Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Liceenii, la „Şcoala fără violenţă”, ediţia a VIII-a

Vineri, au intrat în luptă 15 echipaje

Liceenii, la „Şcoala fără violenţă”, ediţia a VIII-a

Dacă la ediţia de miercuri, la gimnaziu, pe podium şi pe lista premiilor speciale au urcat cei din Tinca, Şuncuiuş şi cei de la „Episcop Roman Ciorogariu", nici liceenii nu s-au lăsat mai prejos în întrecerea de vineri!

Pe agenda de vineri, 20 martie 2015, a Poliţiei bihorene, a figurat confruntarea echipajelor de liceeni calificate la etapa judeţeană a concursului preventiv „Şcoala fără violenţă", aflat la ediţia a VIII-a.
La startul întrecerii găzduite de sala festivă a Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu", s-au aliniat 15 echipaje din 16 (lăzăriştii au absentat pe caz de boală); liceenii au intrat în luptă în următoarea ordine: 1.Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" 2.Liceul Vocaţional Pedagogic „Nicolae Bolcaş" Beiuş 3.Colegiul Naţional „Samuil Vulcan" Beiuş 4.Colegiul Tehnic „Alexandru Roman" Aleşd 5.Liceul cu Program Sportiv „Bihorul" 6.Liceul Tehnologic Nr. 1 Şuncuiuş 7.Liceul Teoretic „Lucian Blaga" 8.Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" 9.Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu" 10.Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu" 11.Colegiul Tehnic „Andrei Şaguna" 12.Colegiul Tehnic Nr. 1 Vadu Crişului 13.Liceul Teoretic „Nicolae Jiga" Tinca 14.Liceul Tehnologic Nr. 1 Dobreşti 15.Colegiul Naţional „Avram Iancu" Ştei.
Juriul a fost numai ochi şi urechi, în următoarea formulă: insp. şcolar Sânziana Neşiu, d-na Otilia Bejan (prof. de artă teatrală la Palat), prof. Costa Monica (de la Şc. Gimnazială „N. Bălcescu"), ing. Mioriţa Săteanu (de la Uniunea Femeilor Bihor), psiholog Mihaela Mincic (de la CN „E. Gojdu") şi d-na Ana Pop (şef serviciu probaţiune la Tribunalul Bihor). Organizatorii, aşijderea, au intrat în priză înainte de ora 11.00 şi au rămas conectaţi până în jurul orei 14.00: doamna comisar-şef de poliţie Ioana Indrieş, inspectorul principal Flaviu Iova, agentul principal Lăcrimioara Fărcane şi comisarul Marcel Cosma, iar de la gazde: domnul director Ioan Pirtea, d-na prof. Daniela Marinău şi d-na prof. Camelia Timofte. La proba artistică (sceneta), fiecare echipaj a dat măsura cunoştinţelor lor în domeniul luptei împotriva violenţei din mediul şcolar, mesajul lor preventiv fiind ilustrat în chip sugestiv cu materiale, dar mai ales prin jocul lor de scenă, sincer şi natural, admirabil prezentat de cei care s-au dovedit a fi nişte actori „profesionişti". Au avut apoi de trecut, nu fără dificultate, proba scrisă, de descifrare a rebusului; eseul l-au pregătit din timp acasă şi l-au expediat spre jurizare.
Verdictul juriului
Locul I - echipajul Colegiului Tehnic „Alexandru Roman" Aleşd, alcătuit din elevii: Tanc Bianca, Secară Bianca, Lazea Lucia, Puşcaş Mihai şi Ivan Sergiu, îndrumaţi de prof. Vasile Valeria (director), Joldea Melania, Dios Carmen, Moisin Monica şi Moisin Sebastian;
Locul II - echipajul Liceului Teoretic „Nicolae Jiga" Tinca, format din elevii: Cojocar Roxana, Seiche Paulina, Vidican Elena, Vârsta Samuel, Vârsta Dalia şi Ghebu Sebastian, îndrumaţi de prof. Cioca Floare, Anton Carmen Monica şi Ardelean Margareta Simona;
Locul III - echipajul Liceului Tehnologic Nr. 1 Şuncuiuş, alcătuit din elevii: Maria Petruş, Beniamin Brândaş, Andrei Ardelean, Paul Lele, Alexandra Bodea şi Roxana Manea, îndrumaţi de d-na prof. Monica Straton şi Bogdana Haragoş;
Premii speciale
Cei mai isteţi rebusişti, care au dezlegat corect rebusul, dar şi în timpul cel mai scurt, au fost cei de la Liceul Teoretic „Nicolae Jiga" Tinca;
Cel mai bun moment artistic (sceneta) a fost prezentat de membrii echipajului Colegiului Naţional „Samuil Vulcan" Beiuş, format din elevii: Creţ Paula Maria, Ghiulai Estera, Ilea Livia Maria, Iovan Florina Georgiana, Lezeu Salome Petra şi Tirla Georgiana Roberta, îndrumaţi de prof. Ojică Elena, Tudor Diana şi Ilieş Mihaela; şi membrii echipajului Liceului Teoretic „Lucian Blaga", alcătuit din elevii: Scurt Daiana, Reştea Gabriela, Butuc Laura, Petricău Alexandra, Man Gabriel şi Ciarnău Andrei, îndrumaţi de prof. Tempe Ioana şi Sânziana Neşiu;
Cel mai bun eseu a fost redactat de membrii echipajului Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul", alcătuit din elevii: Ander Alin, Burlău Gabriel, Ciocnadi Isabella, Crăciun Andrei, Micle Cristian şi Sava Alexandru, îndrumaţi de prof. Carmen Tripe, Alice Popa şi Kristo Tunde; şi de membrii echipajului Liceului Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu", format din elevii: Adriana Ardelean, Alexandru Lichinţeanu, Paul Oros, Raul Zbârcea, Nicolae Văscan şi Mirel Fanya, îndrumaţi de prof. Ramona Urdea şi Mihaela Pap.
Acest concurs ne arată încă o dată că „Dacă vrei, poţi!" şi că pe podium urcă purtătorii celui mai bun mesaj preventiv; la ediţia de anul trecut, pe primele trei locuri i-am avut pe economişti, urmaţi de cei de la „Mihai Eminescu" şi „Mihai Viteazul".
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (127 de poze), accesaţi Galeria foto: Liceenii, la „Şcoala fără violenţă”, ediţia a VIII-a.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:03 Ora standard a Europei de Est