Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Şedinţa Senatului Universităţii din Oradea de luni, 30 martie

De-ale senatorilor universitari

Şedinţa Senatului Universităţii din Oradea de luni, 30 martie

Comisia de Relaţii Interne şi Internaţionale vă informează despre subiectele discutate în şedinţa Senatului Universităţii din Oradea de luni, 30 martie 2015.

Reunit în şedinţă ordinară, Senatul Universităţii din Oradea a dezbătut şi aprobat luni (30 martie 2015) un pachet de documente cu impact în plan economico-financiar: variante previzionate ale Bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul în curs; Procedura privind elaborarea şi execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pentru activităţi de cercetare ştiinţifică; Normativele şi organigrama pentru funcţionarea Biroului Programe şi Proiecte de Cercetare - Dezvoltare - Inovare; Programul de dezvoltare a sistemului de control managerial intern la nivel de instituţie. Totodată, au primit girul Senatului universitar Regulamentul de organizare şi desfăşurare a examenelor de finalizare a studiilor universitare de licenţă şi masterat, Metodologia de admitere 2015, Regulamentul Centrului de Consiliere şi Servicii pentru Carieră, Procedura pentru înfiinţarea, evaluarea şi ierarhizarea centrelor de cercetare, Regulamentul de organizare şi funcţionare a Departamentului de Relaţii Internaţionale ş.a.
Parcul dendrologic din Gurahonţ, prea costisitor pentru o singură universitate
Universitatea din Oradea se află în imposibilitatea de a susţine în continuare, de una singură, finanţarea cheltuielilor de administrare a Parcului dendrologic din Gurahonţ (Arad). Opţiunea Consiliului de administraţie al Universităţii este de a co-administra acest obiectiv alături de Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a Banatului „Regele Mihai I al României" din Timişoara şi Universitatea de Vest din acelaşi municipiu. În virtutea noului statut, instituţia orădeană de învăţământ superior ar beneficia, asemenea celorlalţi doi parteneri, de cofolosinţa gratuită a parcului. Fără a respinge ideea acestei asocieri, Senatul universitar a solicitat Consiliului de administraţie argumente suplimentare de natură să estimeze efortul financiar al Universităţii, deopotrivă să precizeze din ce sursă se vor asigura fondurile respective, amânând adoptarea unei hotărâri atât în ceea ce priveşte renunţarea la dreptul de administrare pe care Universitatea din Oradea îl are în prezent asupra întregului imobil din Gurahonţ, cât şi aprobarea asocierii menţionate.
Consorţiul universitar „Academica +"
Membrii Senatului universitar au aprobat - cu unele amendamente care vizează îndeosebi aspecte legate de patrimoniu şi participarea studenţilor în noile structuri de conducere - contractul de parteneriat pentru constituirea Consorţiului universitar Academica +. Astfel, Senatul solicită Consiliului de administraţie al Universităţii din Oradea să nu participe cu bunuri de patrimoniu şi să evidenţieze distinct în bugetul universităţii cheltuielile generate de participarea în Consorţiu. Acesta va reuni: Universitatea „Ştefan cel Mare" din Suceava, Universitatea „Lucian Blaga" din Sibiu, Universitatea Petrol şi Gaze din Ploieşti, Universitatea „1 Decembrie1918" din Alba-Iulia, Universitatea din Piteşti, Universitatea din Oradea şi Universitatea „Valahia" din Târgovişte. Scopul constituirii consorţiului este realizarea excelenţei în formare şi cercetare, optimizarea folosirii în comun a resurselor umane, materiale şi financiare, cu un mare potenţial de dezvoltare în aria europeană a educaţiei şi cercetării, precum şi identificarea şi exploatarea unor noi domenii de educaţie -formare în care universităţile partenere prezintă complementaritate.
Noi conducători de doctorat
Legislativul universitar orădean a aprobat afilierea prof. univ. dr. Simona Daniela Cavalu de la Facultatea de Medicină şi Farmacie la Şcoala doctorală din domeniul Medicină, existentă la Universitatea din Oradea. Senatul a aprobat, în acelaşi timp, solicitarea prof. univ. dr. Nicu Dumitraşcu, de la Facultatea de Teologie Ortodoxă „Episcop dr. Vasile Coman", de a desfăşura activitatea de conducător de doctorat în cadrul Şcolii doctorale a Universităţii „1Decembrie 1918" din Alba-Iulia, domeniul Teologie.
Prof. univ. dr. Lia Pop,
preşedintele C.R.I.I.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:18 Ora standard a Europei de Est