Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Oferta educaţională pentru admiterea 2015

Universitatea Agora

Oferta educaţională pentru admiterea 2015

Universitatea Agora face cunoscută oferta educaţională pentru anul 2015! Oferta cuprinde studii universitare de licenţă şi master pentru anul universitar 2015-2016, conform ordinului Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice nr. 3165 din 4 februarie 2015.

Viitorii studenţi pot alege în cadrul programului de licenţă următoarele specializări: „Drept" (4 ani), „Management" (3 ani), „Contabilitate şi Informatică de Gestiune" (3 ani)  şi „Poliţie Locală" (3 ani). 
Programele de master pentru candidaţii ce au finalizat studiile de licenţă sunt: „Managementul Resurselor Umane" (2 ani); „Ştiinţe Penale şi Criminalistică" (1 an) şi „Cercetări Criminalistice Aplicate". Universitatea Agora pune la dispoziţie, de asemenea, şi programe de studii postuniversitare de 1 semestru în domeniile „Drept", „Management" şi „Contabilitate", pentru posesorii de diplome de licenţă sau master sau adeverinţe pentru promoţia 2015.
Alături de oferta educaţională, pe site-ul Universităţii Agora, candidaţii pot consulta Regulamentul Universităţii Agora privind organizarea şi desfăşurarea concursului de admitere în ciclul de studii universitare de licenţă şi master şi planul de şcolarizare pentru anul universitar 2015-2016.
Înscrierile vor avea loc la sediul Universităţii Agora. Admiterea la Facultatea de Drept şi Ştiinţe Economice, la programele de studii universitare de licenţă şi master, va avea loc în cadrul a două sesiuni, conform următorului calendar: (1) Sesiunea I: 4 mai - 31 iulie şi (2) Sesiunea a II-a: 3 august - 29 septembrie. Criteriul de selecţie pentru admitere la studiile de licenţă şi master, pe locurile cu taxă, se va face pe baza mediei de la examenul de bacalaureat sau licenţă. Pentru specializarea „Cercetări Criminalistice Aplicate" din cadrul programului de master se va da şi un interviu.
Sana Sefora

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:05 Ora standard a Europei de Est