Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Nevoia de competențe de marketing în afacerile bihorene

În organizarea Asociaţiei de Marketing Marketex, dezbaterea

Nevoia de competențe de marketing în afacerile bihorene

Asociaţia de Marketing Marketex a organizat miercuri, 29 aprilie 2015, o dezbatere cu titlul Marketing: The Specialist - Profilul şi competenţele specialistului de marketing cerute pe piaţa muncii şi în mediul de afaceri.

Dezbaterea a avut loc în jurul unei mese rotunde la Universitatea din Oradea şi a fost prima din seria de întâlniri dedicate Marketingului a Clubului de Marketing, o iniţiativă a Asociației de Marketing MARKETEX din Oradea. Au participat manageri de la firme orădene, reprezentanţi ai unor companii multinaționale, antreprenori şi specialişti de marketing, unii dintre ei absolvenți ai învățământului de marketing din cadrul universităţii orădene.
Participanţii au scos în evidenţă câteva subiecte de actualitate în domeniul afacerilor, au evidențiat importanţa marketingului pentru firmele bihorene şi a specialiştilor de marketing bine pregătiţi având o solidă educaţie economică, competenţe de specialitate şi experienţă în domeniul afacerilor. 
Discuția a fost deschisă de domnul Remus Roşca, preşedintele executiv al Asociaţiei de Marketing Marketex care a evidenţiat realizările Asociaţiei, cursurile pe care le-a organizat şi le va mai organiza Asociaţia şi a invitat pe toţi cei interesaţi de acest domeniu să devină membri ai Asociaţiei de Marketing Marketex. Domnul Dorin Coita, directorul Departamentului de Management-Marketing şi preşedinte fondator al Asociaţiei de Marketing Marketex a trecut în revistă competenţele pe care învăţământul universitar de marketing le propune a fi transmise absolvenţilor de la licenţă şi preocupările cadrelor didactice în legătură cu formarea profesională a viitorilor specialişti de marketing.
Domnul Vlad Sarca de la firma EGV Recruiting a afirmat că viitorul marketingului este în mediul online şi a sugerat ca absolvenţii de marketing să fie competenţi în a utiliza Google Adwords, Analytics, Facebook, LinkedIn şi alte aplicaţii online care determină un maximum de impact în mediul online.
Doamna Sorina Bradea de la firma Romarketing, membru al Federaţiei Patronilor Bihor şi o bună cunoscătoare a mediului de afaceri, a trecut în revistă categorii diferite de firme scoţând în evidenţă necesitatea marketingului pentru firmele Federaţiei Patronilor din Bihor şi nevoia de specialişti bine pregătiţi pentru succesul pe termen lung al afacerilor. Domnia sa este de părere că absolvenţii de marketing ar trebui să facă practică minimum 6 luni până la absolvirea masteratului, iar atunci când termină licența, studenţii ar trebui să aibă minimum 3 stagii de practică în diferite firme.
Domnul Adrian Oegar de la firma Pan Alpina România a insistat pe necesitatea unei pregătiri teoretice solide pentru absolvenţii de marketing menţionând că firmele multinaţionale au propriile lor sisteme de pregătire a angajaţilor, inclusiv prin cuprinderea viitorilor absolvenţi în stagii de practică şi de internship pentru a-i testa şi a le vedea atitudinea, nivelul de interes şi de implicare. Compania multinaţională pe care o reprezintă a oferit deja la doi studenţi de la Management şi Marketing stagii de internship cu posibilitatea angajării acestora.
Domnul Răzvan Modog, manager al firmei 21 Vision, care oferă servicii de marketing, el însuşi absolvent de Marketing şi actualmente student la programul de master Marketing şi comunicare în afaceri, a scos în evidenţă nevoia de experienţă practică pentru orice antreprenor şi importanţa apelării la terţi specializaţi pentru orice manager de IMM care doreşte să aibă un impact maxim asupra pieţei şi clienţilor săi.
Printre alte subiecte discutate de participanţi a fost şi aceea că firmele ar putea să sponsorizeze cadrele didactice să facă cercetări de piaţă împreună cu studenţii în baza unor granturi oferite de firme locale prin care să se orienteze cercetările studenţilor înspre teme importante pentru firme. Studenţii ar putea începe implicarea în marketingul firmelor prin realizarea unui plan de marketing, a unei oferte de produse sau a unei analize de produs. Există multe firme care au nevoie de acestea, dar nu ştiu să le facă. Profesorii şi studenții ar putea să facă firmelor sugestii de îmbunătăţire a marketingului lor, a ofertei lor. În schimbul acestora ar putea cere firmelor să răspundă la chestionare realizate în cadrul unor cercetări academice.
Un rol important în discuţie l-au avut studenţii participanţi. Domnul Sebastian Rencsik, student în anul I la Marketing, a subliniat necesitatea ca studenţii să fie pregătiţi în utilizarea diferitelor aplicaţii informatice. Au mai fost amintite ca necesare competenţele conexe, cum ar fi cunoaşterea limbilor străine şi a unui nivel ridicat de inteligenţă emoţională necesar relaţiilor de afaceri.
Despre Asociaţia de Marketing Marketex
Asociaţia de Marketing Marketex este o organizaţie profesională, neguvernamentală, apolitică, nonprofit a cărei misiune este dezvoltarea marketingului şi profesionalizarea mediului organizaţional şi de afaceri.
Scopurile Asociaţiei de Marketing Marketex sunt de a contribui la dezvoltarea marketingului ca teorie şi practică economică şi socială, de a încuraja şi promova studiul marketingului, de a facilita schimbul de experienţă între cei care lucrează în domeniul marketingului şi cei care studiază acest domeniu, de a promova modele de bună practică în domeniul marketingului.
Asociaţia de Marketing Marketex reprezintă iniţiativa unui grup de cadre didactice, studenţi şi absolvenţi antreprenori ai Facultăţii de Ştiinţe Economice, Universitatea din Oradea care urmăresc realizarea unei comunităţi profesionale formate din specialişti şi persoane interesate de Marketing. 
Mai multe despre Asociaţia de Marketing Marketex puteţi găsi pe pagina de Facebook www.facebook.com/asociatiamarketex şi online la adresa: http://asociatiamarketex.wordpress.com/
Călin Marian

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:47:10 Ora standard a Europei de Est