Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul „INTERCULTURAL COMPETENCE IN BUSINESS”

Ieri, a fost diseminată mobilitatea OWIDS - POLONIA

Proiectul „INTERCULTURAL COMPETENCE IN BUSINESS”

Reuniţi sub emblema parteneriatului multilateral Comenius, un grup de elevi de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea (Gheorghe Anca-Denisa, Molnar Alex-Robert, Pintea Aurel-Dumitru, Sabadâş Vasile-Casian, Sabău Ileana-Andreea din clasa a X-a B şi Coita Otilia-Vetuţa din clasa a XII-a B, însoţiţi de prof. Mariana Bara şi Camelia Pop, coordonator naţional al proiectului) au participat la cea de-a patra reuniune de proiect.

Reuniunea s-a desfăşurat la şcoala parteneră din Polonia, Zespoł Skoł Ponadgimnazjalnych, Technicum im. gen. Jozefa Hallera, Owidz, în perioada 9-13.03.2015, în cadrul Proiectului Şcolar Multilateral Comenius, „INTERCULTURAL COMPETENCE IN BUSINESS", finanţat de Uniunea Europeană în cadrul Programului „Învăţare pe tot parcursul vieţii" (Lifelong  Learning Programme).
 Partenerii în cadrul proiectului sunt: Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" Oradea, România, Berufskolleg der Stadt Bottrop din Germania, YBC - Young Business Creatives din Suedia, Obchodna akademia, Nevadzova3 din Slovacia, Kirimli Fazilet Olcay Anadolu Lisesi din Turcia, Zespoł Skoł Ponadgimnazjalnych, Technicum im. gen. Jozefa Hallera din Polonia.
Calendarul activităţilor propuse de organizatori a cuprins: un concurs -quiz programme- la care elevii, împărţiţi pe echipe internaţionale, au fost solicitaţi să răspundă la o serie de întrebări, pregătite dinainte de către elevii din fiecare ţară membră, care vizau şapte domenii alese de comun acord de profesorii din echipa de proiect, respectiv: preparate culinare şi băuturi specifice fiecărei ţări, atracţii turistice, reguli de comportament în societate, comportament în mediul de afaceri, economie, sport şi divertisment. Dimensiunea culturală a Voievodatului  Pomerania, având capitala la Gdansk, este cunoscută datorită unor monumente istorice emblematice pentru Polonia şi nu numai, cum este Castelul Ordinului Teutonic din Malbork, cel mai mare castel din lume după suprafaţă şi una dintre cele mai mari construcţii din cărămidă din Europa, patrimoniu mondial UNESCO, aşezământul Owidz utilizat de unităţile de învăţământ pentru activităţi de team building, fabrica de porţelan din Lubiana, care funcţionează din 1969, centrul educaţional  Szymbark, dar şi aglomeraţia urbană cunoscută sub denumirea Tricity: Gdansk, Sopot, Gdynia aşezate de-a lungul coastei Mării Baltice, Centrul European „Solidaritatea" din Gdansk, strâns legat de perioada comunismului din Polonia, muzeul Chihlimbarului. 
 Activităţile de prezentare a ţării, regiunii, oraşului şi şcolii au creat mediul propice în care elevii au interacţionat cu un mediu cultural şi istoric foarte bine reprezentat, dar şi un sistem educaţional nu foarte diferit de al nostru, însă bine organizat, oferind participanţilor o perspectivă asupra dimensiunii culturale şi mediului şcolar specific polonez.
Elevii au lucrat pe echipe multinaţionale, au socializat, au comunicat foarte bine în limba engleză, limba de comunicare în cadrul parteneriatului, iar profesorii au monitorizat activităţile elevilor, oferind sprijin tehnic, de asemenea, au participat la un workshop pe tema produsului final şi s-a redactat raportul de activitate al mobilităţii. Valoarea adăugată în cadrul acestor proiecte o reprezintă oportunitatea de a interacţiona direct cu o diversitate multiculturală, adevărate lecţii de viaţă care îşi pun amprenta asupra personalităţii fiecăruia. 
A fost o săptămână foarte încărcată, derulată în ritm alert, dar frumoasă prin atmosfera deosebit de plăcută creată de colegii din şcoala organizatoare, elevii şi profesorii participanţi.
Experienţa se înscrie în dorinţa de a  descoperi şi a valorifica patrimoniul european, de a conştientiza importanţa învăţării limbilor străine şi rolul muncii în echipă în dezvoltarea personală,  îmbunătăţind, în mod real, abilităţile de relaţionare în context intercultural.
Prof. Camelia Pop,
coordonator naţional al proiectului
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Proiectul „INTERCULTURAL COMPETENCE IN BUSINESS”.   

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:15:27 Ora standard a Europei de Est