Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Respingerea iniţiativei legislative privind siguranţa în şcoli

Poziţia Consiliului Naţional al Elevilor referitor la

Respingerea iniţiativei legislative privind siguranţa în şcoli

Consiliul Naţional al Elevilor, unica structură reprezentativă a elevilor la nivel naţional salută decizia Senatului României de a respinge iniţiativa legislativă nr. 258/2015 privind siguranţa în şcoli şi se poziţionează împotriva propunerii în cauză.

Dorinţa de a desemna un lucrător de poliţie responsabil cu siguranţa şcolară pentru fiecare unitate de învăţământ situată în raza de competenţă teritorială, împreună cu constituirea Comisiei pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar şi redactarea unui raport lunar privind disciplina în incinta unităţii şcolare ar putea creşte într-o măsură siguranţa în şcoli şi ar aduce o contribuţie la diminuarea violenţei în şcoli.
Altă iniţiativă demnă de luat în considerare este dorinţa de a obliga unităţile de învăţământ să încheie un contract cu o societate de pază autorizată.
În schimb, anumite măsuri propuse au ca finalitate directă privarea dreptului la libertate al elevului, garantat prin Constituţie, mai mult decât educarea, formarea şi asigurarea siguranţei elevului în şcoală.
Consiliul Naţional al Elevilor consideră că delimitarea condiţiilor de acces pentru profesori şi elevi, precum se constată din articolul 3 alineatul 2 al textului propus, pe lângă faptul că este o acţiune discriminatorie, ar reprezenta o măsură retrogradă ce se îndepărtează de la valorile europene pe care sistemul de învăţământ românesc şi-a propus să le promoveze în procesul de educare al elevilor. Profesorul şi elevul reprezintă doi actori parteneri ai sistemului de învăţământ a căror relaţie se bazează pe respect reciproc şi nu pe subordonare.  
Decizie contestată şi în cadrul Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar (ROFUIP), iniţiativa ar propune obligativitatea purtării uniformei şcolare. Consiliul Naţional al Elevilor se simte obligat să readucă la cunoştinţă articolul 9 alineatul 3 din Legea Educaţiei Naţionale: ,, Învăţământul de stat este gratuit", iar astfel impunerea achiziţionării unei uniforme cu un preţ ce întrece în multe cazuri suma de 300 de RON nu poate decât să oblige părinţii la cheltuieli neasumate şi fără intenţia expresă a acestora.
Prin interzicerea dreptului de a părăsi incinta unităţii de învăţământ a elevilor minori decât cu încuviinţarea scrisă a părinţilor, articolul 8 nu ia în considerare prevederile Codului Civil care diferenţiază drepturile şi discernământul elevilor de peste 14 ani faţă de ceilalţi minori. Astfel, actul are intenţia de a priva de libertate elevi care în baza legilor în vigoare au dreptul de a părăsi incinta unităţii de învăţământ în orice moment doresc.
Un pas important spre evoluţia sistemului de învăţământ din România se va realiza în momentul în care se va înţelege în mare măsură faptul că educaţia se realizează prin exemple, prin stârnirea curiozităţii şi a interesului pentru cunoaştere şi nu prin impunerea anumitor standarde sau circumstanţe.
Eusebiu-Mihail TUDOROIU

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:30:50 Ora standard a Europei de Est