Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Programul „Să ştii mai multe, să fii mai bun!” la Şcoala Gimnazială Nr. 1 Rieni

În săptămâna 6-10 aprilie

Programul „Să ştii mai multe, să fii mai bun!” la Şcoala Gimnazială Nr. 1 Rieni

„Şcoala să nu fie nimic altceva, decât ateliere pline de activitate. Numai astfel vor putea să probeze toţi, în propria lor practică, adevărul că: învăţând pe alţii ne învăţăm pe noi înşine.John Amos Comenius

În săptămâna 6-10 aprilie 2015, elevii şi preşcolarii au  participat la activităţi educative extraşcolare şi extracurriculare în cadrul programului numit „Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!"
Scopul acestui program este implicarea tuturor copiilor preşcolari/elevi şi a cadrelor didactice în activităţi care să răspundă intereselor şi preocupărilor diverse ale copiilor, dar şi punerea în valoare a talentelor şi capacităţilor acestora în diferite domenii, nu neapărat în cele prezente în curriculumul naţional şi să stimuleze participarea lor la acţiuni variate, în contexte nonformale.
Modalitatea de selecţie a activităţilor propuse s-a decis la nivelul unităţii de învăţământ şi presupune implicarea, în egală măsură, a elevilor, a cadrelor didactice, a părinţilor, astfel încât proiectele şi activităţile selectate să corespundă obiectivelor educaţionale specifice comunităţii şcolare, fiind un rezultat al opţiunilor acesteia.
Săptămâna „Şcoala altfel" a fost o săptămână benefică atât pentru cadrele didactice, cât şi pentru elevii din şcolile şi grădiniţele din comuna Rieni. A fost o săptămână în care educaţia şi timpul liber s-au îmbinat, o săptămână în care elevii-părinţii-profesorii s-au  cunoscut mai bine, şi-au consolidat relaţia dintre ei.
Din numărul mare de activităţi derulate la nivelul PJ-ului putem aminti: excursia  la Ţebea-Deva-Castelul  Corvinilor-Mănăstirea Prislop - Mănăstirea Crişan; activităţi sportive - „Cel mai bun dansator", Bal mascat - coordonate de prof. Bodin Simona; activităţi de educaţie pentru sănătate şi stil de viaţă sănătos „Să ne hrănim sănătos!" activităţi pentru promovarea valorilor umanitare şi de voluntariat; activităţi de educaţie ecologică şi de protecţie a mediului „O floare la monumentul eroilor" - Biserica Rieni şi Şcoala Ghighişeni; activităţi culturale şi recreative: şah, remi, concursuri „În lumea poveştilor şi a poeziilor" şi „Spune Nu violenţei", vizionare  de film; participarea la proiectul „Obiceiuri şi tradiţii pascale din Ţara Beiuşului", desfăşurat la  CN  „Samuil Vulcan" din Beiuş, unde s-a obţinut premiul I de elevii Degău Crina, Voiţ Nicoleta, Sere Miruna şi Florincuţa Denis.
În organizarea şi desfăşurarea acestor activităţi s-au implicat toate cadrele didactice din comună: Loredana Marge, Adela Dobra, Corina Florincuţa, Corina Popa, Marcela Terme, Ramona Ţigan, Valentina Raţ, Florica Paşca, Laura Pirtea, Ancuţa Bota, Ioana Chiorean, Corina Costea,  Ioana Jurj, Laura Nagy-Panda, Angela Ilieş, Ancuţa Paşca, Loredana Boc, Marius Mihuţa, Simona Tirla, Roxana Moldovan, Diana Muţiu, Ioana Boc, Andrei Benchiş, Cornelia Bălan, Oana Moraru, Marţian Dudaş, Ioan Mocan, sprjinite fiind de conducerea şcolii.
S-a urmărit ca prin desfăşurarea acestor activităţi să se realizeze următoarele obiective: valorizarea abilităţilor  sociale şi a comportamentelor moral-civice şi religioase; conservarea unor valori ale artei tradiţionale - populare - încondeiatul ouălor, vopsitul ouălor şi a altor obiceiuri de Paşti.
Prof. Liliana Balint & Laura Nagy-Panda
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Programul „Să ştii mai multe, să fii mai bun!” la Şcoala Gimnazială Nr. 1 Rieni .  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:09:01 Ora standard a Europei de Est