Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Acordul de parteneriat între Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” şi Facultatea de Ştiinţe Economice

Joi, s-a semnat la CT „Mihai Viteazul”

Acordul de parteneriat între Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” şi Facultatea de Ştiinţe Economice

Joi, 12 martie 2015, în sala festivă a Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" Oradea a avut loc evenimentul în cadrul căruia s-a semnat Acordul de parteneriat între Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" Oradea şi Facultatea de Ştiinţe Economice din cadru Universității din Oradea, prin reprezentanţii desemnaţi, domnul director, prof. dr. Ruben Filimon şi doamna prodecan, conf. univ. dr. Maria Madela Abrudan.

Cele două instituţii de învăţământ derulează de mai mulţi ani proiecte comune şi dezvoltă relaţii de parteneriat pentru o informare reciprocă şi pentru îmbogăţirea experienţei didactice cu exemple de bune practici, pentru că mulţi dintre absolvenţii colegiului ţin să-şi desăvârşească pregătirea profesională urmând cursurile Facultăţii de Ştiinţe Economice.
Aşadar, obiectivele Acordului de parteneriat urmăresc: cunoaşterea şi comunicarea între părţi, sprijin reciproc, resurse comune, desfăşurarea unor activităţi în comun şi desfăşurarea unor proiecte de parteneriat.
Activitatea de joi a fost organizată de directorul adjunct, d-na prof. ec. Simona Ardelean şi d-na prof. ec. Monica Runcanu, cu sprijinul colegilor şi al elevilor de la două firme de exerciţiu campioane, F.E. „Hanul lui Viteazu" SRL şi  F.E. AsMob SRL.
După prezentarea agendei întâlnirii şi a invitaţilor de către directorul adjunct, d-na prof. ec. Simona Ardelean, au luat cuvântul directorul colegiului, dl prof. dr. Ruben Filimon şi directorul Departamentului de Management-Marketing al Facultăţii de Ştiinţe Economice, dl conf. univ. dr. Dorin-Cristian Coita.
În calitate de gazdă şi de responsabil de proiect de parteneriat, dl director Ruben Filimon a mulţumit partenerilor pentru prezenţă şi pentru rodnica activitate comună desfăşurată în 2014 şi nu numai, exprimându-şi speranţa că eforturile vor fi amplificate în 2015, cu rezultate pe măsură, care „să  crească calitatea în domeniul ştiinţelor economice, cel puţin",a conchis dl director Ruben Filimon. În intervenţia sa, dl conf. univ. dr. Dorin-Cristian Coita, iniţiatorul activităţilor comune desfăşurate de cele două instituţii de învăţământ, a ţinut să sublinieze „câteva idei pe care le-am adunat în cursul activităţilor noastre de la Facultatea de Ştiinţe Economice de promovare şi comunicare instituţională. Aşadar, la Facultatea de Ştiinţe Economice vrem să avem cât mai multe ocazii să intrăm în contact cu studenţii, cu elevii de liceu şi cu profesorii din liceu, respectiv cu conducerile liceelor, pentru a stabili parteneriate prin care să ne cunoaştem înainte de a ajunge să lucrăm împreună, în calitate de profesori-studenţi, respectiv să facem schimburi de experienţă didactică. Într-o primă fază, am mers în licee să facem prezentarea facultăţii. Într-o fază ulterioară, am invitat reprezentanţii liceelor, profesori şi elevi, să vină în facultate. Am organizat tur de campus, cu vizitarea unor obiective din facultate şi chiar participare la cursuri, respectiv la seminarii, în cadrul săptămânii „Şcoala altfel", precum şi în afara acelui program, când au avut ocazia să vină la noi. Universitatea din Oradea este o cetate de învăţământ şi cunoaştere care aparţine orădenilor, bihorenilor şi în general aparţine comunităţii. Drept urmare, este un spaţiu generos în care ne putem întâlni şi putem desfăşura activităţi comune", a mai spus directorul Departamentului de Management-Marketing. După prezentarea celei de-a treia etape  - activităţi comune, schimb de experienţă, cu preluarea exemplelor de bune practici (de la firmele de exerciţiu) -,  domnia sa a ţinut să prezinte colegii, doamna prodecan, conf. univ. dr. Maria Madela Abrudan, precum şi reprezentanţii  celorlalte trei departamente ale facultăţii: lect. univ. dr. Laurenţiu Droj, de la Departamentul de Finanţe Contabilitate, lect. univ. dr. Dorin Bâc, de la Departamentul de Economie şi conf. univ. Liana Meşter de la Departamentul de Afaceri Internaţionale.
Cerc pedagogic, vizite de studiu, masă rotundă...
Activităţile comune desfăşurate de cele două instituţii în anul şcolar/universitar 2013 - 2014 au fost amintite de doamna director adjunct, prof. ec. Simona Ardelean în cadrul unei prezentări în PowerPoint:
Cercul pedagogic al profesorilor de specialitate economică din învăţământul preuniversitar, desfăşurat în 4 aprilie 2014, la care au participat reprezentanţi ai Facultăţii de Ştiinţe Economice (prof. univ. dr. Elena Botezat şi conf. univ. dr. Dorin-Cristian Coita); în săptămâna „Şcoala altfel" (7-12.04.2014), elevi ai CT „Mihai Viteazul" au efectuat vizite de studiu la Facultatea de Ştiinţe Economice; în 12.04.2014, studenta Mădălina Topai (din anul III de la Facultatea de Ştiinţe Economice, specializarea Marketing) a monitorizat evenimentul organizat de CT „Mihai Viteazul" „Job Shadow Day, parteneri pentru o zi", iar rezultatele monitorizării (ca studiu de caz) au fost cuprinse în lucrarea sa de licenţă cu tema: „Propuneri privind îmbunătăţirea marketingului evenimentelor". Trebuie subliniat faptul că cea de-a treia ediţie a programului „Job Shadow Day" s-a încheiat cu un rezultat de excepţie pentru reprezentanţii Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul", care în 7 iunie, în cadrul premierii care a avut loc la Palatul Parlamentului, coordonatorii locali Simona-Violeta Ardelean şi Monica Teodora Runcanu au cules laurii victoriei, fiind răsplătiţi cu locul I la categoria „Abilităţi de viaţă" în cadrul competiţiei „O activitate de succes în săptămâna „Şcoala altfel!"
Să mai spunem că la Masa rotundă, organizată în  31 mai 2014, cu tema „Tendinţe în educaţia economică - Management & Marketing", organizată în cadrul celei de-a X-a ediţii a conferinţei EINCO 2014, doamna prof. ec. Simona-Violeta Ardelean, directorul adjunct al colegiului, a prezentat lucrarea „Caracteristicile educaţiei economice româneşti actuale la nivel preuniversitar".
Exemple de bune practici în cadrul firmelor de exerciţiu
Gazdele le-au prezentat apoi partenerilor două dintre cele 12 firme de exerciţiu care fiinţează cu bune rezultate în cadrul Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul": F.E. „Hanul lui Viteazu" S.R.L, deţinătoare a locului I la etapa judeţeană şi locul III la regională la competiţia „Business Plan", desfăşurată la Cluj-Napoca; echipa de prezentare a fost alcătuită din prof. coordonator Runcanu Teodora Monica şi reprezentanţi ai clasei a XII-a H: Csiki Norbert, Stoica Maria, Ghergheleş Corina şi Lunkui Alexandru.
Cea de-a doua firmă titrată a colegiului este F.E. AsMob SRL, prima firmă de exerciţiu înfiinţată în judeţul Bihor, coordonată de dl prof. Popa Lucian; firma deţinătoare a numeroase premii internaţionale obţinute la târgurile internaţionale ale firmelor de exerciţiu a fost prezentată de reprezentanţii clasei a XI-a B: Fereczi Hajnalka, Bratu Sebastian, Jurj Mirel, Bozga Andrei, Somogyi Mădălina şi Chilba Denisa.
Prezentarea afacerii Studbiz.net
În replică, reprezentanţii studenţilor Facultăţii de Ştiinţe Economice, participanţi la eveniment, au prezentat din rezultatele lor: Denis Şişca, Mădălina Vereş, Paul Zaha, Andrei Toia de la specializarea ECTS, anul II, Ionuţ Boldan de la Management, anul II, Raul Buboi şi Szabo Jozsef de la Management - anul III, Mădălina Topai de la Managementul organizaţiei - Masterat anul I,  Cristina Szerak, Ioana Vesa, Alina Mureşan şi Anamaria Catona de la Afaceri Internaţionale din anul II, mulţi dintre ei absolvenţi ai acestui liceu.
Raul Marcel Buboi a prezentat afacerea Studbiz.net realizată de o echipă de studenţi din anul III de la specializarea Management, coordonată de el, care a atras investiţii de 1.500 de euro din partea unor oameni de afaceri investitori, afacere prezentată în 15 ianuarie 2015 în faţa oamenilor de afaceri în cadrul evenimentului „Antreprenorii se cunosc din studenţie"; prezentarea a fost urmată de filmul de promovare a Facultăţii de Ştiinţe Economice.
Semnarea Acordului de parteneriat
Fumosul „duel" al liceenilor şi studenţilor în evidenţierea unor exemple de bune practici şi rezultate obţinute, a fost urmat de semnarea Acordului de parteneriat de către doamna prodecan, conf. univ. dr. Maria Madela Abrudan şi dl director, profesor dr. Ruben Filimon. 
Iniţiatorii parteneriatului şi organizatorii evenimentului: director adj. Simona Ardelean şi prof. ec. Monica Runcanu - şef. catedră Turism şi alimentaţie, de la  CT „Mihai Viteazul" Oradea, respectiv conf. univ. dr. Dorin-Cristian Coita, directorul Departamentului de Management-Marketing, precum şi conducerea Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" Oradea (dl director Ruben Filimon şi directorii adjuncţi  Simona Ardelean şi  Mihai Bacoş) ţin să mulţumească şi pe această cale (public) tuturor invitaţilor şi participanţilor (elevi şi studenţi), atât partenerilor universitari, cât şi colegilor (prof. Lucian Popa, Monica Marian, Rodica Tiutin, Florentina Dicu, Otilia Cadar, Diana Sava, Gabriela Sicoe, Dora Negruţiu, Lavinia Balaj, Camelia Szilagy şi Alice Popa).
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (73 de poze), accesaţi Galeria foto: Acordul de parteneriat între Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” şi Facultatea de Ştiinţe Economice.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:38:58 Ora standard a Europei de Est