prezentate şi premiate. În cele două seri studenţeşti (de tip picnic), desfăşurate în pădurea de la Băile Felix, s-au servit bucate specifice zonei, s-a ascultat muzică, s-a cântat şi s-a dansat.
Sâmbătă, la Apollo şi Grădina Zoologică
Sâmbătă (16 mai), în incinta ştrandului Apollo au avut loc competiţii sportive, studenţii de la Universitatea „Eftimie Murgu" din Reşiţa, Universitatea ,,Aurel Vlaicu'' din Arad şi Universitatea din Petroşani fiind premiaţi atât individual, cât şi pe echipe. Alţii au vizitat Grădina Zoologică.
Organizatorii simpozionului doresc să mulţumească public, prin intermediul presei, partenerilor şi sponsorilor: Universitatea din Oradea, Centrul Europe Direct Agora Oradea, Şcoala Gimnazială Internaţională Agora, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor, Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Bihor, Poliţia Locală Oradea, SC Electrica SA - SDEE Oradea, Centrul de Formare şi Perfecţionare Perfect Service, Faist Mekatronic SRL, ProEnerg Oradea, Fatime Impex SRL Biharia, ENEL Distribuţie Banat, ATR Arad, Celestica SRL, Energotel Proiect Oradea, S.C. Energetic Montrel S.R.L Oradea, S.C. Focus Studio S.R.L. Oradea, S.C. Electrobobinaj S.R.L. Deva, Nova Euro şi Ansamblul folcloric Ulpia.
În loc de concluzii
Motorul, creierul şi forţa de mobilizare şi acţiune în cele două zile aniversare de joi şi vineri (14 şi 15 mai 2015) de la Universitatea Agora, au fost doamna conf. univ. dr. ing. Simona Dziţac şi domnul rector Ioan Dziţac, ajutaţi de doamna prof. univ. dr. Adriana Manolescu - preşedintele Senatului universitar, domnul prof. univ. dr. ing. Mişu-Jan Manolescu - preşedintele Consiliului de Administraţie şi doamna conf. univ. dr. Alina-Angela Manolescu - director al Centrului Europe Direct Agora.
Cu alte cuvinte, vorbim despre două universităţi orădene surori, înfrăţite în toată puterea cuvântului, pentru că studenţii şi universitarii celor două instituţii au acţionat ca unul în toate momentele, programul şi scopul lor fiind aceleaşi. Iar reuşita este rodul muncii şi responsabilităţii comune, al celor două colective de dascăli şi studenţi care au acţionat unitar, cu multă dăruire.
Comitetul editorial şi organizatoric pe partea ştiinţifică, de comunicare şi de imagine web (site şi conţinut), condus de doamna conf. univ. dr. ing. Simona Dziţac, a avut în componenţă peste 40 de cadre didactice din diverse centre universitare din ţară, care s-au ocupat de recenzarea şi jurizarea lucrărilor prezentate în cadrul celor cinci secţiuni ale simpozionului (plus secţiunea specială din curte).
Comitetul organizatoric pe partea de cazări şi seri studenţeşti, condus de as. drd. ing. Lolea Marius, a fost alcătuit din 20 de cadre didactice (respectiv ingineri) de la Universitatea Agora şi Universitatea din Oradea.
La finele manifestărilor, coordonatorul Comitetului organizatoric studenţesc, studentul Gabriel Cheţiu, ţine să aducă mulţumiri colegilor şi profesorilor care i-au fost alături, cu deosebire doamnei conf. univ. dr. ing. Simona Dziţac şi domnului as. drd. ing. Marius Lolea, celor peste 30 de studenţi de la Universitatea din Oradea şi de la Universitatea Agora care s-au ocupat de pregătirea mapelor, amenajarea sălilor, de partea tehnică, de standurile expoziţionale, de primirea participanţilor, de cinele din cadrul serilor studenţeşti şi de socializare... şi nu în ultimul rând, doreşte să mulţumească Grupului artistic „Agora" care ne-a încântat cu recitalul lor de suflet.
Ca unul care am fost cu ochii şi cu aparatul foto pe ei în cele două zile, observând totul, pot să afirm că Sărbătoarea Agora - 15 a fost o reuşită, Simpozionul demonstrând, dincolo de mesajul ştiinţific, cu multiple valenţe instructiv-educative, forţa unităţii colectivelor înfrăţite.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (240 de poze), accesaţi Galeria foto: Simpozionul organizat la aniversarea „Agora - 15 ani” a fost o sărbătoare studenţească.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:51:07 Ora standard a Europei de Est