Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Europeni în cuget şi-n simţiri ...

La Şcoala „Dimitrie Cantemir”

Europeni în cuget şi-n simţiri ...

Ca în fiecare an, am celebrat şi în 2015 la Şcoala Gimnazială „Dimitrie Cantemir" ziua de 9 Mai - zi care reuneşte semnificaţii deosebite pentru istoria poporului nostru.

Festivitatea a debutat cu intonarea Imnului de Stat al României de către elevi ai claselor gimnaziale „uniţi în diversitate", impresionaţi de solemnitatea momentului.
Doamna director, prof. dr. Viorica Popa, a subliniat importanţa acestei date în calendarul istoriei naţionale - prin cele trei evenimente pe care le consemnează: declararea Independenţei de Stat a României (1877), capitularea Germaniei naziste la finele celui de-al doilea Război Mondial (1945) şi Ziua Europei (1950).
Doamna prof. Szekely Erzsebet a prezentat, în cifre şi imagini, detalii privind evenimentele comemorate, parcurgând pe hartă un traseu de-a lungul deceniilor, într-un dialog însufleţit cu elevii.
Primul eveniment înregistrat la data de 9 mai a fost cel din anul 1877, când ministrul de externe al vremii, Mihail Kogălniceanu, a proclamat în Parlament independenţa României: „Suntem independenţi, suntem naţiune de sine stătătoare..., suntem o naţiune liberă şi independentă", actul căpătând putere de lege prin semnarea lui de către principele Carol I a doua zi. Eforturile repetate ale românilor de a se elibera de sub dominaţia otomană s-au concretizat atunci prin participarea Principatelor Unite la Războiul Ruso-Turc din anii 1877-1878, ale cărui urmări au facilitat pregătirea şi realizarea Unirii de la 1918. O jumătate de secol mai târziu, la 9 Mai 1945, românii au trăit bucuria capitulării celui de-al treilea Reich, Germania nazistă suferind înfrângerea determinantă în cel de-al Doilea Război Mondial.
1950 este anul naşterii la aceeaşi dată - 9 Mai - a ceea ce urma să devină Uniunea Europeană. Prin Declaraţia lui Robert Schuman, ministrul francez al afacerilor externe, se constituie Comunitatea Europeană a Cărbunelui şi Oţelului (CECO), înfiinţată de Franţa, Germania, Italia, Ţările de Jos, Belgia şi Luxembourg, prima dintr-o serie de instituţii europene supranaţionale care au stat la baza Uniunii Europene de astăzi. România a aderat la principiile Uniunii Europene în anul 1995, iar la 25 aprilie 2005 statele membre i-au confirmat adeziunea, în ianuarie 2007 ea fiind acceptată cu drepturi depline în Uniune, împreună cu Bulgaria.
Depăşind limitele stricte ale istoriei şi politicii, integrarea unui popor şi a unei ţări în comunitatea extinsă a Europei presupune repere şi norme impuse juridic, obligaţii şi privilegii deopotrivă  - aspecte care s-au reflectat şi ele în expunerea PowerPoint prezentată de către doamna prof. Diana Hera. Enumerarea simbolurilor Uniunii (moneda unică, imn, steag, motto), ilustrate vizual prin desenele şi colajele realizate de elevii coordonaţi de către doamna profesor de educaţie plastică Mariana Pădurean, şi explicarea semnificaţiilor acestora a constituit un prilej optim pentru verificarea cunoştinţelor, dar şi pentru asimilarea unor informaţii noi de către elevi.
Participanţii la activitate s-au despărţit în acordurile sonore ale fragmentului din Simfonia a IX-a a marelui compozitor german Ludwig van Beethoven - „Oda bucuriei", devenită Imn al Europei unite.
Activităţi similare s-au desfăşurat la toate clasele din unitatea noastră. Am colorat steguleţe, am învăţat Imnul, am parcurs itinerarii de vacanţă în marile oraşe de pe continent, apreciind cultura şi civilizaţia popoarelor, învăluiţi în culoare, sunet şi istorie - reunite prin curiozitatea şi bucuria copiilor de a asista şi contribui activ la sărbătoare.
Melania Ciomoş

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:58:01 Ora standard a Europei de Est