Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Reevaluarea activităţilor din cadrul Programului Mondial Eco-Şcoala

Luni, la Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu

Reevaluarea activităţilor din cadrul Programului Mondial Eco-Şcoala

Preşedintele C.C.D.G. - Centrul Carpato-Danubian de Geoecologie, prof. dr. Cornelia Dincă, vicepreşedintele, Petru Dincă, d-na ing. Loredana Ţîrţ, consilier al A.P.M. Bihor, au fost prezenţi luni (11 mai 2015) la Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu" Oradea pentru reevaluarea în cadrul Programului Mondial Eco-Şcoala.

Coordonatorii proiectului, prof. Alina Deliman şi Simona Bunta, precum şi cei 40 de eco-agenţi (reprezentanţii claselor) au avut un dialog cu membrii comisiei referitor la activităţile desfăşurate la clasă în cadrul Programului Mondial Eco-Şcoala. Raportul Eco al Comitetului elevilor a fost prezentat de eleva Mikloş Alexandra, elevă în clasa a VIII-a.
Din discuţii care au urmat a reieşit impactul pe care l-au avut şi îl au activităţile eco asupra elevilor, şi felul în care a reacţionat comunitatea, colegii, părinţii, toţi cei din jur.
Astfel, după cinci ani de activităţi, în Programul Mondial Eco-Şcoala, putem afirma că am reuşit să acumulăm experienţă şi să atingem obiectivele pe care ni le-am propus când am pornit la drum în noiembrie 2010.
Efectele pozitive ale acestui program asupra tuturor, entuziasmul nostru, dorinţa de a intra în rândul ECO - ŞCOLILOR, ne-au mobilizat ca şi în acest an să continuăm desfăşurarea lui. Considerăm că, elevi, cadre didactice, părinţi, personal auxiliar, reprezentanţi ai autorităţii locale am format o adevărată echipă. Ne-am străduit să punem în practică obiectivele educaţiei pentru sănătate şi de protecţie a mediului.
În anii şcolari 2013 - 2015, am ales două teme incitante: VIAŢA SĂNĂTOASĂ şi APA. Astfel ne-am propus să conştientizăm elevii asupra modului în care ne putem păstra sănătatea prin creşterea consumului de fructe, legume şi apă, precum şi necesitatea efectuării exerciţiilor fizice, zilnic.
 Activităţile au fost atractive, s-a muncit cu mult drag şi responsabilitate. Din aproape în aproape, am realizat că depinde numai de noi să trăim într-un mediu curat şi prietenos, având grijă de sănătatea noastră, consumând apă, fructe, alimente sănătoase, dar şi făcând mişcare zilnic.
 Prin activităţile desfăşurate, am promovat şi stimulat mişcarea, consumul de legume, fructe şi apă. Picătura de apă ne-a însoţit de multe ori în călătorii cu peripeţii şi ne-a învăţat că trebuie să o respectăm pentru că ea este sursa vieţii. Prin implementarea proiectului, am mai dedus că pretutindeni „Omul sfinţeşte locul" şi că stă în puterea noastră să creăm o lume sănătoasă, frumoasă şi verde.
La finalul discuţiilor, dl director, prof. Troie Gheorghe, a invitat membrii comisiei să viziteze şcoala  şi spaţiul verde din incintă, pentru a se convinge că faptele vorbesc.
 Preşedintele C.C.D.G., doamna Carmen Dincă, a felicitat întreg colectivul de cadre didactice, elevi şi părinţi şi ne-a îndemnat  să continuăm programul, antrenând tot mai mult comunitatea şcolară, dar nu numai, şi în alte acţiuni benefice pentru schimbarea atitudinii faţă de mediul înconjurător. Au fost adresate felicitări conducerii şcolii, în special domnului director, pentru implicare şi dedicaţie, pentru managementul exemplar pe care îl realizează. În replică, dl director Gheorghe Troie şi coordonatorii programului (prof. Alina Deliman şi Simona Bunta) ţin să transmită, şi prin intermediul presei, felicitări colegilor profesori, elevilor şi părinţilor pentru modul exemplar în care au derulat timp de cinci ani Programul Mondial Eco-Şcoala, cu rezultate remarcabile şi palpabile. Să mai spunem că în 10 octombrie 2015, cei doi profesori coordonatori urmează să participe la Seminarul Naţional CCDG unde vor împărtăşi, împreună cu toţi participanţii, valorile programelor de educaţie pentru mediu, şi vor intra în posesia Trofeului câştigat de şcoala noastră.
Alina Deliman &Simona Bunta
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Reevaluarea activităţilor din cadrul Programului Mondial Eco-Şcoala.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 15:40:39 Ora standard a Europei de Est