Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Revista „OviDan” nr. 54/166 din 8 - 17 aprilie 2015

Semnal

Revista „OviDan” nr. 54/166 din 8 - 17 aprilie 2015

Ediţia conţine ştiri şi fotoreportaje din şcoli, de la diferite evenimente din Oradea şi judeţ. Numărul se deschide cu un fotoreportaj din Sfânta Noapte a Învierii, din Piaţa Sf. Apostol Andrei.

Numărul se deschide cu un fotoreportaj din Sfânta Noapte a Învierii, din Piaţa Sf. Apostol Andrei.
La Şcoala Gimnazială Internaţională „Agora", voluntariatul nu are vârstă; în pagina Proiecte, despre proiectul de la Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna" - Proiectul educativ judeţean cu participare internaţională „Prietenie fără frontiere"; la Universitaria, despre „asedierea" Universităţii din Oradea de către elevi în săptămâna de implementare a programului „Şcoala altfel"; în perioada 16-17 aprilie, rectorul Universităţii „Agora", dl prof. univ. dr. Ioan Dziţac, a participat la Bruxelles la un seminar şi workshop; tot în pgina Universităţii „Agora", veţi afla oferta educaţională a instituţiei pentru Admiterea 2015; în pagina rezervată Inspectoratului Şcolar, veţi putea lectura un fotoreportaj de la evenimentul naţional de la Oradea din săptămâna 6-10 aprilie - Olimpiada Naţională de Istorie, gongul final; la rubrica juridică, continuă serialul Noul Cod Civil, ajuns la episodul nr. 89, despre Moştenire; la Lic. „Don Orione", marţi, a avut loc o premieră: lansarea Şcolii de pareting; în pagina (de) Concursuri, despre concursul naţional de ecologie şi protecţia mediului „Pădurea - Planeta Ursuleţilor", ediţia a III-a, organizat de Grădiniţele „Trei Ursuleţi"; tot în paginile din mijlocul revistei, veţi putea citi şi despre proiectul naţional „Curcubeul schimbării" şi simpozionul judeţean de la Grădiniţa Nr.27 - „Voinicel"; dublu parteneriat în cadrul programului Eco-şcoala la Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu", un articol semnat de prof. Simona Bunta & Alina Deliman; în aceeaşi pagină (de) Parteneriat, am publicat fotoreportajul „Tradiţii şi obiceiuri de Paşte" de la reuniunea de proiect a partenerilor de la Grădiniţa Nr. 42 şi Liceul Tehnologic „George Bariţiu", proiect intitulat „Adolescentul cu ochi de copil"; în pagina „Şcoala altfel", două articole despre programul „Şcoala altfel", la şcolile din Câmpani şi Ştei (la „Miron Pompiliu" Ştei); la rubrica specială „Cântarea zilei", Alexandra ne supune atenţiei versurile cântecului „Primăvară dulce" (de Învierea lui Hristos); în cealaltă pagină „Şcoala altfel", prof. Daniela Ghiuro, de la Colegiul Economic „Partenie Cosma" semnează articolul „În vizită la „Celestica" şi în atelierul nostru îndrăgit"; de la Şcoala Gimnazială Internaţională „Agora", foarte activă în săptămâna de implementare a programului „Şcoala altfel", am publicat încă două articole, semnate de consilierul educativ, d-na prof. Laura Paşca.
Acestea au fost subiectele care au încăput în cele 16 pagini ale revistei „OviDan" nr. 54/166 din 8 - 17 aprilie 2015, pagini care conţin 55 de poze.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:03 Ora standard a Europei de Est