Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Simpozion interjudeţean „Autoeducaţia şi educaţia permanentă”

Joi, la CCD Bihor

Simpozion interjudeţean „Autoeducaţia şi educaţia permanentă”

Joi, 26.03.2015, la Casa Corpului Didactic a Judeţului Bihor, a avut loc simpozionul interjudeţean cu tema „Autoeducaţia şi educaţia permanentă".

În deschiderea sesiunii, dna director Carmen Bodiu a adresat un cuvânt de bun venit invitaţilor, evidenţiind importanţa şi actualitatea temei propuse şi salutând participarea cadrelor didactice din mai multe judeţe: Cluj, Maramureş, Satu Mare, Timiş, Arad.
Deschiderea festivă a lucrărilor a fost continuată de un moment artistic susţinut de elevii Liceului de Arte din Oradea, moment care a constituit o punte de legătură spre pledoaria pentru autoeducaţie.
Ne-am simţit onoraţi de prezenţa doamnei profesor universitar, doctor Elena Bonchiş, care a susţinut prelegerea cu tema: „De la cunoaşterea de sine, la autoeducaţia bazată pe principiul inteligenţei emoţionale". Dna profesor subliniază frumuseţea meseriei de profesor, având ca punct de plecare „Povestea înaltului turn", Augusto Cury (2005), din volumul „Părinţi străluciţi, profesori fascinanţi. Apelând la cea mai completă definiţie dată autocunoaşterii, care aparţine lui V. Pavelcu (1970,1982) şi conform căreia „cunoaşterea de sine este cheia apropierii de cei din jur", doamna profesor oferă câteva metode eficiente de autocunoaştere: autoobservarea, meditaţia, rugăciunea.
 Autoeducaţia este un deziderat al zilelor noastre, pentru că nicicând omul nu s-a întrebat atât de mult şi atât de îngrijorat „Educaţia încotro"? „Quo vadis paedagogia"? Dna prof. Elena Bonchiş evidenţiază ideea conform căreia omul este responsabil de propria sa devenire, fericită sau nefericită. Sintagma „arta de a te educa" trebuie privită prin prisma unui act al conducerii de sine, care poate deveni ştiinţă şi artă.
Omenirea are astăzi nevoie mai mult ca oricând de cele patru virtuţi ale antichităţii: curaj, cumpătare, dreptate şi prudenţă.
Ne punem întrebarea: suntem sau nu capabili să învăţăm, să deprindem aceste calităţi? Răspunsul trebuie să fie afirmativ, nu e uşor, dar e posibil, prin autopersuasiune, autoconstrângere, exerciţiu,  jurnal intim.
Un alt concept despre care invitaţii au solicitat mai multe informaţii este acela de „inteligenţă emoţională". Studiile care analizează dezvoltarea inteligenţei emoţionale la copii sunt foarte numeroase, aplicaţiile practice sunt însă mai puţine, din cauza schismei dintre lumea academică şi cadrele didactice, care lucrează efectiv cu copii şi adolescenţi. Modelul SATGIAPO  este utilizat în dezvoltarea inteligenţei/competenţei emoţionale prin asumarea unor acţiuni responsabile. SATGIAPO reprezintă un model pe care îl pot folosi părinţii şi cadrele didactice pentru dezvoltarea socio-emoţională a copiilor. Numele reprezintă un acronim al etapelor necesare pentru abordarea acestor probleme.
În continuare, dna prof. metodist dr. Rodica Popa, moderator al simpozionului, dă cuvântul cadrelor didactice pentru a-şi susţine lucrările. Lucrările prezentate sunt de calitate şi respectă tematica propusă. Este susţinută teoria conform căreia personalităţile de seamă şi geniile nu se nasc şi nu se creează, ci se autocreează. Dna prof. Chira Ana, de la Şcoala Gimnazială Mireşu Mare, Maramureş, evidenţiază felul în care poezia se îmbină cu momente ale comunicării artistice. Dna prof.  Nuţă Angela, de la Şcoala Gimnazială Nr. 11 Oradea prezintă etapele parcurse de un profesor debutant spre o carieră de succes, prin autoeducaţie. Dna prof. Hercuţ Otilia, de la Liceul „Ady Endre" Oradea, susţine lucrarea intitulată „Heutagogy", insistând pe capabilitatea de a învăţa a adulţilor.
Evenimentul a prilejuit dialogul cadrelor didactice din zone diferite ale ţării, care au venit în sprijinul ideii de necesitate a întregirii operei de autoformare şi automodelare.
Simpozionul interjudeţean, organizat de CCD Bihor, a fost o demonstraţie de succes a felului în care cadrele didactice din învăţământul preuniversitar au înţeles că succesul în cariera didactică este asigurat de permanenta preocupare pentru educaţie şi autoeducaţie, iar asigurarea calităţii actului instructiv-educativ este direct legată de preocuparea pentru dezvoltarea personală şi profesională.
Prof. metodist Popa Diana

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:20:36 Ora standard a Europei de Est