Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Procese simulate studenţeşti - Cerere de divorţ, cu actorii Univ. din Piteşti

În cadrul primei ediţii a simpozionului „Brainstorming în Agora CS” BACStud2015

Procese simulate studenţeşti - Cerere de divorţ, cu actorii Univ. din Piteşti

La împlinirea a 15 ani de la înfiinţarea Universităţii „Agora", la „Agora" orădeană a avut loc, joi şi vineri (14-15 mai 2015), prima ediţie a Simpozionului Naţional „Brainstorming în Agora Cercurilor Studenţeşti" (BACStud2015).

În debutul maniferstărilor, elevii Şcolii Gimnaziale Internaţionale „Agora" s-au întâlnit cu academicianul Solomon Marcus; în cadrul proceselor simulate, studenţii actori ai Universităţii din Piteşti au prezentat o cerere de divorţ, iar de la ora 15.30, în Aula Albastră, domnului academician Solomon Marcus i-a fost conferit înaltul titlu de Doctor Honoris Causa al Universităţii Agora.
O cerere de divorţ
Protagoniştii primului proces simulat prezentat, joi, în Sala de procese simulate a Universităţii Agora au fost actorii studenţi ai Universităţii din Piteşti: Ana Maria Constantin (judecător), Geanina Anghel (grefier), Maria Magdalena Drăgan (reclamant), Cristina Staicu (avocat reclamant); pârâţii în raport cu reclamantul: Cristian Enache (soţ), Mihaela Drăghia (terţ contractant), Roxana Maria Copaci (avocatul pârât), Andreea Ciuleanu (avocat pârât terţ contractant); pârât în cererea reconvenţională, al doilea terţ co-contractant) - Ana Maria Ciobanu; avocat pârât reconvenţional - Andreea Tănase; martori: Lorena Doncea şi Ana Maria Lupu, minora A.I. - Mădălina Zamfir; cadrul didactic îndrumător - conf. univ. dr. Andreea Tabacu.
„Aplicând noţiunile teoretice însuşite în cursul anului universitar la materia Drept procesual civil, coroborate cu cele din dreptul civil, studenţii au întocmit actele de procedură în cauză (cereri, citaţii, încheieri), au dezvoltat apărările în privinţa capetelor de cerere şi a excepţiilor, au stabilit ce probe solicită a fi administrate în raport cu fiecare cerere şi cum se administrează concret acestea, au pregătit concluziile de fond şi au stabilit soluţia", ne-a spus cadrul didactic îndrumător al actorilor piteşteni, d-na conf. univ. dr. Andreea Tabacu.
Procesul care ne-a fost prezentat a avut ca obiect principal o cerere de divorţ, însoţită de mai multe capete de cerere: încredinţarea minorei A.I. către reclamantă; obligarea pârâtului să îşi dea acordul la căsătoria fiicei lor A.F., în vârstă de 15 ani, în condiţiile art. 272 NCC; atribuirea locuinţei până la finalizarea partajului; stabilirea pensiei de întreţinere pentru minora A.I.; păstrarea numelui din căsătorie; partaj bunuri comune; obligarea la plata cheltuielilor de judecată. Capăt de cerere distinct: anularea actului de vânzare cumpărare a unui imobil bun comun, încheiat de soţul pârât cu un terţ - Mihaela Drăghia, fără acordul reclamantei, conform art. 346 şi art.347 NCC.
La final, îndrumătorul studenţilor (conf. univ. dr. Andreea Tabacu) şi rectorul Universităţii din Piteşti (prof. univ. dr. Ionel Didea) au felicitat actorii studenţi pentru reuşita procesului simulat.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Procese simulate studenţeşti - Cerere de divorţ, cu actorii Univ. din Piteşti.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:26:26 Ora standard a Europei de Est