Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Micii ecologişti, în acţiune!”

Grădiniţa Nr. 30 – „Mugurel”

„Micii ecologişti, în acţiune!”

În ultima zi din săptămâna „Şcoala altfel - Să ştii mai multe, să fii mai bun!", muguraşii din grupa mare A, mare B şi mijlocie B au avut bucuria de a participa la o activitate, cu multiple beneficii în formarea lor ca viitori cetăţeni responsabili.

Plantatul de flori, popularizarea mesajelor scandate şi tipărite pe micile pancarte, interacţiunile cu cei întâlniţi în parc, apariţia misteriosului pirat, înălţarea balonului uriaş sunt momente pe care partenerul nostru educaţional, POLIŢIA LOCALĂ ni le-a oferit, cu multă generozitate.
Printr-o astfel de activitate am reuşit să bifăm, ca atinse, comportamente din mai multe domenii de dezvoltare a preşcolarilor deoarece au fost luate în calcul o seamă de nevoi pe care le au copiii la această vârstă: nevoia de mişcare, de explorare şi ocrotire a mediului, de acţiune, de cooperare, de relaţionare, de comunicare, de exprimare a opiniei şi nu în ultimul rând de a se juca şi relaxa.
Locul desfăşurării, conţinutul, strategiile, resursele, mijloacele de evaluare sunt aspecte ce au concurat la declanşarea motivaţiei intrinseci a preşcolarilor, fapt pentru care ei au avut o participare, activă, efectivă şi afectivă, în tot ceea ce au întreprins. Deplasarea de la grădiniţă până în parc şi înapoi a venit în întâmpinarea dorinţei de mişcare a micilor ecologişti şi a fost un bun prilej de orientare în spaţiu, a acestora.
Înainte de a planta florile copiii au avut ocazia să exploreze cele două componente ale mediului (plantele, solul), iar acţiunea în sine le-a permis şi activarea emisferei cerebrale stângi deoarece copiii şi-au coordonat ambele mâini în efortul de a fixa planta cât mai bine şi au avut o poziţie corporală în care păstrarea echilibrului este destul de dificilă. Ne-am propus să revenim în parc pentru a observa cum evoluează dezvoltarea plantelor şi chiar pentru a le uda cu apă, dusă în flacoane mici.
Locul de joacă din parc a fost cu mult mai curat după ce micuţii noştri au demonstrat că folosirea măturii şi a făraşului este o acţiune pe care, chiar şi ei, pot să o facă. Admiraţi şi încurajaţi de trecători, copilaşii de la activitatea de curăţenie a parcului au primit cu bucurie şi mândrie laudele admiratorilor, iar acest fapt a fost o reală demonstraţie a vredniciei lor, ce le  va consolida şi mai mult,  încrederea în ei.
Plăcut impresionaţi de acţiunea noastră au fost şi cetăţenii care îşi petreceau momentul de respiro, pe bancă în parc. Dacă la primele exerciţii de abordare a acestor persoane, timiditatea a constituit un impediment în a ne face cunoscute intenţiile, am recurs la soluţia de rezervă, prezentarea pancartelor pe care au fost tipărite mesaje în acest scop. Iată că, acest substitut, precum jucăria într-o terapie, a reuşit să ne facă interacţiunea mai eficientă şi din ce în ce, cu mai puţin trac.
„Parcul este pentru noi, nu e ladă de gunoi!"
După cum este şi firesc, aceste exerciţii au devenit suficient de repede, reale abilităţi de comunicare. Astfel, la întâlnirea cu două femei ce îşi plimbau căţeluşii prin parc, copiii au găsit rapid întrebarea firească, despre punga pe care trebuie să o aibă asupra lor cei care ies cu animalele de companie prin parc. Deoarece nu am surprins comportamente nepotrivite, ci am găsit doar urme ale unor fapte de acest gen, copiii nu s-au sfiit să întrebe persoana care stătea pe o bancă, dacă nu cumva a aruncat şi respectiva resturi de ţigări pe jos. S-a dovedit, în acest fel, că şi luarea de atitudine se poate practica, cu atât mai mult cu cât este o datorie,  un drept civic al fiecăruia dintre noi.
O altă formă de a ne manifesta atitudinea responsabilă faţă de mediu a fost marşul în grup. Micii ecologişti aveau atât pancartele, cât şi figurinele din baloane oferite, spre marea lor bucurie, de misteriosul pirat. Această combinaţie întăreşte ideea că la cei mici, chiar dacă sunt fascinaţi, cu precădere de joc, jucării, este posibilă şi benefică, pentru dezvoltarea lor armonioasă, o educaţie care s-a desprins din problematica lumii contemporane. Scandarea lozincii „Parcul este pentru noi, nu e ladă de gunoi" a permis manifestarea opiniei, în public şi a demonstrat eficienţa unităţii, cooperării, a muncii în echipă, dovedindu-se astfel, că unde-s mulţi curajul, puterea creşte.
Sentimentele, impresiile, gândurile preşcolarilor participanţi, au fost exprimate verbal sau au fost inscripţionate pe balonul uriaş ce reprezenta planeta Pământ. După înălţarea balonului copiii s-au jucat fericiţi şi satisfăcuţi că au reuşit să-şi finalizeze acţiunea de ecologişti conştienţi şi responsabili.
Ruja Lenuţa
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: „Micii ecologişti,  în acţiune!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:45:46 Ora standard a Europei de Est