Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Câştigătorii concursului „Unitate şi diversitate în Uniunea Europeană - Cetăţenii Uniunii Europene”, ediţia a IV-a

Miercuri, au fost premiaţi

Câştigătorii concursului „Unitate şi diversitate în Uniunea Europeană - Cetăţenii Uniunii Europene”, ediţia a IV-a

Miercuri, 6 mai 2015, în Sala de sport a Colegiului Tehnic „Traian Vuia" din Oradea, a avut loc premierea elevilor câştigători ai Concursului naţional cu participare internaţională „Unitate şi diversitate în Uniunea Europeană - Cetăţenii Uniunii Europene", ediţia a IV-a, inclus în Calendarul Activităţilor Educative Naţionale 2015, domeniul A10, poziţia 29.

La actuala ediţie, s-au acordat premiile I, II şi III, menţiuni, precum şi premii de participare la fiecare secţiune a concursului, iar lucrările elevilor vor fi incluse într-un CD cu ISBN şi posterele expuse la toate instituţiile partenere. S-a realizat o expoziţie cu lucrările la Colegiul Tehnic „Traian Vuia" Oradea şi la Biblioteca Universităţii din Oradea, urmând a fi expuse şi la Casa Corpului Didactic Bihor, Primăria Municipiului Oradea şi Biblioteca Judeţeană „Gheorghe Şincai".
Ţinem să precizăm faptul că am primit lucrări din 21 de judeţe: Arad, Alba, Argeş, Bihor,  Brăila, Călăraşi, Cluj, Caraş Severin, Constanţa, Covasna, Dolj, Dâmboviţa, Galaţi, Tulcea, Sălaj, Satu Mare, Hunedoara, Teleorman, Maramureş, Vrancea, Prahova şi municipiul Bucureşti, care au răspuns unei mari provocări, şi anume Uniunea Europeană, tema proiectului fiind „Unitate şi diversitate în Uniunea Europeană - Cetăţenii Uniunii Europene".
În cadrul prezentărilor, eseurilor şi posterelor, elevii au ilustrat în mod creativ şi original cunoaşterea conceptului de cetăţean european şi nevoia participării la decizia publică. Aşadar, proiectul a urmărit informarea elevilor cu privire la conceptul de cetăţenie europeană, drepturi, obligaţii, familiarizarea elevilor cu instituţiile Uniunii Europene; conştientizarea lor cu privire la rolul U.E, în promovarea unor atitudini şi valori comune pentru întreaga Europa. Astfel, elevii au putut să dea o formă artistică ideilor lor.
Mulţumim partenerilor de proiect: Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor (reprezentat de domnul inspector şcolar general Avram Nicolae, inspector şcolar general adjunct Kery Haynal, inspector şcolar de specialitate pentru educaţie permanentă şi activitate educativă formală şi nonformală, prof. Duma Daniela şi inspector şcolar de specialitate pentru proiecte educaţionale Negruţiu Florin), Casa Corpului Didactic Bihor (director, prof. drd. Carmen Bodiu şi prof. metodist Raluca Sereş), Primăria Municipiului Oradea (domnul primar Ilie Gavril Bolojan, consilier Grama Anca), Biblioteca Judeţeană „Gheorghe Şincai" (director manager Ligia Mirişan, bibliotecar, prof. dr. Barna Mariana şi Năsăudean Marcela), Biblioteca Universităţii din Oradea (director, Florica Ujoc), Editura Universităţii din Oradea (lect. univ. dr. Cristina Dogot, directorul Editurii), Facultatea de Istorie, Relaţii Internaţionale, Ştiinţe Politice şi Ştiinţele Comunicării/ Departamentul de Ştiinţe Politice şi Ştiinţele Comunicării (director de departament, d-na conf. univ. dr. Cristina Matiuţa, director proiect şi asistent universitar Alina Brihan - membru), Facultatea de Geografie, Turism şi Sport (decan, prof. univ. dr. Ioan Horga, director departament, conf. univ. dr. Mircea Brie şi lect. univ. Alina Stoica, precum şi lect. univ. dr. Florentina Chirodea), Institutul pentru Promovarea Democraţiei (Gabriela Goudenhooft - vicepreşedinte), Asociaţia Top Formalis Oradea.
La concurs au participat elevi de la: Lic. T. „Onisifor Ghibu", C.Tehnic „Traian Vuia", C.N. „Emanuil Gojdu", C.N. „Mihai Eminescu", Lic. Teologic Penticostal „Betel", Lic. Teologic Baptist „Emanuel", Şcoala Gimnazială „Dacia", Şc. Gimnazială „Oltea Doamna", Şc. Gimnazială Nr. 16, C.E. „Partenie Cosma", C.T. „C-tin Brâncuşi", C.T. „Andrei Şaguna", C.N. „Avram Iancu" Ştei, C.T „Alexandru Roman" din Aleşd, Lic.T. „Lucian Blaga", C.N. „Samuil Vulcan" din Beiuş, C.T. „Ioan Ciordaş" din Beiuş, C.T. „Transilvania", C.T. „Mihai Viteazul", C.S.E.I. „Orizont" Oradea, Şc. Gimnazială din Sîntandrei, C.N. „Mihai Viteazul" din Sfântu Gheorghe, jud. Covasna, Lic. Tehnologic din Măcin, jud. Tulcea, C.T. „Henri Coandă" din Tulcea, C.T. „Panait Istrati" din Brăila, Lic. Pedagogic „D.P.Perpessicius" din Brăila, Lic. Tehnologic „Construcţii de Maşini UNIO" din Satu Mare, Şc. Gimnazială din Cătina, jud. Cluj, Şc. Gimnazială din Drăgăneşti de Vede, jud.Teleorman, C.N. „Vasile Lucaciu" din Baia Mare, jud. Maramureş. Grup Şc. de Turism din Arieşeni, jud. Alba, C.T. din Reşiţa, jud. Caraş Severin, C.T. „Mihai Viteazul" din Vulcan, jud. Hunedoara, Şc. Gimnazială „Gelu Românul" din Dăbâca, jud. Cluj, C.E. „Viilor" din Bucureşti, C.N. „Elena Cuza" din Craiova, C.N. Pedagogic „Ştefan Velovan" din Craiova, C.N. de Informatică „Carmen Sylva" din Petroşani, C.N. „Ştefan Odobleja" din Craiova, C.T. de Transporturi şi Construcţii din Iaşi, C.T. „Dimitrie Leonida" din Iaşi, C. N. „Emil Racoviţă" din Iaşi, C.T. „Henri Coanda" din Tulcea, C.T. „Anghel Saligny" din Baia Mare, C.T. „Iuliu Maniu" din Şimleu Silvaniei, jud. Sălaj, Lic. Tehnologic „Construcţii de Maşini"din Mioveni, jud. Argeş, Lic.Tehnologic de Electronică şi Automatizări „Caius Iacob" din Arad, Lic. Tehnologic „Paul Bujor" din Bereşti, Galaţi, Lic. Tehnologic din Sebeş, jud. Alba, C.T. „Elisa Zamfirescu" din Satu-Mare, C.N. „Vlaicu Vodă" din Curtea de Argeş, Şc. Gimnazială Nr. 1 Hulubeşti, Butoiu de Jos, jud. Dâmboviţa, Şc. Gimnazială Nr.1 Leordina, jud. Maramureş, Şc. Gimnazială „Tudor Vladimirescu" din Călăraşi, Şcoala Sfinţii Martiri Brâncoveni din Constanţa, Şcoala Primară din Vladnicu de Sus, com. Tănăsoaia, jud. Vrancea; am mai primit lucrări inclusiv din Franţa şi Turcia.
La actuala ediţie au participat peste 500 de elevi. Concursul s-a desfăşurat pe 3 etape (etapa locală, judeţeană şi naţională) şi pe 3 secţiuni: 1.Instituţiile Uniunii Europene (prezentări în PowerPoint) 2.Prezentul şi viitorul Uniunii Europene (eseuri reflexive, creaţii literare) 3.Dialogul cetăţenilor Uniunii Europene - Vocea ta contează în Europa (postere).
În urma jurizării, la etapa naţională au fost premiate lucrările a 356 de elevi.
Prof. Corina Negruţiu,
coordonator de proiect
P.S. Pentru mai multe poze (93 de poze), accesaţi Galeria foto: Câştigătorii concursului „Unitate şi diversitate în Uniunea Europeană - Cetăţenii Uniunii Europene”, ediţia a IV-a.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:40:59 Ora standard a Europei de Est