Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul „Creşterea competitivităţii economice prin calificarea angajaţilor din Turism – COMTUR”

Fundaţia AGORA Oradea face cunoscut

Proiectul „Creşterea competitivităţii economice prin calificarea angajaţilor din Turism – COMTUR”

Fundaţia AGORA Oradea, în calitate de beneficiar, împreună cu Camera de Comerţ şi Industrie Bihor şi Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Dâmbovita, în calitate de parteneri în proiectul „Creşterea competitivităţii economice prin calificarea angajaţilor din Turism - COMTUR", Contract nr. POSDRU/164/2.3/S/142133, proiect demarat în data de 17.04. 2014, au realizat o analiză a progresului proiectului în perioada 16-17 martie 2015.

În perioada respectivă au fost realizate întâlniri de lucru la Fundaţia Agora Oradea şi la Camera de Comerţ şi Industrie Bihor, întâlniri la care au participat reprezentanţi din partea tuturor partenerilor implicaţi în proiect.
Obiectivul general al proiectului îl constituie dezvoltarea capitalului uman şi creşterea competitivităţii pe piaţa muncii pentru 950 de angajaţi din regiunile NV şi Sud Muntenia, prin calificarea în domeniile serviciilor turistice.
Obiectivele specifice ale proiectului se referă la:
*Dezvoltarea şi autorizarea a 4 programe de calificare şi promovarea beneficiilor participării la formare profesională continuă  în rândul angajaţilor din turism.
*Facilitarea accesului pentru 950 de angajaţi din turism la servicii de consiliere şi programe de formare în vederea obţinerii unei calificări complete.
Având în vedere obiectivele proiectului, s-a specificat faptul că, din punct de vedere tehnic, proiectul prezintă interes pentru grupul tintă vizat, interes remarcat în ambele regiuni de implementare.
S-a menţionat faptul că, persoanele înscrise în grupul ţintă al proiectului sunt interesate de cursurile de calificare oferite, cursuri care sunt benefice prin prisma informaţiilor dobândite de la formatori cu experienţă în domeniu, dar şi prin prisma practicii de specialitate realizate la entităţi cu profil specific.
Reprezentanţii celor trei parteneri au specificat la aceste întâlniri că trebuie continuată activitatea de promovare a proiectului în vederea atingerii indicatorilor vizaţi, dar şi pentru a atrage cât mai multe persoane în vederea calificării într-un domeniu de interes major la nivel naţional şi cu potenţial de dezvoltare.
În contextul dezbaterilor din cadrul acestor întâlniri, Fundaţia AGORA Oradea, în calitate de beneficiar, împreună cu Camera de Comerţ şi Industrie Bihor şi Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Dâmboviţa, în calitate de parteneri în proiectul  „Creşterea competitivităţii economice prin calificarea angajaţilor din Turism - COMTUR", Contract nr.  POSDRU/164/2.3/S/142133, precizează faptul că la cele trei entităţi implicate în implementarea proiectului continuă înscrierile pentru cursurile de calificare derulate prin proiectul mai sus amintit, acestea fiind:
*Lucrător în hoteluri - cameristă - cod nomenclator 5142.1.1- calificare nivel 1- 360 ore;
*Lucrător hotelier - cod nomenclator 5142.2.1 - calificare nivel 2 - 720 ore;
*Administrator pensiune turistică - cod nomenclator 5121.2.4 - calificare nivel 2 - 720 ore;
*Lucrător în comerţ -cod nomenclator 5220.1.1 - calificare nivel 1- 360 ore.
Este important de precizat faptul că, fiecare cursant, la finalizarea cursului, pe lângă diploma obţinută va beneficia şi de o subvenţie prevăzută în proiect.
Prin implementarea acestui proiect se promovează egalitatea de şanse şi dezvoltarea durabilă.
Pentru mai multe detalii şi informaţii referitoare la activităţile proiectului:
Persoană de contact: conf. univ. dr. Bologa Gabriela, manager de proiect; telefon 0259/427398; Fax 0259/434925;
e-mail: secretariat@univagora.ro

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:59:02 Ora standard a Europei de Est