Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

În tabără pe Valea Drăganului

Şcoală... cu totul altfel

În tabără pe Valea Drăganului

Fiecare tabără organizată a însemnat o excelentă îmbinare între programe culturale, activităţi în aer liber şi activităţi creativ-recreative.

La finalul taberei, copilul are mai mulţi prieteni, este mai vesel, mai comunicativ, mai puternic! De aceea implicarea elevilor într-o tabără de creaţie în programul Şcoala altfel este o modalitate potrivită prin care elevii vor şti mai multe, vor fi mai buni. Toate acestea au fost derulate în scop educativ, cu rezultate benefice în experienţa de viaţă a copiilor participanţi. Şi această tabără s-a dorit a fi una care să rămână în amintirea şcolarilor şi să cuprindă activităţi atractive, recreative, educative, diverse, într-un cuvânt spus, să fie: ALTFEL.
În tabără, copiii descoperă noi obiective turistice, fac drumeţii, sunt iniţiaţi în tehnici de orientare în mediul înconjurător; sunt iniţiaţi în desen, pictură, literatură, în confecţionarea de obiecte decorative etc. Orice tabără are avantaje multiple, dar şi rigori (adaptarea la un program comun, înviorare dimineaţa, efort fizic etc.). Depăşirea acestora înseamnă o mai bună adaptare a copilului la nou, înseamnă autocunoaştere, autodezvoltare, autodepăşire. Pentru orice copil o tabără înseamnă emoţie, nou, surprize, cunoaştere, realizarea unor aşteptări, satisfacerea nevoilor de a-şi face noi prieteni. În tabără, copilul are posibilitatea să-şi dezvolte abilităţile de comunicare, să se obişnuiască cu spiritul şi lucrul în echipă, să-şi exprime şi noi aptitudini creative.
Prima zi de tabără
Cu bagajele făcute şi cu emoţiile împachetate, la purtător, cei 30 de copii, însoţiţi de părinţi, s-au întâlnit în Gara Oradea şi au purces încrezători la drum. Implicarea părinţilor a fost şi de această dată de nota 10 - bagajele ni le-au dus direct la pensiune tăticii Florin, Dan, Nicu, Felix şi Adi, iar de supravegherea pe tren s-au ocupat mămicile Alina, Gabi, Anca, Nicoleta şi Ioana.
După faptă şi răsplată
Până la ora prânzului, am făcut o scurtă şedinţă organizatorică, după care fiecare copil şi-a preluat camera, şi portofoliul cu temele de lucru din tabără. Apoi, au muncit independent (lucru ce îi încântă mult!) au rezolvat câte un test fulger la CLR şi MEM, au făcut o scurtă dictare şi au colorat un ou încondeiat, iar la final şi-au primit răsplata.
După un prânz delicios, copiii s-au retras în camerele curate, spaţioase şi călduroase; preţ de câteva minute au tras un pui de somn, afară fiind o vreme de plumb.
După-amiază, echipaţi cu pelerine şi cizme de cauciuc, cu toţii am pornit într-o plimbare prin împrejurimi. La întoarcere, am luat cu mare poftă (după aerul ozonat de munte) o gustare de fructe şi, cu aceeaşi poftă, ne-am şi jucat. Colega noastră Ioana, şi de această dată, le-a adus ştrumfilor fişe cu desene de colorat, spre marea lor bucurie.
Seara s-a-ncheiat cu petrecerea-n pijama (dans, scaune muzicale şi  karaoke).
În vizită la „Aurel Munteanu"
Ziua de marţi a început cu înviorarea de dimineaţă, urmată de un mic dejun copios (bufet suedez) şi o vizită la Şcoala Gimnazială „Aurel Munteanu" din Valea Drăganului. Au vizitat şcoala şi au dăruit elevilor din clasa întâi fişe de colorat şi dulciuri (daruri pentru care-i mulţumim încă o dată Ioanei).
Până la prânz, copiii au colorat, au făcut dictare, au memorat poezia „În ziua de Paşte", de Elena Farago şi au făcut câteva aplicaţii pe baza poeziei citite. S-au odihnit, au luat prânzul, iar apoi preţ de câteva ore Prietenii Veseliei au încins distracţia (jocuri din cele mai variate, dans, magie, concurs şi pictură pe faţă).
Seara au participat la un bal mascat.
La culcare, doamna învăţătoare şi cele două mămici le-au citit câte o povestioară.
Miercuri, alături de cercetaşi
Ziua de miercuri a fost dedicată activităţilor sub îndrumarea cercetaşilor Patric şiVanesa (jocuri de echipă, de cunoaştere şi autocunoaştere, de atenţie şi drumeţii), ghicitorilor, jocului „Fazan", încondeierii ouălor speciale, vânătoarea de puişori şi iepuraşi de ciocolată prin iarbă..., urmate de focul de tabără.
A fost o seară cu multe surprize!
Şi-am încălecat pe o şa şi v-am povestit pe scurt aşa!
Monica Toader
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: În tabără pe Valea Drăganului.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:07:14 Ora standard a Europei de Est