Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Universitatea Agora a aniversat 15 ani de existenţă, sub semnul excelenţei

Joi şi vineri, Agora a fost în sărbătoare

Universitatea Agora a aniversat 15 ani de existenţă, sub semnul excelenţei

Joi, 14 mai 2015, la ceas aniversar, Aula Albastră a Universităţii Agora a devenit neîncăpătoare.

În prezidiu şi în sală, au onorat oficialităţi locale şi judeţene, parlamentari, academicieni şi rectori din ţară şi străinătate, directori de colegii şi licee, colaboratori şi prieteni...
Semn că fondatorii Universităţii, preşedintele Senatului, doamna prof. univ. dr. Adriana Manolescu, preşedintele Consiliului de Administraţie, domnul prof. univ. dr. ing. Mişu-Jan Manolescu, domnul rector Ioan Dziţac şi ceilalţi universitari se bucură de apreciere şi stimă în municipiu, în ţară, dar şi în afara ei, având prieteni şi parteneri peste tot.
Este de apreciat acest fapt mai cu seamă că vorbim despre o universitate atât de tânără, dar cu rădăcini sănătoase, ancorate în tradiţie şi cu un parcurs îndrăzneţ, ascendent şi roditor, graţie unei conduceri competente şi responsabile şi unui colectiv de universitari de top.
Mulţumindu-le pentru prezenţă şi pentru sprijinul acordat în cei 15 ani, preşedintele Consiliului de Administraţie, dl prof. univ. dr. ing. Mişu-Jan Manolescu, le-a acordat diplome aniversare şi plachete. La rându-le, în cuvântul rostit, prefectul Claudiu Adrian Pop, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, domnul prof. Cornel Popa, precum şi senatorul Petru Filip au apreciat capitalul de imagine şi progresele calitative înregistate de învăţământul superior particular orădean, şi investiţiile făcute la Universitatea Agora şi au asigurat conducerea Universităţii de tot sprijinul.
Rectorul Universităţii „Aurel Vlaicu" din Arad, doamna prof. univ. dr. Ramona Lile, rectorul Universităţii din Piteşti, domnul prof. univ. dr. Ionel  Didea, rectorul Universităţii „Obuda" din Budapesta (Ungaria), domnul prof. univ. dr. Fodor Janos, au evidenţiat bunele relaţii statornicite şi parteneriatele dezvoltate cu Universitatea Agora.
Rectorul Universităţii Agora, domnul prof. univ. dr. Ioan Dziţac, a mulţumit distinşilor invitaţi pentru prezenţă şi aprecieri, asigurându-i de o politică educaţională corectă şi eficientă, adaptată comenzii sociale, care să răspundă provocărilor venite din mediul de afaceri şi din comunitatea locală, naţională şi europeană; fără a face un bilanţ, a punctat impactul pe care îl au proiectele implementate şi revista Universităţii - „International Journal of Computers Communications & Control (IJCCC), cotat ISI, IF=0,694 în JCR2013,  care în prezent ocupă poziţia 96 în lume între cele 135 de jurnale cotate ISI la categoria „Computer Science, Information Systems", fiind prima revistă din ţară la această categorie", după cum a precizat dl rector.
După momentul festiv, a urmat un altul: ceremonia de decernare a înaltului titlu onorific de Doctor Honoris Causa al Universităţii Agora distinsului academician Solomon Marcus.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (116 poze), accesaţi Galeria foto: Universitatea Agora a aniversat 15 ani de existenţă, sub semnul excelenţei.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:34:10 Ora standard a Europei de Est