Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Adunarea Generală Extraordinară a Consiliului Naţional al Elevilor

În perioada 13-15 martie, la Bucureşti

Adunarea Generală Extraordinară a Consiliului Naţional al Elevilor

În perioada 13-15 martie 2015, reprezentanţii judeţelor s-au întâlnit la Bucureşti pentru a-şi alege secretarul Departamentului de Comunicare şi Educaţie (Relaţii Externe), după ce liderii elevilor nu au validat unicul candidat pentru această funcţie în cadrul sesiunii de alegeri desfăşurate în luna februarie 2015 la Craiova.

În urma acestor alegeri noul secretar al Departamentului de Comunicare şi Educaţie (Relaţii Externe) este Eusebiu TUDOROIU, preşedintele Consiliului Judeţean al Elevilor Prahova.
Deschiderea oficială, precum şi atelierele de lucru s-au desfăşurat la Colegiul Naţional Matei Basarab din Bucureşti. La deschidere au luat parte reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, ministrul Sorin CÎMPEANU şi consilierul Albert CRAIU, Şerban IOSIFESCU, preşedintele Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii Învăţământului Preuniversitar, dar şi reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar, Liliana TODERIUC, inspector general adjunct la Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, ai Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, ai organizaţiilor studenţeşti, printre care ANOSR, CTR, UNSR şi USR.
Liliana TEODORIUC a afirmat la deschiderea oficială: „Consiliul Elevilor se bucură de tot sprijinul nostru. Ne bucură faptul că, pe lângă şcoală, vă dedicaţi timpul pentru reprezentarea elevilor. Să faceţi aceste zile un plan de îmbunătăţire, de atac pentru învăţământul naţional".
Pe de altă parte, reprezentantul Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii Învăţământului Preuniversitar, Şerban IOSIFESCU, a adăugat importanţa colaborării cu structura reprezentativă a elevilor: „Încercăm să colaborăm pentru a schimba sistemul de învăţământ, pentru ca rezultatele învăţării să vă fie utile. Societatea tinde să se dilueze, şcoala ar trebui să se axeze pe dezvoltarea competenţelor sociale. Fără presiune din partea alegătorilor nu se poate schimba nimic".
În timp ce Albert CRAIU, consilier al Ministrului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice a felicitat Consiliul Elevilor şi a afirmat că „ştim cu toţii că voi sunteţi generaţia de mâine şi trebuie să creşteţi frumos [...] aveţi toată susţinerea ministerului, aşa cum aţi avut-o până acum, şi sunt sigur că şi a profesorilor"; ministrul Educaţiei, Sorin CÎMPEANU, a subliniat faptul că „CNE-ul vine să sprijine într-o măsură foarte importantă cei care fac reglementări şi cei care sunt beneficiari. Fiţi o voce puternică şi nu vă lăsaţi intimidaţi în faţa directorilor şcolari sau a miniştrilor. Nu uitaţi că ministerul este un adevărat partener care vă stă la dispoziţie".
Un alt punct important de pe agenda evenimentului a fost dezbaterea şi aprobarea Statutului Consiliului Şcolar al Elevilor Junior şi a Statutului Alumnilor, documente la care reprezentanţii elevilor au lucrat în prima parte a mandatului. În plus, liderii elevilor din România au avut posibilitatea să aducă amendamente la regulamentele interne, precum Regulamentul de Funcţionare al CNE.
Cel mai important aspect care a fost considerat în cadrul întâlnirii de la Bucureşti a fost votarea strategiei de dezvoltare a Consiliului Naţional al Elevilor, care trasează direcţiile pe care structura reprezentativă a elevilor le va urma în acest mandat. De asemenea, s-a dezbătut  un plan de acţiune pentru implementarea unui set de chestionare la nivel naţional, oferind posibilitatea elevilor din România să îşi exprime opinia cu privire la problemele actuale cu care sistemul de învăţământ se confruntă, în vederea găsirii celor mai eficiente soluţii.
Secretariatul Departamentrului de Educaţie şi Comunicare (Relaţii Externe),
Eusebiu-Mihail TUDOROIU

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:30:56 Ora standard a Europei de Est