Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O nouă excursie de vis: Italia, Franţa şi Spania!

Călători prin Europa

O nouă excursie de vis: Italia, Franţa şi Spania!

Cu ale sale oraşe istorice sau staţiuni de lux, Spania oferă tuturor experienţe inedite. Acelaşi lucru ne-a dăruit şi nouă, celor 82 de suflete pornite în călătoria mult aşteptată.

Împreună cu profesorii noştri de istorie şi geografie (Ramona şi Florin Iştoc), de la Liceul Teologic Baptist „Emanuel", am descoperit această ţară cu totul minunată prin misterele pe care ni le-a dezvăluit. Împreună, timp de 9 zile (10-19 aprilie 2015), am reuşit să ne cunoaştem atât unii pe alţii, cât şi această ţară, dar şi Italia şi Franţa...
Pornind din minunatul nostru oraş şi dornici de o schimbare de peisaj, ne-am îndreptat spre Italia, mai precis spre Lago di Garda. Acolo am avut ocazia să ne plimbăm, să vedem împrejurimile şi nu în ultimul rând, să mâncăm din specialităţile italiene. Deoarece a fost un drum lung şi obositor, în cele din urmă ne-am îndreptat spre Genova, cazându-ne în San Remo. Nu am ratat ocazia unei plimbări nocturne, cu o scurtă oprire pe malul mării. Am avut în faţă un peisaj decupat parcă din basme! Cine nu şi-ar dori să trăiască acolo?
Următoarea zi a fost rezervată Franţei. La Cannes, în oraşul festivalului de film, am vizitat Palatul festivalurilor şi congreselor, dar şi Promenade de la Croisette. O plimbare pe faimosul bulevard mărginit de palmieri, cu magazine scumpe şi terase situate direct pe plajă e suficient pentru a înţelege de ce a fost ales să fie gazda celui mai cunoscut festival de film european. Continuându-ne aventura, am mers spre Grasse, un oraş cu gust şi miros,  o citadelă care trăieşte din parfumuri încă din Evul Mediu.
Trei zile ne-au fost rezervate pentru vizitarea Barcelonei. Capitala Cataloniei iradiază în stil incomparabil. Mixul dintre arhitectura gotică, geniul lui Gaudi, construcţiile contemporane şi magazinele numeroase de modă creează o armonie care-ţi va rămâne întipărită în minte. La câte are de oferit acest oraş, nu e de mirare că este sufocat zilnic de mii de turişti.
Precum Parisul are celebrul Champs-Elysees, iar New York-ul se mândreşte cu Wall Street-ul, aşa şi Barcelona trăieşte cu bucurie pe Rambla, bulevardul ce croieşte drum liber prin inima oraşului. Bulevardul este de-o agitaţie fără seamăn, dar printre frunzele copacilor înalţi pluteşte un aer care bucură inimile trecătorilor. A fost una dintre cele mai complexe străzi pe care le-am văzut vreodată!
Un alt obiectiv, de care, cu siguranţă, a auzit toată lumea, este stadionul Camp Nou. Fanii FCB-ului au avut ocazia să vadă cel mai mare stadion din Europa, o arenă sportivă de excepţie, care înglobează cel mai modern muzeu al fotbalului din lume.
Trecând să vizităm şi operele lui Gaudi, am început cu Catedrala Sagrada Familia, care deşi este încă neterminată (se preconizează că se va finaliza în vreo 20 ani), este deja un simbol al Barcelonei şi unul dintre cele mai vizitate obiective turistice. Este cea mai izbutită operă a lui Gaudi, căreia acesta i-a dedicat întreaga viaţă. O altă capodoperă de-a lui Gaudi este Parcul Guell, aflat în centrul oraşului. Acesta adăposteşte două case ce apar în poveştile lui Hansel şi Gretel. Dar grădinile sunt mult mai interesante. Scările duc în prima fază la o şopârlă de vreo doi metri, simbol al Barcelonei, apoi către o sală construită din 86 de coloane, care susţin o terasă care te va impresiona în primul rând datorită băncii ondulate, viu colorate prin mozaicul folosit, iar în al doilea rând datorită priveliştii spectaculoase asupra oraşului. Nu am ratat nici Fontana Magica şi Tibidabo.
De la Barcelona, am ajuns la Mănăstirea de la Monserrat, care adăposteşte o statuie unică în Europa: La Moreneta (Fecioara Neagră, cu Isus în braţe, având un glob pământesc în mâna dreaptă). Peisajul din jur este unul spectaculos şi de neimaginat. Vârful munţilor parcă străpunge cerul. Ziua ne-am rezervat timp şi pentru shopping; am străbătut un mall imens, de la un capăt la altul ca să luăm suveniruri rare celor dragi, dar şi nouă.
Ultima zi din călătoria noastră ne-a dus la Marsilia, să vizităm Catedrala; apoi o croazieră  şi am debarcat pe Insula Sf. Margareta, iar în cele din urmă, am luat-o spre Monte Carlo. Nu-mi găsesc cuvintele potrivite să descriu ce viaţă musteşte acolo: unde luxul şi banii vorbesc, de la cosmopolitele iahturi din port, până la esplanada Cazinoului. Parada de maşini din faţa Cazinoului te lasă cu gura căscată.
Aşa a arătat, pe scurt, călătoria noastră. Minunată! Şi nu am fi noi dacă nu le-am  mulţumi tuturor celor care ne-au ajutat să ne împlinim încă un vis frumos. Le mulţumim distinşilor noştri profesori, grupului de la colegiile naţionale „Mihai Eminescu" şi „Emanuil Gojdu" pentru compania plăcută de care am avut parte, celor doi şoferi şi nu în ultimul rând ghidului nostru, Cristi Gavriş, pentru tot efortul şi programările făcute cu mult timp înainte pentru ca noi să avem o excursie de neuitat.
Şaitoş Petra, clasa a XI-a A,
Liceul Teologic Baptist „Emanuel" Oradea
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: O nouă excursie de vis: Italia, Franţa şi Spania!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:08:39 Ora standard a Europei de Est