Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Şedinţa Senatului Universităţii din Oradea de luni, 30 martie

De-ale senatorilor universitari

Şedinţa Senatului Universităţii din Oradea de luni, 30 martie

Comisia de Relaţii Interne şi Internaţionale vă informează despre subiectele discutate în şedinţa Senatului Universităţii din Oradea de luni, 30 martie 2015.

Reunit în şedinţă ordinară, Senatul Universităţii din Oradea a dezbătut şi aprobat luni (30 martie 2015) un pachet de documente cu impact în plan economico-financiar: variante previzionate ale Bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul în curs; Procedura privind elaborarea şi execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pentru activităţi de cercetare ştiinţifică; Normativele şi organigrama pentru funcţionarea Biroului Programe şi Proiecte de Cercetare - Dezvoltare - Inovare; Programul de dezvoltare a sistemului de control managerial intern la nivel de instituţie. Totodată, au primit girul Senatului universitar Regulamentul de organizare şi desfăşurare a examenelor de finalizare a studiilor universitare de licenţă şi masterat, Metodologia de admitere 2015, Regulamentul Centrului de Consiliere şi Servicii pentru Carieră, Procedura pentru înfiinţarea, evaluarea şi ierarhizarea centrelor de cercetare, Regulamentul de organizare şi funcţionare a Departamentului de Relaţii Internaţionale ş.a.
Parcul dendrologic din Gurahonţ, prea costisitor pentru o singură universitate
Universitatea din Oradea se află în imposibilitatea de a susţine în continuare, de una singură, finanţarea cheltuielilor de administrare a Parcului dendrologic din Gurahonţ (Arad). Opţiunea Consiliului de administraţie al Universităţii este de a co-administra acest obiectiv alături de Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a Banatului „Regele Mihai I al României" din Timişoara şi Universitatea de Vest din acelaşi municipiu. În virtutea noului statut, instituţia orădeană de învăţământ superior ar beneficia, asemenea celorlalţi doi parteneri, de cofolosinţa gratuită a parcului. Fără a respinge ideea acestei asocieri, Senatul universitar a solicitat Consiliului de administraţie argumente suplimentare de natură să estimeze efortul financiar al Universităţii, deopotrivă să precizeze din ce sursă se vor asigura fondurile respective, amânând adoptarea unei hotărâri atât în ceea ce priveşte renunţarea la dreptul de administrare pe care Universitatea din Oradea îl are în prezent asupra întregului imobil din Gurahonţ, cât şi aprobarea asocierii menţionate.
Consorţiul universitar „Academica +"
Membrii Senatului universitar au aprobat - cu unele amendamente care vizează îndeosebi aspecte legate de patrimoniu şi participarea studenţilor în noile structuri de conducere - contractul de parteneriat pentru constituirea Consorţiului universitar Academica +. Astfel, Senatul solicită Consiliului de administraţie al Universităţii din Oradea să nu participe cu bunuri de patrimoniu şi să evidenţieze distinct în bugetul universităţii cheltuielile generate de participarea în Consorţiu. Acesta va reuni: Universitatea „Ştefan cel Mare" din Suceava, Universitatea „Lucian Blaga" din Sibiu, Universitatea Petrol şi Gaze din Ploieşti, Universitatea „1 Decembrie1918" din Alba-Iulia, Universitatea din Piteşti, Universitatea din Oradea şi Universitatea „Valahia" din Târgovişte. Scopul constituirii consorţiului este realizarea excelenţei în formare şi cercetare, optimizarea folosirii în comun a resurselor umane, materiale şi financiare, cu un mare potenţial de dezvoltare în aria europeană a educaţiei şi cercetării, precum şi identificarea şi exploatarea unor noi domenii de educaţie -formare în care universităţile partenere prezintă complementaritate.
Noi conducători de doctorat
Legislativul universitar orădean a aprobat afilierea prof. univ. dr. Simona Daniela Cavalu de la Facultatea de Medicină şi Farmacie la Şcoala doctorală din domeniul Medicină, existentă la Universitatea din Oradea. Senatul a aprobat, în acelaşi timp, solicitarea prof. univ. dr. Nicu Dumitraşcu, de la Facultatea de Teologie Ortodoxă „Episcop dr. Vasile Coman", de a desfăşura activitatea de conducător de doctorat în cadrul Şcolii doctorale a Universităţii „1Decembrie 1918" din Alba-Iulia, domeniul Teologie.
Prof. univ. dr. Lia Pop,
preşedintele C.R.I.I.

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 00:54:55 Ora standard a Europei de Est