Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Împreună putem schimba lumea!”

Joi, la Grădiniţa Nr. 27, proiect naţional şi simpozion judeţean

„Împreună putem schimba lumea!”

Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor a găzduit joi, 2 aprilie 2015, la Grădiniţa Nr. 27 - „Voinicel" din Oradea (structură a Colegiului Naţional „Iosif Vulcan"), întâlnirea partenerilor de proiect din zona de nord-vest (judeţele: Bihor, Sălaj, Satu Mare, Maramureş, Cluj, Bistriţa-Năsăud şi Caraş-Severin) în cadrul proiectului naţional „Curcubeul schimbării".

În acest context, gazdele au organizat o nouă ediţie (a V-a) a  Simpozionului (concursului) judeţean, intitulată „Să fim copii pentru încă o zi", la aniversarea a 38 de ani de existenţă a grădiniţei voiniceilor (din 4 aprilie).
„Ne bucurăm să fim astăzi (joi - n.n) gazda „Curcubeului schimbării" - proiect naţional ambiţios, demarat în Bihor în 15 octombrie 2013, având ca obiectiv major promovarea principiilor educaţiei pentru schimbare în şi prin instituţiile de învăţământ preşcolar, precum şi împărtăşirea, la nivel naţional, a experienţelor pozitive (a bunelor practici) din acest domeniu.
Sub deviza „Împreună putem schimba lumea!" educatoarele au realizat, în colaborare cu partenerii la nivel judeţean, şi local, acţiuni de promovare a educaţiei pentru schimbare în grădiniţe şi comunitate", a spus, printre altele, d-na inspector şcolar de specialitate Lucia Caciora, în deschiderea evenimentului.
La reuniunea de proiect, au onorat din partea I.S.J. Bihor încă patru inspectori şcolari (pe management şi proiecte: prof. dr. Ioana Codrean, Elena Moţoc-Chivari, Florin Negruţiu şi Sânziana Neşiu), în frunte cu inspectorul şcolar general adjunct, dna prof. Codruţa Bogdan. Partenerii au fost prezenţi la reuniunea de la Oradea în număr de 24, reprezentând judeţele: Sălaj, Satu Mare, Bistriţa-Năsăud şi Caraş-Severin: inspector şcolar Souca Valentina Lucia şi educatoarele: Fanca Florica, Ştirb Mihaela Delia, Petriş Flavia şi Csatari Ioana; insp. şcolar Ghiţ Leontina şi educatoarele: Pomian Gabriela, Scurtu Mirela, Vereş Adela, Circiu Katalin şi Avăşan Monica; inspector şcolar Clapou Crina şi educatoarele: Pop Iulia Liana, Maier Gabriela, Lazea Ionela, Cordoş Daniela, Ureche Adela, Şinar Cristina şi Gazdac Vasilica; iar din Caraş-Severin, cinci educatoare: Pirtea Elena, Moise Ana, Soimoşan Florica, Blaj Valeria şi Potoceanu Tamara-Nicoleta.
La Simpozionul judeţean, organizatorii manifestărilor (prof. Georgeta Druţă, directorul Grădiniţei Nr. 27 şi veteranul unităţii, cu 37 de ani vechime la catedră, toţi la Grădiniţa „Voinicel"; Nicoleta Trifan şi Aurelia Bodea, cu sprijinul întregului colectiv) s-au bucurat de participarea în număr însemnat a educatoarelor din municipiu şi judeţ, a doamnei profesor Adriana Savu (directorul Colegiului Naţional „Iosif Vulcan"), dar şi a numeroşi părinţi, care au dorit să-şi admire artiştii pe scenă.
Copilăria, cel mai minunat dar pe care ni-l face Dumnezeu fiecăruia la naştere, s-a revărsat năvalnic, ieri, pe scena voiniceilor orădeni, prin vocile autorizate ale copiilor de la grădiniţele 54, 34 şi 27, într-un admirabil curcubeu, zămislit pe cerul plin cu steluţe de actori, artişti şi dansatori, aflaţi într-un dialog, şi mai puţin în competiţie, pe scena Festivalului primăverii. Spectacolul „Să fim copii pentru încă o zi", cu mesaj direct adresat celor mari, a fost o îngemănare de frumuseţe şi culoare, un superb festival de muzică, dans şi gimnastică, „depănat" pe „firul copilăriei" de ex-inspectorul Aurelia Bodea şi onorat de privighetoarea educatoarelor bihorene (Antonela Ferche Buţiu) şi „bebeluşii" d-nelor prof. Geogeta Druţă şi Nicoleta Trifan, pregătiţi de prof. Dana Marinău. „Copilăria", zămislită de sufletul tânăr al d-nei prof. Elisabeta Tăut, a fost aureolată prin glasul „pedagogistei" Mădălina Derecichei, emoţionată până la lacrimi; majoretele grupei mari, pline de graţie, ne-au fermecat, iar marionetele grupei mari B ne-au pus la grea încercare în a ghici povestea lor; îmbrăcaţi în tradiţionale costume populare, copiii d-nei prof. Elisabeta Tăut ne-au îndemnat la polcă şi învârtită; Ionică humuleşteanul, cu superbele sale „Amintiri din copilărie", a furat pupăza şi a vândut-o unui bihorean cu suflet mare care a restituit-o voiniceilor, ajungând în mâinile copiilor din grupele mari A şi B; citind pentru mileniul III, copiii d-nelor prof. Natalia Coroiu şi Alina Mate ne-au invitat la lectură, după care, mai marii dansatori ai grupelor mari, au valsat de pomină; Giulia Hinţ şi Iris Filimon, mari soliste în devenire, artistele Nicoletei Trifan, ne-au îndemnat să fredonăm „Teatrul de păpuşi", iar „pedagogistele" practicante din a X-a şi sportivele gimnaste din grupa mare ne-au ridicat în picioare, cu coregrafia lor cu urcioare şi panglici. Dănţăuşii, instruiţi de doamnele prof. Elisabeta Moţica şi Aurelia Bodea, au încins atmosfera pe ritmuri bihorene, iar Adrian Tirla (fost voinicel), cu chitara sa fermecată, a întărit îndemnul şi mesajul spectacolului „Să fim copii pentru încă o zi!"
La proces... în lumea poveştilor  
Titrata vrăjitoare Raisa Boldiş este chemată la judecată, unde Alex Moisi o judecă, povăţuind-o să meargă la grădiniţă pentru a învăţa (şi ea) să facă fapte bune. Alături de Raisa şi Alex, au interpretat în chip magistral textul compus de educatoarea lor, prof. Sanda Ulici, acuzatorul Ronie Plaian, apărătorul Călin Urdea şi autorul copil Sabin Mereuţă (de faţă cu d-na director Eleonora Curtui). Tot de la Grădiniţa Nr. 54, au urcat apoi pe scenă actorii d-nei prof. Camelia Peleş (Ioana Pepelea, prinţul Alexandru Duca, zâna Patricia Petric şi vrăjitoarea Alexandra Nateş). Trăind în Ţara Culorilor, vrăjiţi de „Curcubeul schimbării", personajele poveştii au creat o lume mai bună şi mai veselă pentru cei mici.
Reprezentanţii Grădiniţei Nr. 34 au interpretat roluri din cele mai îndrăgite poveşti ale copilăriei.
La final, scena s-a umplut de personaje... fel de fel, care au pus în undă „Dumbrava minunată" în varianta d-nelor educatoare prof. Elisabeta Tăut şi Gabriela Borma; au interpretat: Bianca Brînzaş (Lizuca, cu al ei Patrocle), domniţa Patricia Baba, Casian Anghel (pe post de greieraş), Sarai Pohuş (o frumuseţe de licurici), prezentatorii Maria Bere şi Răzvan Mocan şi piticii Titus Gavriş şi Popuţea Filip.
Expoziţie, referate şi cartea simpozionului
După-amiază, programul simpozionului avea pe agendă: prezentarea a 13 referate (cuprinse şi în cartea simpozionului, alături de 18 poezii, 12 poveşti şi povestiri şi 5 scenete, compuse de cadrele didactice); vernisajul expoziţiei şi jurizarea celor 107 lucrări artistico-plastice ale copiilor şi nu în ultimul rând premierea echipelor şi a lucrărilor copiilor, expediate pentru concursul judeţean.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (91 de poze), accesaţi Galeria foto: „Împreună putem schimba lumea!”   

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 19:28:32 Ora standard a Europei de Est