Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

In memoriam profesorului Hodiş Alexandru

La 40 de zile de la înălţarea sa la cer!

In memoriam profesorului Hodiş Alexandru

Iertare, distinse şi iubite profesore, Alexandru Hodiş, dacă nu ne pricepem să găsim, acum, cele mai potrivite cuvinte pentru a omagia un magister, un maestru în Limba şi literatura română, un Om între oameni, care s-a stins ca o lumânare, lăsându-ne mai săraci şi mai trişti!

În 9 aprilie 2015, scriam: Regretăm profund plecarea dintre noi a distinsului profesor de Limba şi literatura română Alexandru Hodiş, educator emerit, 44 de ani profesor şi peste 10 ani director la Şcoala Gimnazială din Ghiorac, reporter special al revistei noastre, titular al rubricii „Controverse", unde a semnat 35 de articole, cu pseudonimul Alex Serpens...
Astăzi, la 40 de zile de la înălţarea sa la cer, după parastasul de rugăciune şi pomenire săvâşit ieri, sâmbătă, 16 mai 2015,  la Biserica Sf. Apostol Andrei din Oradea, îi aducem un sincer omagiu, prin glasul şi condeiul unuia dintre vrednicii săi discipoli, Gabriela Leorina Fechete, elevă a Domnului Profesor Alexandru Hodiş între anii 2001-2005, în prezent, asistent de cercetare la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca, cea care a fost prezentă şi la înmormântare, exprimându-se şi atunci cu aceste cuvinte la căpătâiul distinsului profesor, alături de vrednicul învăţător Ion Ianoş, care, la rându-i, a lăcrimat în cuvinte, ca reprezentant al colectivului de cadre didactice de la Şcoala Gimnazială din Ghiorac.
Gânduri de mulţumire Profesorului Alexandru Hodiş, cel care s-a ocupat de fiecare elev ca şi cum ar fi fost singura sa preocupare
În mod tainic şi simbolic, misiunea pământească a Domnului Profesor Alexandru Hodiş s-a încheiat în Joia Mare, când Domnul nostru, Isus Cristos, a făcut gestul suprem de slujire umană prin spălarea picioarelor apostolilor, anticipând apoi, prin instituirea Euharistiei, comuniunea în care rămâne alături de ei dincolo de timp şi spaţiu, şi pregătindu-i astfel pentru despărţirea de ei în această lume, impusă de însuşirea Crucii.
Ca slujire şi dăruire deplină de sine şi-a asumat şi şi-a trăit şi Domnul Profesor vocaţia de dascăl, de aceea, rândurile acestea sunt astăzi un mic omagiu în amintirea celui care ne-a oferit un model de umanitate, a cărui misiune a fost plină de roade, unele mai vizibile, mai concrete - cum sunt atâtea promoţii de elevi pe care i-a îndrumat în studiul limbii şi a literaturii române, iar altele mai subtile, mai profunde - cum sunt valorile umane şi spirituale pe care le-a trăit şi le-a transmis celor care au avut darul de a fi formaţi de dumnealui.
Într-o lume care propune să te impui cu orice preţ, să concurezi, să te pui în valoare, Domnul Profesor Alexandru Hodiş a fost germenele unei alte umanităţi. Dumnealui s-a dăruit cu multă responsabilitate, disponibilitate şi respect formării persoanelor, mult dincolo de predarea limbii şi a literaturii române. Privindu-şi elevii în mod egal, Domnul Profesor avea aceeaşi dorinţă de bine şi bunăvoinţă iubitoare pentru toţi, atât pentru cei mai mici, mai puţin înzestraţi, cât şi pentru cei mai motivaţi pentru studiu şi mai conştiincioşi, întrucât reuşea să observe calităţile fiecărui suflet şi se străduia să le dezvolte şi să le facă roditoare.
Fiind o viaţă întreagă profesor la Şcoala din Ghiorac, un sat micuţ, Domnul Profesor nu a căutat niciodată poziţii râvnite, comode sau siguranţe confortabile ci, acolo unde a fost trimis dintru început, la Ghiorac, a lucrat necontenit pentru a face binele, cel mai mare bine pe care l-a putut face acolo, prin educarea minţilor şi hrănirea sufletelor copiilor şi mergând neîncetat în căutarea adevărului şi a frumuseţii umane. Cu toate că avea capacităţi extraordinare, Domnul Hodiş a fost un dascăl smerit, care privea de jos copiii cu care lucra şi niciodată nu îi privea de sus. Îi privea şi îi însoţea mereu de alături, cu blândeţe şi bunăvoinţă, oferindu-le încredere în ei înşişi şi motivaţie pentru studiu, dar şi conştiinţa lucrului bine făcut, asumat până la capăt. Mai mult decât atât, Domnul Profesor avea o umilinţă surprinzătoare pentru lumea în care trăim, căci dumnealui mereu recunoştea ceea ce era cu adevărat, chiar prin limitele şi defectele proprii. Ne-a învăţat, prin aceasta, să ne privim în adevăr, cu calităţi şi defecte, cu capacităţi intelectuale şi cu limite. Ne-a învăţat să observăm toate acestea şi să le acceptăm, aşa cum şi dumnealui şi le accepta. Acesta este unul dintre cele mai mari daruri pe care omul şi profesorul Alexandru Hodiş le-a trasmis: faptul de a fi noi înşine, în adevăr şi smerenie, de a ne recunoaşte aşa cum suntem şi de a construi pe ceea ce suntem, fără a ne amăgi sau consuma cu iluzia de a fi altceva decât suntem.
Aceasta nu înseamnă slăbiciune, ci este adevărată înţelepciune, este înţelepciunea slujirii pe care Domnul Profesor a înţeles-o şi a trăit-o. Dumnealui purta în sine iubirea şi adevărul, de aceea nu avea nevoie să folosească privirea de sus, răceala erudită sau mândria. Dimpotrivă, vorbea şi acţiona mereu cu puterea frumuseţii sufleteşti, a bunăvoinţei, a adevărului şi a iubirii.
Să reînnoim astăzi mulţumirea pentru darul vieţii Domnului Profesor Alexandru Hodiş şi pentru marele dar pe care l-am primit prin prezenţa Dumnealui în viaţa noastră. Şi pentru că suntem încă în perioada Sfintelor Paşti, sărbătoare care a adus noutatea radicală pentru orice fiinţă umană şi pentru istorie, aceea a triumfului Vieţii prin cruce şi prin moarte, să-l însoţim pe Profesorul nostru drag în drumul său ceresc, spunând cu speranţă şi încredere ,,Cristos a înviat!"
Gabriela Leorina Fechete,
elevă a Domnului Profesor Alexandru Hodiş  între anii 2001-2005,
în prezent, asistent de cercetare la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 20:13:08 Ora standard a Europei de Est