Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Etapa judeţeană a celei de-a IX-a ediţii a concursului „Speak Out”

Joi, la Biblioteca Judeţeană „Gheorghe Şincai”

Etapa judeţeană a celei de-a IX-a ediţii a concursului „Speak Out”

Joi, 19 martie 2015, la Biblioteca Judeţeană „Gheorghe Şincai" s-a desfăşurat etapa judeţeană a celei de-a IX-a ediţii a concursului naţional de creativitate în limba engleza, intitulat „Speak Out".

La etapa judeţeană, la secţiunea monolog, au participat 15 elevi de la cinci şcoli: Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu", Liceul cu Program Sportiv „Bihorul", Liceul Teoretic ,,Nicolae Jiga" din Tinca şi Colegiul Economic ,,Partenie Cosma": opt din clasele V-VI (Alb Victor, But Popa Oana, Chirilă Briana, Ienei Alisa, Morar Thomas, Nan Paula, Neagu Georgiana şi Silvăşan Anda-Gabriela; patru din clasele VII-VIII (Ceanea Darius, Lucuţ Diana, Matei Teodora şi Rîmbu Renata) şi doar trei din clasele IX-X (Chilba Şerban, Gherman Naomi şi Miclăuş Cezara).
Iniţiatorul proiectului este EDAR (Educational Drama Association in Romania), organizatori fiind prof. Marta Fingermann, reprezentant EDAR şi prof. Mariana Moler de la Liceul „Don Orione", având ca parteneri: Biblioteca Judeţeană „Gheorghe Şincai", Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor şi Şcoala Gimnazială „Szacsvay Imre".
Tradiţionalul concurs s-a desfăşurat
pe cele două secţiuni consacrate: Secţiunea A - monolog: clasele V-VIII: cu tema „The world we discover is the world we can change", iar clasele IX-XII, cu tema „But above all, in order to be, never try to seem." - Albert Camus
Secţiunea B - scriere creatoare: clasele V-VIII: Write a story of an object that lost its power (100-150 words); clasele IX-XII: You are a bridge. Write your story (100-150 words), cu 19 elevi participanţi;
Pentru evaluare a fost desemnat un juriu alcătuit din: d-na Liliana Ardelean, profesor  de limba engleză la Liceul Teoretic ,,Aurel Lazăr"; d-na Zoia Ciogu, profesor de limba engleză, la Şcoala Gimnazială Nr.11, d-na  Delia Tarr Popa, profesor de limba engleză la Şcoala Gimnazială „Dacia" (fost inspector şcolar)şi dl Şerban Borda, actor la Teatrul „Regina Maria".
Câştigătorii ediţiei
Secţiunea Monolog:
La cls. V-VI: premiul I - Ienei Alisa, Şc. Gimnazială  „N. Bălcescu", prof. Pop Angela; premiul al II-lea - Nan Paula, Şc. Gimnazială  „N. Bălcescu", prof. Costa Monica; premiul al III-lea - Silvăşan Anda-Gabriela, Şc. Gimnazială  „N. Bălcescu", prof. Pop Angela; menţiuni: Morar Thomas, LPS „Bihorul", prof. Bate Bianca, But Popa Oana, Şc. Gimnazială „N. Bălcescu", prof. Costa Monica, Alb Victor, Şc. Gimnazială „N. Bălcescu", prof. Pop Angela, Chirilă Briana şi Neagu Georgiana, de la Şc. Gimnazială „N. Bălcescu", elevele d-nei prof. Ani Monica.
La cls.VII-VIII: premiul I - Rimbu Renata, premiul al II-lea - Matei Teodora, premiul al III-lea - Lucuţ Diana, menţiune - Ceanea Darius; toţi patru sunt elevi ai d-nei prof. Pop Angela, de la  Şc. Gimnazială „N. Bălcescu".  
La cls. IX-X: premiul I - Gherman Naomi, premiul al II-lea - Chilba Şerban, elevii d-nei prof. Ramona Breazdău de la Colegiul Economic „Partenie Cosma", premiul al III-lea - Miclăuş Cezara, de la CE „P. Cosma", prof. Nica Nicoleta.
Secţiunea Scriere creativă:
La cls. V-VI: Locul I - Crăciun Tudor Vlad, de la Şc. Gimnazială „N.Bălcescu", prof. Pop Angela; loc. II - Bobu Valentin, de la LPS „Bihorul", prof. Bate Bianca, loc. III - Popa Bogdan, de la Şc. Gimnazială „N. Bălcescu", prof. Costa Monica, menţiuni: Petre Giulia, de la LPS „Bihorul", prof. Bate Bianca, Munteanu Ştefan şi But Popa Oana, de la Şc. Gimnazială „N. Bălcescu", elevii d-nei prof. Costa Monica.
La cls. VII-VIII: loc. I - Rîmbu Renata, loc. II - Beleneşi Andrada, loc. III - Ghitea Alexia, menţiuni:
Prada Gabriel, Furtos Rareş şi Matei Teodora, toţi şase sunt elevii d-nei prof. Pop Angela, de la Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu".
La cls. IX-X: loc. I - Gherman Naomi, de la CE „P. Cosma", prof. Ramona Breazdău, loc.II - Miclăuş Cezara, de la CE „P. Cosma", prof. Nica Nicoleta, loc. III - Buibaş Emanuela, de la Liceul Teoretic „Nicolae Jiga" din Tinca, prof. Mercea Ioan, menţiune - Mariana Guzun, de la CE „P. Cosma", prof. Ramona Breazdău.
Premianţii au fost răsplătiţi cu diplome şi cu premii din partea sponsorului concursului, Librăria Cărtureşti.
Ocupanţii locurilor I vor reprezenta judeţul Bihor la etapa naţională, care se va desfăşura la Constanţa, în perioada 16-17 aprilie 2015.
În timp ce se completau diplomele şi se pregăteau premiile, actorul Şerban Borda s-a întreţinut cu publicul, lansând provocări şi răspunzând întrebărilor.
Ovidiu Dan
Foto: Alin Maghiar
P.S. Pentru mai multe poze (44 de poze), accesaţi Galeria foto: Etapa judeţeană a celei de-a IX-a ediţii a concursului „Speak Out”.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 14:36:57 Ora standard a Europei de Est