Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferinţa de lansare a Concursului de Idei de Afaceri din cadrul proiectului „ACCES - Antreprenoriat - Curaj, Cunoaştere, Efort, Succes”

Miercuri, 22 aprilie, la Universitatea Agora din Oradea

Conferinţa de lansare a Concursului de Idei de Afaceri din cadrul proiectului „ACCES - Antreprenoriat - Curaj, Cunoaştere, Efort, Succes”

Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany Timişoara, în parteneriat cu Fundaţia Agora din Municipiul Oradea, organizează miercuri, 22 aprilie 2015, la Oradea, de la ora 14.00, la sediul Fundaţiei Agora (în Amfiteatrul Albastru),, Piaţa Tineretului, nr. 8, Conferinţa de deschidere şi Conferinţa de lansare a Concursului de Idei de Afaceri din cadrul proiectului POSDRU/176/3.1/S/149677-„ACCES - Antreprenoriat - Curaj, Cunoaştere, Efort, Succes", Axa prioritară 3 „Creşterea adaptabilităţii lucrătorilor şi a întreprinderilor", Domeniul major de intervenţie 3.1 „Promovarea culturii antreprenoriale". Investeşte în oameni ! FONDUL SOCIAL EUROPEAN, Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013.

Proiectul strategic POSDRU/176/3.1/S/149677-„ACCES - Antreprenoriat - Curaj, Cunoaştere, Efort, Succes" se desfăşoară în perioada 16 februarie 2015 - 15 decembrie 2015 şi este implementat de Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany Timișoara, în parteneriat cu Facultatea de Economie şi de Administrare a Afacerilor din cadrul Universităţii de Vest Timişoara şi Fundaţia Agora din Municipiul Oradea. Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, iar obiectivul principal al acestuia este promovarea culturii antreprenoriale în Regiunea de Vest şi Regiunea de Nord-Vest. Valoarea totală a acestui proiect este de 6.713.288,00 lei din care 94% în valoare de 6.184.280,91 lei valoarea eligibilă a finanţării nerambursabile acordată din FSE; 6% în valoare de 394.741,33 lei valoarea eligibilă a finanţării nerambursabile acordată din Bugetul Naţional şi 2 % în valoare de 134.265,76 lei contribuţia eligibilă a Beneficiarului - Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany.
Proiectul strategic „ACCES - Antreprenoriat - Curaj, Cunoaştere, Efort, Succes" se adresează cetăţenilor din 10 judeţe (Arad, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Caraş-Severin, Cluj, Hunedoara, Maramureş, Satu Mare, Sălaj şi Timiş) iar prin intermediul lui se doreşte stimularea preocupărilor antreprenoriale, ale tuturor persoanelor care doresc să iniţieze o afacere, în special ale tinerilor întreprinzători. În acest sens a fost demarat un proces de promovare a activităţilor şi serviciilor oferite în cadrul proiectului. Cele mai importante activităţi şi servicii din cadrul proiectului sunt următoarele:
*Organizarea Concursului de Idei de Afaceri cu premii care însumează maximum 1.000.000 de euro. Concurenţii cu cele mai bune 40 dintre aceste idei vor fi primi un stimulent (ajutor de minimis) de maximum 25.000 euro şi vor fi sprijiniţi pentru înfiinţarea unei întreprinderi în următoarele direcţii de politică industrială: Turism şi ecoturism, Textile şi pielărie, Lemn şi mobile, Industrii creative, Industria auto şi componente, Tehnologia informaţiilor şi comunicaţiilor, Procesarea alimentelor şi a băuturilor, Sănătate şi produse farmaceutice, Energie şi management de mediu; Bioeconomie (agricultură, silvicultură, pescuit şi acvacultură), Biofarmaceutică şi biotehnologii;
*Înfiinţarea la Timişoara şi Oradea două Centre de Sprijin şi Iniţiere în Afaceri în care va fi oferită consiliere gratuită pentru înfiinţarea unei întreprinderi şi întocmirea unui plan de afaceri. În paralel cu aceste două centre vor fi dezvoltate alte două Centre de Sprijin şi Iniţiere în Afaceri care funcţionează deja în cadrul Universităţii de Vest Timişoara şi a Fundaţiei Agora din Municipiul Oradea;
*Informarea a minimum 600 de persoane şi recrutarea a minimum 480 de persoane cărora li se vor oferi servicii de consiliere şi sprijin în vederea punerii în practică a unei idei de afaceri. Un aspect important de precizat este acela că 400 dintre persoanele înscrise în proiect vor fi selectate şi vor putea beneficia de cursuri de antreprenoriat de tip iniţiere/specializare şi perfecţionare. Menţionăm că dintre aceste 400 de persoane din grupul ţintă care vor beneficia de programele de formare, minimum 200 sunt persoane cu vârste între 18 - 25 ani, îmatriculate în învăţământul superior.
Persoană de contact la Fundaţia Agora Oradea - Butaci Casian
Persoană de contact la Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany - Niculescu Vasi Otilia
Conf. univ. dr. Gabriela Bologa,
decan al Facultăţii de Drept şi Ştiinţe Economice a Universităţii Agora
conf. univ. dr. Gabriela Bologa

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:38:02 Ora standard a Europei de Est