Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Biblioteca, lectura şi cartea - întâlniri fericite

Bucurii permanente

Biblioteca, lectura şi cartea - întâlniri fericite

Biblioteca, lectura şi cartea sunt întâlniri fericite, bucurii ale spiritului şi sufletului avid de frumos şi adevăr.

Ele au acelaşi numitor, acelaşi scop şi acelaşi mesaj intrinsec. Cine nu le cunoaşte, nu le înţelege şi nu le iubeşte, măcar o dată în viaţă, în copilărie, la vârsta întrebărilor, atunci când este îndrăgostit şi fericit sau la maturitate... Câţi nu şi-au găsit fericirea, deplina fericire, refugiindu-se şi apelând la ele, în momente de cumpănă, de nevoie intelectuală sau de relaxare spirituală. Toate trei sunt binefăcătoare, în felul lor.
Drumurile noastre toate, inevitabil, în diferite perioade ale vârstei, vrând-nevând, se intersectează cu ele (intrând în universul lor) şi ne produc, de fiecare dată, o bucurie specială, pe care uneori nu o percem din varii motive, dar care ne rămâne întipărită într-un ungher al sufletului.
Prin urmare, o vizită la bibliotecă e o întâlnire fericită, nu neapărat doar cu cartea. Am cunoscut-o la bibliotecă, declară el fericit. L-am cunoscut în bibliotecă, având amândoi acelaşi drum şi acelaşi ţel, aceleaşi trebuinţe, cugetă ea. E o întâmplare nemaipomenită care m-a marcat. Ce mult mă bucur!
Vizita studenţilor „boboci” la biblioteca Universităţii „Agora” a fost tot o întâmplare fericită. Frumoşi, curioşi sau sfioşi, dar deloc stingheriţi, erau mai degrabă încântaţi şi măguliţi de faptul că doamna prof. univ dr. Adriana Manolescu, preşedintele Senatului, le-a oferit o asemenea surpriză şi o bucurie neaşteptată. Unii au realizat pe loc care a fost scopul şi mesajul; alţii, poate, vor reflecta la acest descălecat, derulând imaginile imortalizate. Unii sunt abonaţi, alţii urmează să-şi deschidă „cont”şi să beneficieze de lumina celor mai tăcuţi prieteni. Din obligaţie sau din plăcere, din nevoie de informare sau din pură simţire lăuntrică, lectura unei cărţi nu poate produce nici cel mai mic rău nimănui, doar câştig şi o stare de bine, necesar şi îmbucurător...
Şi Tudor Arghezi şi G. F. Morozov au scris despre importanţa cărţilor în viaţa omului; chiar dacă mesajul lor ar putea fi perceput ca fiind diferit, valoarea şi forţa lor (a mesajelor) nu se exclud, ci se completează, sporind bucuria şi câştigul lecturii; „Carte frumoasă, cinste cui te-a scris/ Încet gândită, gingaş cumpănită” (T.A); „Cartea reflectă ca o oglindă lungul şir de secole al vieţii omenirii, istoria luptei sale pentru existenţă, pentru un viitor mai luminos, suferinţele, bucuriile, înfrângerile şi biruinţele sale toate. Iubiţi cartea, îngrijiţi-o şi citiţi cât mai mult. Cartea ne este prieten credincios, de nădejde”. (G.F.M.)
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Biblioteca, lectura şi cartea - întâlniri fericite.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:56:41 Ora standard a Europei de Est