Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul educaţional naţional „Cunoaşte şi protejează patrimoniul cultural naţional”

Tot marţi,

Proiectul educaţional naţional „Cunoaşte şi protejează patrimoniul cultural naţional”

Elevii bihoreni au învăţat de la poliţişti cum să cunoască şi să protejeze valorile patrimoniului cultural naţional şi universal.

Marţi, 7 aprilie 2015, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din Municipiul Oradea, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor a organizat proiectul educaţional naţional „Cunoaşte şi protejează patrimoniul cultural naţional".
Proiectul, implementat de către Inspectoratul General al Poliţiei Române - Direcţia de Investigaţii Criminale, în parteneriat cu Fundaţia „Collegium XXI", organizat în cadrul programului „Şcoala Altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!", se adresează elevilor din clasele I - XII şi are ca obiectiv educarea copiilor în spiritul cunoaşterii şi protejării valorilor ce fac parte din patrimoniul cultural naţional şi universal.
În acest sens, elevii Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu" au fost informaţi de poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii şi de poliţiştii Serviciului de Investigaţii Criminale din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor cu privire la tezaurul cultural naţional, drepturile şi obligaţiile care le revin în ceea ce priveşte protejarea acestuia şi importanţa cooperării dintre membrii societăţii civile şi autorităţile statului competente, în vederea diminuării fenomenului infracţional în acest domeniu.
Totodată, ofiţerii de poliţie au prezentat elevilor noţiuni generale despre patrimoniul cultural naţional, monumentele istorice din România care sunt incluse în patrimoniul mondial UNESCO şi despre monumentele care fac parte din Patrimoniul European.
De asemenea, elevii au fost familiarizaţi cu bunurile care fac parte din tezaurul cultural naţional, respectiv bunurile cu valoare artistică, arheologică, documentară, bunurile cu semnificaţie etnografică şi cele cu valoare ştiinţifică.
Sarcinile şi atribuţiile poliţiştilor care răspund de protejarea patrimoniului cultural naţional, bunurile naţionale recuperate de poliţiştii românii de-a lungul timpului şi rolul fiecărui membru al societăţii în protejarea bunurilor de patrimoniu cultural au costituit teme dezbătute interactiv cu elevii de gimnaziu.
Elevii participanţi au fost răspălătiţi de organizatori cu diplome de participare şi premii.
Derularea proiectului educaţional naţional „Cunoaşte şi Protejează Patrimoniul Cultural Naţional" continuă miercuri, 8 aprilie, la Şcoala Gimnazială „Dacia" din Municipiul Oradea.
De asemenea, joi, 9 aprilie, elevii celor două instituţii de învăţământ orădene implicate în proiectul educaţional naţional „Cunoaşte şi Protejează Patrimoniul Cultural Naţional" vor participa, alături de poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii şi de cei ai Serviciului de Investigaţii Criminale din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor la o vizită organizată la Muzeul Militar Naţional „Regele Ferdinand I" din Municipiul Oradea.
Comisar-şef de poliţie Ioana INDRIEŞ,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Proiectul educaţional naţional „Cunoaşte şi protejează patrimoniul cultural naţional”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:30 Ora standard a Europei de Est