Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Eco-şcoala „Oltea Doamna” îşi îmbogăţeşte parcul cu 21 de arbuşti

În cadrul programului Spaţii verzi, componenta urbană,

Eco-şcoala „Oltea Doamna” îşi îmbogăţeşte parcul cu 21 de arbuşti

Deţinătoare a titlului de Eco-şcoală şi a Steagului verde, din 2014, Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna" derulează noi şi importante proiecte eco, în parteneriat cu Universitatea din Oradea, Universitatea Agora şi Fundaţia Euroregiunea Bihor-Hajdu Bihar- Oradea.

Vineri, 24 aprilie 2015, în cadrul programului Spaţii verzi, componenta Spaţii verzi urbane, în parcul şcolii, au fost plantaţi primii puieţi de arbuşti („Oltenel", „Petrişor", „Balthazar" şi „Gigel") dintr-un total de 21, care vor îmbogăţi parcul şcolii în cadrul proiectului „Spaţiu verde pentru toţi copiii" - reamenajarea spaţiului verde la Eco-şcoala Gimnazială „Oltea Doamna".
Elevi, profesori şi studenţi - sub aceeaşi umbrelă verde
Acţiunea de vineri este cea de-a doua din cadrul proiectului, după cea de miercuri, 22 aprilie, când elevi din clasele primare conduse de prof. Laura Ienei David şi Doina Sabău, au participat, alături de gimnaziştii, coordonaţi de prof. dr. Liliana Bocoi - director adjunct şi Claudia Zbârcea, şi de studenţi ai Facultăţii de Protecţia Mediului, coordonaţi de prof. dr. ing. Adrian Timofte, la o acţiune de ecologizare pe malurile Crişului Repede.
La acţiunea de plantare de vineri, Fundaţia a fost reprezentată de Bogdan Hossu, director executiv şi manager de proiect, Udrescu Oana Nicola şi Somogyi Orsolya, iar de la Facultatea de Protecţia Mediului au fost prezenţi şase studenţi din cadrul Departamentului Silvicultură şi Inginerie Forestieră (Vlad Mateaş, Biblia Csaba şi Maria Hojda din anul III, Ioan Cristian Şandor şi Paul Timotei Crăciun din anul I şi Vegh Szilard din anul IV, însoţiţi de prof. dr. ing. Adrian Timofte şi asistent dr. ing. Ruben Budău - responabil spaţii verzi. Gazdele s-au prezentat în formulă completă: responsabil proiect - prof. Mircea Mitran, directorul şcolii, coordonatori de proiect: prof. dr. Liliana Bocoi - director adjunct şi prof. Laura Ienei David (cu clasa a III-a D) şi echipa de proiect: prof. Doina Sabău (cu clasa a IV-a B), Claudia Zbârcea (cu clasa a VI-a A), Florina Musca (cu cls. a VII-a C), Florentina Socolan - consilier educativ (cu cls. a VIII-a A), prof. Patricia Faur, bibliotecar Maria Dana Teşedan şi Angelica Mihuţ, secretar-şef.
„Implemenarea unei campanii de educaţie nonformală"
„Aşa după cum se poate lesne intui, prin acest proiect se urmăreşte reamenajarea spaţiului verde din incinta şcolii, îmbogăţirea parcului cu 21 de arbuşti, dar şi implemenarea unei campanii de educaţie nonformală pentru elevi, cu tema „Ocrotirea mediului înconjurător", ne-a spus responsabilul de proiect, dl director Mircea Mitran.
„Ţin să precizez faptul că în cadrul componentei nonformale de educaţie ecologică, avem prevăzute trei activităţi: din care una s-a desfăşurat miecuri - ecologizare pe malurile Crişului Repede; cea de-a doua va fi confecţionarea unui miniparc din  materiale reciclabile, iar cea de-a III-a: „Eco afişul" pe teme ecologice - realizarea de afişe cu teme ecologice şi de protecţia mediului", a adăugat d-na prof. Laura Ienei David, coordonator de proiect.
Să mai spunem că bugetul total al proiectului este de 11.300, 6 ron, sumă cerută de MOL România, finanţatorul proiectului, alături de Fundaţia pentru Parteneriat, din care 8.775 ron din partea MOL România, iar Fundaţia pentru Parteneriat, 2.525,6 ron.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (60 de poze), accesaţi Galeria foto: Eco-şcoala „Oltea Doamna” îşi îmbogăţeşte parcul cu 21 de arbuşti.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:28:53 Ora standard a Europei de Est