Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Şedinţa Senatului universitar din 27 aprilie

O agendă încărcată

Şedinţa Senatului universitar din 27 aprilie

Comisia de Relaţii Interne şi Internaţionale vă informează despre subiectele discutate în şedinţa Senatului Universităţii din Oradea de luni, 27 aprilie 2015.

La orizont, admiterea 2015
Luni (27 aprilie a.c.), membrii Senatului au analizat şi dezbătut, în prezenţa rectorului şi a prorectorilor, o serie de documente privind starea universităţii în 2014, stadiul de îndeplinire a obiectivelor din Planul Operaţional aferent aceleiaşi perioade, precum şi Programul de politici, strategii şi acţiuni privind calitatea. În grupajul alăturat, inserăm câteva ştiri de interes mai larg din celelalte documente aflate pe ordinea de zi.
Câte locuri vor fi la admitere?
Senatul Universităţii din Oradea a aprobat repartizarea locurilor bugetate şi cu taxă pentru anul universitar 2015-2016. Astfel, pentru studii de licenţă numărul locurilor bugetate se ridică la 1.589, iar al celor cu taxă la 4.273. La studiile universitare de masterat au fost alocate 765 de locuri finanţate de la bugetul de stat, la care se adaugă 2.805 locuri cu taxă.
Parcul dendrologic Gurahonţ, în coadministrare
Universitatea din Oradea renunţă la dreptul de administrare pe care îl are în prezent asupra Parcului dendrologic „Arboretum Sylva" din Gurahonţ, datorită imposibilităţii de a susţine în continuare finanţarea integrală a cheltuielilor pe care le presupune acest obiectiv care serveşte drept „laborator în domeniul biodiversităţii" pentru Facultatea de Protecţia Mediului şi Facultatea de Ştiinţe. Universitatea din Oradea este interesată de preluarea în cofolosinţă gratuită şi coadministrare în parteneriat cu Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a Banatului „Regele Mihai I al României" şi Universitatea de Vest din Timişoara.
Îşi schimbă denumirea
Senatul universitar a aprobat solicitarea Facultăţii de Construcţii şi Arhitectură de a-şi schimba denumirea în Facultatea de Construcţii, Cadastru şi Arhitectură. Pentru a oficializa acest lucru, se va întocmi documentaţia necesară pentru a solicita Guvernului  să emită o hotărâre privind Nomenclatorul structurii instituţiilor de învăţământ superior pentru anul 2015-2016.
Sesiune de reexaminare
Legislativul universitar orădean a aprobat, la solicitarea Consiliul Facultăţii de Construcţii şi Arhitectură, o sesiune de reexaminare, în perioada 11-15 mai 2015, pentru studenţii din anul VI al programului de studii Arhitectură.
Specializare în lichidare
Programul de studii universitare de licenţă Geografia Mediului, gestionat de către Facultatea de Geografie, Turism şi Sport, va intra în lichidare începând cu anul universitar 2015-2016.
Înscrierea la rezidenţiat, prelungită
Înmatricularea cetăţenilor străini candidaţi la studii de rezidenţiat la Facultatea de Medicină şi Farmacie a fost prelungită cu o lună faţă de calendarul prevăzut în Metodologia privind admiterea şi şcolarizarea cetăţenilor străini. Înmatricularea se va face în perioada 1octombrie - 30 aprilie, având în vedere numărul mare de candidaţi pentru înscrierea la studii de rezidenţiat.
Universitatea din Oradea, în ADMATECH
Universitatea din Oradea este membru fondator al Asociaţiei ADMATECH, alături de alte 15 entităţi academice, institute de cercetări şi companii din sfera producţiei. Scopul asociaţiei este crearea unui pol de competitivitate şi competenţă la nivel regional în domeniul materialelor avansate, micro şi nanotehnologiilor, procedeelor şi produselor inovative, precum şi pentru facilitarea transferului tehnologic. Se are în vedere, între altele, constituirea unui centru de cercetare şi dezvoltare în domeniul materialelor micro şi nanotehnologiilor pentru parteneri industriali la nivel regional şi natural.
Consiliul departamentelor
Senatul a aprobat constituirea Consiliului Departamentelor Universităţii din Oradea. Noua structură, cu statut consultativ, vizează crearea unor mecanisme suplimentare de dialog şi implicarea directă în managementul academic al universităţii orădene a conducerii departamentelor, precum şi transferul de bune practici între departamente. Implicarea acestui organism în managementul academic se va realiza efectiv prin invitarea la şedinţele Senatului, respectiv ale Consiliului de Administraţie a câte unui reprezentant al conducerii Consiliului Departamentelor.
Prof.univ.dr. Lia Maria Pop

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:26:57 Ora standard a Europei de Est