Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Copilărie fără delincvenţă”

Campania preventivă

„Copilărie fără delincvenţă”

Peste 150 de elevi orădeni au fost implicaţi de poliţiştii de prevenire bihoreni în Campania preventivă „Copilărie fără delincvenţă".

În perioada octombrie 2014 - aprilie 2015, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor, prin Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, în parteneriat cu Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bihor şi cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, a derulat Campania preventivă ,,Copilărie fără delincvenţă".
Campania a fost derulată în cadrul Proiectului naţional ,,Copilărie fără delincvenţă", iniţiat de Institutul pentru Cercetarea şi Prevenirea Criminalităţii din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, în colaborare cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, cu sprijinul Minsterului de Interne din Cehia şi Bulgaria, finanţarea fiind asigurată prin programul de granturi al Comisiei Europene - „Prevenirea şi lupta împotriva criminalităţii" (ISEC).
 Proiectul şi-a propus creşterea eficienţei programelor de prevenire a delincvenţei juvenile la minorii cu vârsta sub 14 ani (clasele V-VII), acesta fiind iniţiat în urma identificării nevoii de a intensifica activităţile de prevenire a criminalităţii în rândul minorilor din această categorie de vârstă.
Pilonii pe care s-a sprijinit proiectul au fost reprezentaţi, pe de o parte, de consolidarea capacităţii instituţionale, respectiv  îmbunătăţirea cooperării dintre Poliţie şi Direcţiile Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, şi pe de altă parte, de creşterea gradului de informare a grupurilor ţintă (minorii cu vârsta de până la 14 ani, părinţi, profesori, asistenţi sociali etc.) cu privire la prevenirea
delincvenţei juvenile şi la serviciile de care pot beneficia copiii cu comportament delincvent şi predelincvent.
Atât datele statistice, cât şi constatările din teren ale poliţiştilor şi asistenţilor sociali au condus la concluzia că aceşti minori reprezintă un grup vulnerabil din punct de vedere comportamental. În acest context, proiectul şi-a propus creşterea eficienţei programelor de prevenire a delincvenţei juvenile la minorii cu vârsta sub 14 ani.
Campania şi-a propus creşterea gradului de informare şi conştientizare în rândul copiilor, părinţilor şi profesorilor cu privire la comportamentele predelincvente şi delincvente, modalităţi de prevenire, gestionare a situaţiilor conflictuale sau cu privire la consecinţele legale şi sociale în cazul unor comportamente deviante.
La nivelul judeţului Bihor, campania a fost implementată în cadrul Şcolii Gimnaziale Nr.11 din Municipiul Oradea, iar activităţile propriu-zise au constat în întâlniri ale poliţiştilor de prevenire şi ale partenerilor de campanie cu cele trei categorii sus-menţionate.
În vederea identificării nevoilor concrete de informare a beneficiarilor, la începutul campaniei preventive a fost realizat un sondaj de opinie în cadrul căruia a fost evaluat gradul de cunoaştere a principalelor modalităţi de prevenire a delicnvenţei juvenile, iar la finalul campaniei preventive a fost realizat un alt sondaj de opinie care a evaluat gradul de îmbunătăţire a cunoştinţelor preventive în urma implicării în campania preventivă.
Poliţiştii de prevenire bihoreni în colaborare cu asistenţii sociali au purtat discuţii cu elevii pe tema delincvenţei juvenile şi a prevenirii victimizării şi au organizat concursuri şi expoziţii tematice. Un element inedit, ce ilustrează metodele moderne de prevenire a criminalităţii, a fost implicarea directă a elevilor în activităţi, nu numai în calitate de beneficiari, ci şi de organizatori ai unor
activităţi. Astfel, a fost creat ,,Consiliul de Prevenire a Criminalităţii', constituit din 14 elevi din clasele V - VII ai respectivei instituţii şcolare.
Aceştia au participat la o sesiune de informare pe teme de prevenire a delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor, răspunderea penală, prezentarea unor prevederi ale Codului Penal şi a măsurilor ce pot fi luate faţă de minori, a riscurilor la care se expun cei care săvârşesc fapte constravenţionale sau penale, modalităţi de gestionare non-violentă a conflictelor.
De asemenea, elevii din clasele V - VII au fost implicaţi în jocuri tematice în cadrul cărora au jucat diverse roluri (inculpat, martor, complice etc.). Totodată, participanţii au încercat să identifice în jurul lor, în clasă, la locul de joacă sau acasă, diverse situaţii conflictuale. Acestea au fost ulterior analizate împreună cu poliţiştii de prevenire bihoreni, identificându-se împrejurările care au condus la escaladarea conflictelor, motivele pentru care s-a recurs la violenţă şi modalităţile de rezolvare non-violentă a respectivelor conflicte.
Totodată, poliţiştii de prevenire şi reprezentanţii Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bihor au participat la şedinţe cu părinţii organizate la şcoală, în cadrul cărora au fost discutate aspecte referitoare la fenomenul delincvenţei juvenile, modalităţile de gestionare a conflictelor, rolul părinţilor în creştrea şi educarea părinţilor, la instituţiile care oferă servicii minorilor delincvenţi şi la colaborarea familiei şi şcolii cu acestea.
De asemenea, au fost organizate trei concursuri preventive, respectiv un  concurs de mesaje preventive, concursul de eseu-ri „Alegerea mea - eseuri antiviolenţă" şi un concurs de compuneri intitulat „Prietenul meu poliţistul". În urma jurizării, 20 din elevii implicaţi în concursurile organizate pe şcoală au fost premiaţi de organizatori cu premii constând în materiale promoţionale cu însemnele campaniei (insigne, şepci, pixuri, rucsacuri, memory stick-uri, tricouri, DVD-uri etc.).
Totodată, şi cei 14 elevi cooptaţi în cadrul „Consiliului de Prevenire a Delincvenţei Juvenile" au fost recompensaţi de organizatori cu materiale promoţionale inscripţionate cu titlul campaniei, mape, insigne, rigle, penare, instrumente de scris, agende, etc..
Comisar-şef de poliţie Ioana INDRIEŞ,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto:

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:45:14 Ora standard a Europei de Est