Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Comenius în ţara zeilor

De la Cîmpani în Grecia, reuniune de proiect

Comenius în ţara zeilor

5th Gymnasium of Larisa din localitatea Larisa, regiunea Tessalia, a fost gazda celei de-a şaptea reuniuni, şi ultima, din cadrul Proiectului şcolar multilateral european Comenius „Culture and Environment" al Şcolii Gimnaziale „Georgiu Popa", Cîmpani în perioada 4-8 mai 2015.

Elevele Rebeca Boldor, Radu Chiş, Olivia Crişan (clasa a VI-a) şi Emanuela Boldor (clasa a VII-a), alături de doamnele profesoare Denisa Lucuţa (responsabil proiect), Anca Boldor şi Elena Rengle (membre) s-au deplasat în Republica Elenă pentru a se alătura celor şase instituţii partenere din Turcia, Germania, Letonia, Spania, Franţa şi Grecia.
Invitaţii au fost întâmpinaţi la primărie de către primarul oraşului Larisa, domnul Kalogiannis, de viceprimarul pentru educaţie, domnul Batzanoulis, de directoarea şcolii gazdă, Delizona Zoi şi de profesori.
La şcoală am fost primiţi cu bucurie de elevi şi părinţii acestora, după care copiii noştri s-au îndreptat spre casele unde aveau să locuiască pe timpul şederii acolo.
Următoarele zile, arzătoare, aveau să ne introducă în stilul de viaţă elen şi să ne facă o incursiune în cultura şi civilizaţia greacă.
Am participat la programul intitulat „Cursuri de prezentare a bogăţiilor naturale şi culturale ale Olimpului" de la Centrul Ecologic Elassona, apoi am luat-o la pas pe Muntele Olimp pentru a investiga elementele ecologice ale regiunii. De asemenea, ne-am plimbat prin sătucul de aromâni Kokkinopilos, întemeiat în secolul al XII-lea de fermieri aromâni, în care mai locuiesc în prezent aproximativ 150 de suflete, şi am observat arhitectura tradiţională. Am prins în eternitate şi localul numit în aromână atât de românesc  „La Noi".
Una din zile ne-a purtat către Meteora, cel mai important centru monahal ortodox al grecilor, după Sfântul Munte Athos, înscris pe Lista Patrimoniului Mondial UNESCO. Aici am vizitat mănăstirea Marele Meteor, cea mai mare dintre mănăstirile situate în Meteora. De acolo ne-am îndreptat spre lacul Plastira, un lac artificial „hrănit de râul Tavropos" şi unul dintre cele mai mari lacuri artificiale de pe teritoriul Eladei.
Am ajuns şi în satul Velika de pe coasta Mării Egee unde copiii au făcut o baie în apa înviorătoare şi au cules pietre albe pure cu forme uimitor de rotunde.
Nu în ultimul rând, am descoperit oraşul gazdă, Larisa, plimbaţi fiind de trenul municipal.
Am celebrat cei doi ani de parteneriat Comenius în Piaţa Tachidromiou, învăluită în muzică şi dans, înţesată cu sute de oameni adunaţi să vadă legătura strânsă, veselia, prietenia, toleranţa, mândria identităţii şi a culturii proprii pe care acest program le-a „rodit", dezvăluit şi intensificat.
În cea din urmă zi ne-am aşezat în jurul mesei „rotunde" şi am evaluat parcursul proiectului nostru Comenius, finanţat de Comisia Europeană prin intermediul ANPCDEFP, împărţind zâmbete umbrite de tristeţea conştientizării finalului care marchează orice început. Ne-am despărţit cu promisiunea de a începe noi colaborări şi de a rămâne prieteni dincolo de prezent.
Datorită sprijinului financiar Comenius din cadrul Programului de Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii, copiii Şcolii Gimnaziale „Georgiu Popa", Cîmpani şi dascălii lor au purces într-o călătorie educaţională de doi ani, de-a lungul căreia au eliminat puţin câte puţin barierele spaţiale, culturale, lingvistice, psihologice şi religioase care stau de-a curmezişul unor relaţii frumoase, paşnice şi roditoare.
Prof. Denisa LUCUŢA,
responsabil proiect
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Comenius în ţara zeilor.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:57:59 Ora standard a Europei de Est