Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Menţiune pentru studentul orădean Andras Constantin Paranici

Premierea TIE 2015

Menţiune pentru studentul orădean Andras Constantin Paranici

Una dintre cele mai importante competiţii internaţionale din domeniul Inginerie Electronică şi Telecomunicaţii, TIE 2015 s-a desfăşurat în perioada 22-25 aprilie 2015 la Universitatea din Oradea.

Concursul aflat la a 24-a ediţie a fost organizat de Departamentul de Electronică şi Telecomunicaţii din cadrul Facultăţii de Inginerie Electrică şi Tehnologia Informaţiei.  
La competiţie au participat 35 de studenţi a căror sarcină a fost de a proiecta structuri de interconectare a unui modul electronic. Tematica ce a stat la baza concursului a fost proiectarea şi generarea layout-ului precum şi a fişierelor destinate fabricării PCB (Printed Circuits Board) pentru un sistem IOT ( Internet-of-Things).
Primele două locuri au fost ocupate de studenţii de la Universitatea din Suceava. Câştigătorul premiului I a primit 1.000 de euro, iar cel de pe locul II 500 de euro. Locul III a fost ocupat de studentul de la Universitatea din Piteşti, premiul constând în 250 de euro.
Au fost acordate şi 5 menţiuni a câte 100 de euro. Studentul orădean Andras Constantin Paranici înscris la masterat în anul I, specializarea Tehnologii Audio-Video şi Telecomunicaţii, a obţinut o menţiune pentru proiectul prezentat. În cadrul festivităţii de premiere au fost acordate şi 12 certificate de excelenţă.
Ediţia din acest an, desfăşurată sub motto-ul „A WAY to turn your HOBBY into a PROFESSION (O cale de a-ţi transforma hobbyul într-o profesie)" poate deveni realitate pentru o parte din participanţi. Studenţii câştigători, alături de cei 12 laureaţi cu certificate de excelenţă, vor primi oferte de angajare din partea sponsorilor tehnici ai competiţiei.
Vineri dimineaţa a mai avut loc şi un  panel de discuţii între reprezentanţi ai companiilor din România din industria electronică şi ai universităţilor unde se organizează programe de studii în domeniul Inginerie Electronică şi Telecomunicaţii. La dezbaterile tehnice au participat 10 specialişti din România, Germania, Franţa şi Ungaria.
Evenimentul de la Oradea a fost posibil prin implicarea şi atenta organizare a prof. univ. dr. Cornelia Gordan, director al Departamentului de Electronică şi Telecomunicaţii, care a pus bazele unui parteneriat strategic între mediul academic din ţară şi cel din industria electronică, parteneriat destinat educării şi specializării resursei umane.
Olimpia Popoviciu
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Menţiune pentru studentul orădean Andras Constantin Paranici.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:18:36 Ora standard a Europei de Est