Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul educativ judeţean cu participare internaţională „Prietenie fără frontiere”

Vineri, reuniunea de la Oradea

Proiectul educativ judeţean cu participare internaţională „Prietenie fără frontiere”

Vineri, 10 aprilie 2015, în preajma sfintelor Sărbători Pascale, la Eco Şcoala „Oltea Doamna", a avut loc o nouă reuniune de proiect, cu participarea partenerilor din Ungaria, de la Liceul „Nicolae Bălcescu" din Gyula.

Privită ca o nouă şansă de a face donaţie de carte şi dublată de bucuria reciprocă de a se revedea, întâlnirea de la Oradea a partenerilor de proiect de la „Oltea Doamna" şi „Nicolae Bălcescu" a fost onorată şi „parafată" şi de prezenţa partenerilor externi, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Uniunea Naţională „Vatra Românească", Primăria Oradea şi Şcoala Gimnazială Internaţională „Agora".
În deschiderea reuniunii, dl director Mircea Mitran a salutat distinşii parteneri prezenţi la reuniune, manifestându-şi bucuria revederii şi găzduirii întâlnirii, prilej de noi acte de caritate, o nouă donaţie de carte românească pentru fraţii români din Ungaria, în preajma apropiatei Sărbători a sărbătorilor şi Praznic al praznicelor - Învierea Mântuitorului nostru Iisus Hristos.
„Proiectul urmăreşte repunerea în drepturi a cărţii şi bibliotecii..."
În calitate de coordonator de proiect, alături de d-na director adjunct, prof. dr. Liliana Bocoi, d-na profesor Laura Ienei David ne-a reamintit scopul proiectului „Prietenie fără frontiere": „Dincolo de scopul său nobil, caritabil şi de voluntariat, născut din dragoste şi respect pentru partenerii şi prietenii noştri din Gyula, proiectul urmăreşte repunerea în drepturi a cărţii şi bibliotecii, redescoperirea lecturii ca o plăcere, o relaxare, ca un izvor nesecat de cunoaştere şi visare fără egal". Am citat-o pe d-na profesor Laura Ienei David.
În calitate de director adjunct şi coordonator de proiect, d-na prof. dr. Liliana Bocoi a prezentat în PowerPoint cartea de vizită a şcolii. Invitaţi la dialog, partenerii şi-au exprimat opiniile vizavi de scopul şi obiectivele proiectului, apreciind valoarea instructiv-educativă a proiectului, mesajul său creştinesc şi umanitar, şi mai cu seamă eficienţa şi importanţa demersului său didactic educativ. D-na prof. dr. Maria Gurzău Czegledi, directorul Liceului „Nicolae Bălcescu" din Gyula, a mulţumit gazdelor şi partenerilor pentru călduroasa primire şi noua donaţie de carte, urând tuturor bucurii şi belşug de Sfintele Paşti. Din partea „Vetrei Româneşti", dl prim-vicepreşedinte Ioan Chivari l-a „mandatat" ca purtător de mesaj şi de cuvinte potrivite în asemenea ocazii pe distinsul profesor Teodor David, „un împătimit şi sufletist de carieră", cum îi place domniei sale să-i spună. „Aşa după cum a apreciat şi doamna profesor Laura Ienei, proiectul „Prietenie fără frontiere" are o construcţie umanitară, un scop caritabil şi educativ, dar mai mult decât atât, îşi propune să unească suflete şi să-i bucure pe fraţii noştri români din Ungaria. Prin aceste nobile gesturi, ei văd că ne pasă de ei şi că îi avem la suflet cu fiecare donaţie, iar orădenii şi bihorenii se dovedesc deschişi şi buni, săritori în asemenea ocazii. Iată, şi acum, în preajma celui mai mare Praznic Împărătesc, confraţii noştri şi-au deschis sufletele pentru o nouă donaţie de carte românească pentru fraţii români din Gyula. Mulţumim tuturor. Dumnezeu să le primească jertfa şi să-i răsplătească înzecit pentru fapta lor", a conchis dl profesor Teodor David.
Mici de stat, mari la sfat, artiştii din Săcădat!
Bucuria (re)întâlnirii de la Oradea a fost amplificată de micii şi vrednicii artişti ai şcolii (cei doi solişti: admirabilul Don Mario - pe numele său de scenă, George - elevul d-nei prof. Laura Ienei David şi Octavian Blaga, din clasa a III-a F) şi de invitaţii lor de la Şcoala Gimnazială Nr. 1 din Săcădat, Ansamblul de cântece şi dansuri „Trei sate, trei surori", coordonat de d-na prof. Maria Sime. La realizarea şi prezentarea momentului lor artistic au mai contribuit, pe lângă cei 28 de copii artişti, conducătorul ansamblului, d-na Laurenţia Sime, prof. Mihai Jula, coregraful Florin Clepe, Vasile Lezeu (aranjament muzical), cu sprijinul directorului şcolii, d-na prof.Gabriela Ţârţ.
Au fost de faţă, au aplaudat artiştii şi au sprijinit reuniunea membrii echipei de proiect: prof. Socolan Florentina (consilier educativ), Laza Eva, Musca Florina, Faur Patricia, Derecichei Claudia, Zbârcea Claudia, Mihuţ Angela şi Lenghel Rodica; Oros Daniela, Borz Diana, Mitran Viorica, Sabău Doina, Fechete Rodica, Ciarnău Romelia, Petca Luminiţa, Tămăşan Ilinca, Foltuţ Rodica,  Morlocan Luciana şi Teşedan Maria Dana.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Proiectul educativ judeţean cu participare internaţională „Prietenie fără frontiere”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:07:14 Ora standard a Europei de Est