Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Primarul Ilie Bolojan mulţumeşte tuturor orădenilor care s-au prezentat la vot şi îi aşteaptă din nou pe 14 iunie

În iunie, din nou la urne

Primarul Ilie Bolojan mulţumeşte tuturor orădenilor care s-au prezentat la vot şi îi aşteaptă din nou pe 14 iunie

Primarul Ilie Bolojan împreună cu primarul comunei Sînmartin, Lucian Popuş, au susţinut ieri, 11 mai 2015, o conferinţă de presă în care au prezentat rezultatele referendumului privind oportunitatea integrării comunei Sînmartin în perimetrul administrativ al municipiului Oradea.

La conferinţa de presă au fost prezenţi secretarul municipiului Oradea, dl. Ionel Vila şi secretarul comunei Sînmartin, dl. Claudiu Păcurar.
„Referendumul în Oradea nu este valid, pentru că nu s-a îndeplinit cerinţa privind prezenţa la vot a minimum 30% din totalul celor înscrişi în listele electorale. Le mulţumesc tuturor orădenilor care s-au prezentat la vot, indiferent de felul în care au votat. Din cei care au votat, cca 95% au votat cu DA. Nu ştim dacă restul sunt împotrivă, nu sunt interesaţi sau nu au fost convinşi să îşi exprime voinţa. Sunt convins însă, că o mai bună explicare a motivelor pentru care merită să vină la vot, îi va determina pe mai mulţi orădeni să se prezinte la următorul referendum. Voi propune un nou referendum, astfel încât pe 14 iunie, orădenii să mai aibă o şansă pentru a-şi exprima votul. În aceste zile vom cere clarificări de la Autoritatea Electorală Permanentă. Locuitorii din comuna Sînmartin au respectat toate condiţiile pentru validare, iar referendumul organizat acolo este valid. Orădenii trebuie să ştie că, pentru a avea rezultate şi pentru a putea dezvolta un oraş, trebuie să ai şi resurse. Fără resurse, orice primar ar fi în Oradea, nu poate să facă ceea ce trebuie", a spus primarul Ilie Bolojan.
Cu privire la modul de desfăşurare a întregului proces al referendumului, secretarul Municipiului Oradea, Ionel Vila, a precizat: „Organizarea şi amenajarea celor 143 de secţii de votare a fost una bună, iar colaborarea cu structurile de pază şi protecţie, de asemenea. În ceea ce priveşte rezultatele votării, în municipiul Oradea, din 189.416 alegători s-au prezentat la urne 37.290, respectiv 19,68% din totalul celor înscrişi în listele electorale. Dintre aceştia 35.738, adică 95,83% au votat cu DA".
Cu toate acestea, referendumul din Oradea nu este valid, din cauza prezenţei scăzute la vot. Legislaţia în vigoare stipulează clar condiţia participării la procesul de vot a cel puţin 30% din totalul celor înscrişi în listele electorale.
„În comuna Sînmartin, referendumul este însă valabil şi validat. S-au prezentat la urne 3.890 de  persoane, adică 47,98% din totalul celor înscrişi în listele electorale, dintre care 2.120 au votat cu DA", a completat secretarul comunei Sînmartin, Claudiu Păcurar.
În final, primarul comunei Sînmartin, Lucian Popuş, a mulţumit locuitorilor din Sînmartin pentru votul realizat raportat la validarea referendumului, dar şi primarului Ilie Bolojan pentru ajutorul acordat şi pentru discuţiile purtate cu locuitorii comunei.
„Nu a fost deloc uşor, pentru că ne-am lovit de persoane care au încercat să dezinformeze populaţia", a completat primarul Lucian Popuş. (B.P.)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 20:29:37 Ora standard a Europei de Est