Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A fost semnat protocolul de pregătire a fuziunii dintre Oradea şi Oşorhei

Luni,

A fost semnat protocolul de pregătire a fuziunii dintre Oradea şi Oşorhei

Primarul Ilie Bolojan împreună cu primarul comunei Oşorhei, Ioan Pop au semnat ieri, 27 aprilie 2015, într-o conferință de presă, protocolul de pregătire a fuziunii dintre comuna Oşorhei şi municipiul Oradea.

„Anul trecut am iniţiat discuţiile cu primarii localităţilor din zona metropolitană cu privire la fuziunea dintre Oradea şi comunele care au graniţa cu municipiul nostru. Primul accept a venit din partea comunei Sînmartin, iar acum un răspuns pozitiv vine ţi din partea comunei Oşorhei. Îi mulţumesc pe această cale d-lui primar Ioan Pop. Dacă se va reuşi şi această fuziune, atunci Oradea împreună cu Sînmartin şi Oşorhei vor fi un bun exemplu şi pentru celelalte localităţi din zona metropolitană Oradea", a spus primarul Ilie Bolojan în deschiderea conferinţei.
Comuna Oşorhei are o suprafaţă de 6.200 ha şi o populaţie de 6.532 de locuitori, din care 19% sunt etnici maghiari.
Primarul Ioan Pop a prezentat calendarul pregătirii pentru această fuziune. Astfel, până la data de 1 septembrie 2015, se vor clarifica aspectele privind strategia de fuziune dintre cele două unităţi administrativ-teritoriale, respectiv statutul satelor aparţinând comunei Oşorhei, nivelul de impozitare şi proiectele de dezvoltare. Până la 1 decembrie 2015, se va supune aprobării consiliilor locale din cele două localităţi organizarea referendumului şi strategia de fuziune. În cazul în care ambele consilii locale vor aproba hotărârile de fuziune, până la 1 martie 2016 se va supune aprobării data referendumului privind fuziunea, în funcţie de data alegerilor locale din 2016, referendumul urmând să aibă loc o dată cu alegerile locale. Fuziunea ar urma să intre în vigoare la 1 ianuarie 2017.
Primarul Ioan Pop a explicat luarea acestei decizii de fuziune cu Oradea prin faptul că această alipire ar facilita accesarea de fonduri europene, atât de necesare dezvoltării comunei, ar permite realizarea unui parc industrial prin crearea infrastructurii rutiere cerute de investitori, dar şi construirea unei şosele de centură, atât de necesare comunei Oşorhei .
„Trebuie să avem în vedere că motorul economic al Bihorului este Oradea şi zona metropolitană Oradea. Pentru Oradea, reuşita fuziunii cu aceste localităţi va duce la consolidarea unei importante poziţii de dezvoltare în zona de vest a ţării. Întodeauna urbanizarea favorizează dezvoltarea economică, pentru că firmele investesc acolo unde densitatea populaţiei este mai mare", a încheiat primarul Ilie Bolojan.
Biroul de presă

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 21:04:39 Ora standard a Europei de Est