Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Nevoia de competențe de marketing în afacerile bihorene

În organizarea Asociaţiei de Marketing Marketex, dezbaterea

Nevoia de competențe de marketing în afacerile bihorene

Asociaţia de Marketing Marketex a organizat miercuri, 29 aprilie 2015, o dezbatere cu titlul Marketing: The Specialist - Profilul şi competenţele specialistului de marketing cerute pe piaţa muncii şi în mediul de afaceri.

Dezbaterea a avut loc în jurul unei mese rotunde la Universitatea din Oradea şi a fost prima din seria de întâlniri dedicate Marketingului a Clubului de Marketing, o iniţiativă a Asociației de Marketing MARKETEX din Oradea. Au participat manageri de la firme orădene, reprezentanţi ai unor companii multinaționale, antreprenori şi specialişti de marketing, unii dintre ei absolvenți ai învățământului de marketing din cadrul universităţii orădene.
Participanţii au scos în evidenţă câteva subiecte de actualitate în domeniul afacerilor, au evidențiat importanţa marketingului pentru firmele bihorene şi a specialiştilor de marketing bine pregătiţi având o solidă educaţie economică, competenţe de specialitate şi experienţă în domeniul afacerilor. 
Discuția a fost deschisă de domnul Remus Roşca, preşedintele executiv al Asociaţiei de Marketing Marketex care a evidenţiat realizările Asociaţiei, cursurile pe care le-a organizat şi le va mai organiza Asociaţia şi a invitat pe toţi cei interesaţi de acest domeniu să devină membri ai Asociaţiei de Marketing Marketex. Domnul Dorin Coita, directorul Departamentului de Management-Marketing şi preşedinte fondator al Asociaţiei de Marketing Marketex a trecut în revistă competenţele pe care învăţământul universitar de marketing le propune a fi transmise absolvenţilor de la licenţă şi preocupările cadrelor didactice în legătură cu formarea profesională a viitorilor specialişti de marketing.
Domnul Vlad Sarca de la firma EGV Recruiting a afirmat că viitorul marketingului este în mediul online şi a sugerat ca absolvenţii de marketing să fie competenţi în a utiliza Google Adwords, Analytics, Facebook, LinkedIn şi alte aplicaţii online care determină un maximum de impact în mediul online.
Doamna Sorina Bradea de la firma Romarketing, membru al Federaţiei Patronilor Bihor şi o bună cunoscătoare a mediului de afaceri, a trecut în revistă categorii diferite de firme scoţând în evidenţă necesitatea marketingului pentru firmele Federaţiei Patronilor din Bihor şi nevoia de specialişti bine pregătiţi pentru succesul pe termen lung al afacerilor. Domnia sa este de părere că absolvenţii de marketing ar trebui să facă practică minimum 6 luni până la absolvirea masteratului, iar atunci când termină licența, studenţii ar trebui să aibă minimum 3 stagii de practică în diferite firme.
Domnul Adrian Oegar de la firma Pan Alpina România a insistat pe necesitatea unei pregătiri teoretice solide pentru absolvenţii de marketing menţionând că firmele multinaţionale au propriile lor sisteme de pregătire a angajaţilor, inclusiv prin cuprinderea viitorilor absolvenţi în stagii de practică şi de internship pentru a-i testa şi a le vedea atitudinea, nivelul de interes şi de implicare. Compania multinaţională pe care o reprezintă a oferit deja la doi studenţi de la Management şi Marketing stagii de internship cu posibilitatea angajării acestora.
Domnul Răzvan Modog, manager al firmei 21 Vision, care oferă servicii de marketing, el însuşi absolvent de Marketing şi actualmente student la programul de master Marketing şi comunicare în afaceri, a scos în evidenţă nevoia de experienţă practică pentru orice antreprenor şi importanţa apelării la terţi specializaţi pentru orice manager de IMM care doreşte să aibă un impact maxim asupra pieţei şi clienţilor săi.
Printre alte subiecte discutate de participanţi a fost şi aceea că firmele ar putea să sponsorizeze cadrele didactice să facă cercetări de piaţă împreună cu studenţii în baza unor granturi oferite de firme locale prin care să se orienteze cercetările studenţilor înspre teme importante pentru firme. Studenţii ar putea începe implicarea în marketingul firmelor prin realizarea unui plan de marketing, a unei oferte de produse sau a unei analize de produs. Există multe firme care au nevoie de acestea, dar nu ştiu să le facă. Profesorii şi studenții ar putea să facă firmelor sugestii de îmbunătăţire a marketingului lor, a ofertei lor. În schimbul acestora ar putea cere firmelor să răspundă la chestionare realizate în cadrul unor cercetări academice.
Un rol important în discuţie l-au avut studenţii participanţi. Domnul Sebastian Rencsik, student în anul I la Marketing, a subliniat necesitatea ca studenţii să fie pregătiţi în utilizarea diferitelor aplicaţii informatice. Au mai fost amintite ca necesare competenţele conexe, cum ar fi cunoaşterea limbilor străine şi a unui nivel ridicat de inteligenţă emoţională necesar relaţiilor de afaceri.
Despre Asociaţia de Marketing Marketex
Asociaţia de Marketing Marketex este o organizaţie profesională, neguvernamentală, apolitică, nonprofit a cărei misiune este dezvoltarea marketingului şi profesionalizarea mediului organizaţional şi de afaceri.
Scopurile Asociaţiei de Marketing Marketex sunt de a contribui la dezvoltarea marketingului ca teorie şi practică economică şi socială, de a încuraja şi promova studiul marketingului, de a facilita schimbul de experienţă între cei care lucrează în domeniul marketingului şi cei care studiază acest domeniu, de a promova modele de bună practică în domeniul marketingului.
Asociaţia de Marketing Marketex reprezintă iniţiativa unui grup de cadre didactice, studenţi şi absolvenţi antreprenori ai Facultăţii de Ştiinţe Economice, Universitatea din Oradea care urmăresc realizarea unei comunităţi profesionale formate din specialişti şi persoane interesate de Marketing. 
Mai multe despre Asociaţia de Marketing Marketex puteţi găsi pe pagina de Facebook www.facebook.com/asociatiamarketex şi online la adresa: http://asociatiamarketex.wordpress.com/
Călin Marian

 

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 01:38:34 Ora standard a Europei de Est