Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Râde Goga”

„Şcoala altfel” şi spectacolul dedicat Zilei şcolii

„Râde Goga”

Anul acesta săptămâna „Şcoala altfel" s-a desfăşurat la Colegiul Naţional „O. Goga" - Marghita sub semnul unei noi campanii- „Managementul stresului".

Prin activităţile propuse s-a urmărit conştientizarea şi înlăturarea stresului din viaţa elevilor noştri, pentru a-i ajuta în procesul unei dezvoltări cât mai armonioase.
Ziua de luni a fost dedicată competiţiilor sportive. Marţi, specialiştii (psihologi, persologi) Roşu Ciprian, Angelina Radu, Tirtea Loredana, Simona Chiorean au venit în faţa elevilor cu metode concrete de gestionare eficientă a stresului (metoda DISC - Persolog - ca bază de pornire, workshop-uri etc), scopul fiind creşterea stimei de sine şi a respectului şi înţelegerii celor din jur. Zilele de miercuri şi vineri au fost programate pentru activităţi la nivelul clasei, sub atenta coordonare a diriginţilor. Astfel unii au optat pentru excursii şcolare tematice în regiuni de importanţă culturală şi turistică, alţii au participat la activitatea de ecologizare a oraşului, împreună cu elevi din celelalte două licee importante ale urbei noastre, alţii au optat pentru diverse manifestări educaţionale şi culturale rămânând în cadrul instituţiei. Elevii clasei a X-a C, coordonaţi de prof. Ileana Popescu, au pus în scenă pentru clasele primare o piesă de teatru inspirată din filmul de animaţie Frozen. Alte grupe de copii au ales să viziteze Fundaţia Creştină Elim în proiecte de colaborare instituţională începute în prealabil.Un astfel de protocol de colaborare s-a desfăşurat între şcoala noastră şi Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu" Oradea în cadrul căruia s-a organizat o activitate comună „Voluntar pentru o zi", între clasele a VI-a B de la „Iuliu Maniu" şi clasele a VI-a A şi B din instituţia noastră. Spaţiul de desfăşurare a fost la Centrul de zi al Fundaţiei Creştine Elim, unde cele trei clase împreună cu copiii de la Centru au confecţionat felicitări şi ouă decorative de Paşte ce urmează a fi vândute, banii fiind donaţi Fundaţiei. Miercuri seara elevii noştri, coordonaţi de dascălii lor, au pus în scenă spectacolul dedicat Zilei şcolii - „Râde Goga", spectacol în cadrul căruia momentul de stand-up comedy susţinut de invitatul nostru Sorin Pârcălab, a adus râsul la cote maxime.
În ziua de joi, elevii de gimnaziu şi cei de liceu, în mod alternativ, au primit vizita invitatelor noastre speciale din acest an. Mihaela Tatu, cunoscut producător şi realizator TV, femeia care şi-a urmat visul, şi-a spus într-o manieră extrem de motivaţională povestea  vieţii sale. Într-un spirit viu, tineresc şi comic, actualul trainer în cadrul unui seminar de atitudine, dicţie şi vânzări, a subliniat importanţa informaţiei în conturarea unei cariere solide. Pornind de la sentimentele comune pe care adolescenta Mihaela consideră că le-a avut în comun cu actuala generaţie, şi de la convingerea ei că „Eşti ceea ce alegi să fii", invitata noastră i-a condus parcă pe elevi într-o călătorie în viitor, pentru a-i scuti de greşelile făcute de ea care trecuse pe acelaşi drum şi pentru a le da o perspectivă mai largă asupra vieţii. Fascinaţi de traseul imprevizibil şi sinuos al evoluţiei sale (de la muncitor necalificat, la contabil, la realizator radio- TV), elevii au avut ocazia să întrebe ce a motivat-o pe această cale a ambiţiei şi a carierei, cum a gestionat relaţiile sale, dacă a făcut compromisuri pentru a rămâne în domeniul media etc. A doua invitată a fost prof. dr. Oana Lianu, cunoscută interpretă şi instrumentistă din Oradea, ambasador cultural român, cunoscută şi sub numele de „Prinţesa naiului". Dumneaei a explicat ascensiunea în plan profesional în termenii voinţei, a muncii şi a sacrificiului personal sau chiar familial. Apoi, pentru că muzica este şi un veritabil remediu antistres, publicul s-a putut delecta cu câteva excepţionale interpretări ale unor creaţii celebre din repertoriul internaţional (italian, francez, american) şi românesc, la final recompensând artista cu aplauze susţinute.
Considerăm că „Şcoala altfel" şi-a demonstrat utilitatea şi anul acesta având ca efecte pozitive închegarea relaţiilor între colegi, dar şi cu dirigintele, o cunoaştere mai complexă prin descoperirea celorlaltor laturi comportamentale, insesizabile în programul zilnic obişnuit. Au fost de un real folos şi informaţiile oportune cu privire la managementul stresului şi nu în ultimul rând aceste întâlniri providenţiale cu aspect motivaţional. Deci, pe anul viitor!
Conducerea instituţiei mulţumeşte tuturor cadrelor didactice implicate ,invitaţilor şi nu în ultimul rând Asociaţiei de Părinţi pentru sprijinul acordat.
Prof. Simona Stoianovici & Bota Cristian
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: „Râde Goga".

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:37:32 Ora standard a Europei de Est