Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Sesiune economică elveţiană la Primăria Oradea

Excelenţa Sa Jean-Hubert Lebet, ambasadorul Elveţiei, prezent la sesiune

Sesiune economică elveţiană la Primăria Oradea

Ambasada Elveţiei la Bucureşti şi Camera de Comerţ Elveţia - România au organizat o sesiune economică de informare la Oradea, ieri, 6 mai 2015.

La eveniment, alături de reprezentanţii administraţiei locale şi judeţene, reprezentanţi ai Parcului Eurobusiness Oradea, ai firmelor orădene şi reprezentanţi ai firmelor elveţiene, a participat E.S. domnul Jean-Hubert Lebet, ambasadorul Elveţiei, domnul Marc Bruchez, secretar I, adjunctul ambasadorului, domnul François Pétry, preşedintele Camerei de Comerţ Elveţia - România (CCE-R) şi CEO Holcim România, doamna Genţiana Avrigeanu, director executiv al Camerei de Comerţ Elveţia - România.
După întâlnirea oficială a reprezentanţilor CCE-R cu reprezentanţi ai autorităţilor locale: primarul Ilie Bolojan, viceprimarul Huszar Istvan, prefectul Claudiu Pop şi preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Cornel Popa, doamna Delia Ungur, director general al Euro Business Parc, precum şi companiile invitate (membri ai CCE-R, companii locale), cei prezenţi au prezentat concluziile discuţiilor avute în cadrul unei conferinţe de presă.
Astfel, ambasadorul a prezentat temele abordate în cadrul întâlnirii şi anume: dezvoltarea economică a zonei Oradea, strategie de viitor; investitori străini prezenţi, eventuale probleme pe care le văd investitorii; proiectul de atragere a investiţiilor elveţiene în România derulat de CCE-R etc.
Legat de aceste subiecte, preşedintele CCE-R, domnul Francois Petry a menţionat că municipiul Oradea este un bun exemplu de succes pentru celelalte oraşe, deoarece colaborarea dintre sectorul privat şi administraţia locală este foarte eficientă, de asemenea o serie de companii de succes au o activitate semnificativă în Parcul Industrial, iar suportul oferit de administraţia locală acestor firme poate fi un real exemplu atât pentru administraţii cât şi pentru investitori.
La rândul său, prefectul Claudiu Pop a declarat că întâlnirea a fost foarte eficientă deoarece în Bihor există un număr mare de investitori elveţieni (52 de firme cu capital elveţian) ceea ce dovedeşte că judeţul este deschis pentru o colaborare şi dezvoltare economică a judeţului, iar în urma discuţiilor de azi musafirii elveţieni au promis că vor promova şi în viitor judeţul Bihor în rândul firmelor elveţiene.
Primarul Ilie Bolojan a menţionat: „În cadrul discuţiilor de azi am stabilit nişte contacte importante între reprezentanţii administraţiilor locale, respectiv reprezentanţii elveţieni, pentru a putea dezvolta cu succes colaborarea atât între administraţia locală cât şi printre firmele orădene".
La finalul întrevederii, cei prezenţi s-au deplasat la Euro Business Park, unde au vizitat firmele care îşi desfăşoară activitatea în cadrul parcului. (B.P.)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 21:19:18 Ora standard a Europei de Est