Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Distinsul academician Solomon Marcus a devenit, joi, Doctor Honoris Causa al Universităţii Agora

Al şaptelea titlu DHC

Distinsul academician Solomon Marcus a devenit, joi, Doctor Honoris Causa al Universităţii Agora

Doctor în matematică (în 1956), Doctor docent (1968), Profesor emerit al Universităţii din Bucureşti (1991), Membru corespondent al Academiei Române (1993), Membru titular al Academiei Române (2001), domnul academician Solomon Marcus a devenit joi, 14 mai 2015, Doctor Honoris Causa al Universităţii Agora din Oradea.

Înaltul titlu (D.H.C.) i-a mai fost conferit de şase ori: de Universitatea din Craiova (în 1999), Univ. „Vasile Alecsandri" din Bacău şi Universitatea din Petroşani (în 2003), Univ. „Ovidius" din Constanţa (2005), Univ. de Vest din Timişoara (2009) şi Univ. „Apollonia" din Iaşi (2013).
Solomon Marcus s-a născut în oraşul Bacău la 1 martie 1925. A absolvit studiile gimnaziale şi liceale la Bacău, clasându-se primul la examenul de bacalaureat (1944, Liceul Ferdinand I). A urmat cursurile Facultăţii de Matematică din cadrul Universităţii din Bucureşti (1945-1949). A absolvit facultatea cu diplomă de merit (1949). A urmat cariera didactică şi de cercetare ştiinţifică universitară la aceeaşi facultate, fiind, pe rând, asistent (1950), lector (1955), conferenţiar (1964), profesor (1966) şi profesor emerit (1991).
„Este Moisil al zilelor noastre". (Sergiu Rudeanu, matematician - discipol al lui Grigore C.Moisil ), „Un gigant al semioticii...". (Marcel Danesi, semiotician şi lingvist canadian); „Visez o lume în care poeţii să facă spre matematică tot atâţia paşi câţi a făcut Solomon Marcus spre poezie". (Ana Blandiana, poet şi prozator); „De o viaţă asta face: încearcă să creeze punţi într-o lume de insule". (Andrei Pleşu, filosof şi eseist).
Solomon Marcus se află mereu în linia întâi în bătălia pentru reforma şi sănătatea educaţiei. De curând a semnat prefaţa la volumul colectiv „România noului val", în care scrie: „Voi, tineri pe care decembrie 1989 v-a prins copii sau adolescenţi, voi, cei care v-aţi născut după 1989, sunteţi de două ori răsfăţaţi ai istoriei, pentru că sunteţi beneficiari ai unor achiziţii democratice şi de civilizaţie pe care nu le-au cunoscut nici părinţii, nici bunicii voştri. Aveţi posibilitatea de a depăşi prin efort personal vicisitudinile unui sistem educaţional bolnav şi, implicit, puteţi contribui la terapia care să permită instalarea unui alt sistem educaţional. Avem semne că destule minţi tinere se trezesc, iar cele care contribuie la cartea de faţă sunt dintre acestea.
Mai aflăm apoi, tot din Laudatio, că la începutul anului 2006, Solomon Marcus a avut deosebita generozitate de a publica un articol chiar în primul volum şi primul număr al revistei IJCCC (revista Universităţii Agora), dedicat centenarului Grigore C. Moisil.
Solomon Marcus are contribuţii ştiinţifice semnificative în nouă domenii: Matematică (analiză matematică, teoria măsurii, topologie generală); Informatică teoretică; Lingvistică; Poetică matematică şi teorie literară; Semiotică; Antropologie culturală; Istoria şi filozofia ştiinţei; Educaţie; Aplicaţii ale matematicii în ştiinţele naturale şi sociale.
Este recunoscut ca unul dintre iniţiatorii lingvisticii matematice şi poeticii matematice".
Iată câteva dintre motivele (cu greutate) care l-au determinat pe rectorul Universităţii Agora, domnul prof. univ. dr. Ioan Dziţac, să-l propună pe distinsul academician Solomon Marcus să devină joi, 14 mai 2015, Doctor Honoris Causa al Universităţii Agora, la aniversarea a 15 ani de la fondarea Agorei orădene.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (83 de poze), accesaţi Galeria foto: Distinsul academician Solomon Marcus a devenit, joi, Doctor Honoris Causa al Universităţii Agora.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:44:46 Ora standard a Europei de Est