Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Elevii din şcoala primară învaţă primele noţiuni despre bani şi economie

În trei programe de educaţie financiară

Elevii din şcoala primară învaţă primele noţiuni despre bani şi economie

*Elevii din ciclul primar îşi însuşesc noţiuni financiare prin jocuri şi activităţi practice
*Consultanţii voluntari din mediul bancar le explică celor mici de unde vin banii şi ce înseamnă un comportament financiar responsabil

Elevii de clasele primare studiază la şcoală opţionale de educaţie financiară, care îi ajută să înţeleagă de timpuriu cum funcţionează banii şi economia. Programele sunt implementate gratuit în şcoli de organizaţia Junior Achievement (JA) România, cu sprijinul Raiffeisen Bank.
Nevoia de educaţie financiară timpurie a devenit evidentă în ultimii ani într-un context economic internaţional marcat de o înţelegere redusă a serviciilor financiare. La nivel european, directivele Comisiei Europene recomandă introducerea educaţiei financiare în şcoli de la cele mai mici niveluri, pentru a educa şi responsabiliza viitorii consumatori. Pentru a contribui la acest obiectiv de educare timpurie a tinerilor, Junior Acheievement şi Raiffeisen Bank au demarat un proiect pilot în 2012 de susţinere a educaţiei financiare la vârste mici.
În acest program educaţional, elevii desfăşoară diverse activităţi şi experienţe din care află ce înseamnă gestionarea banilor, de ce este important să economisească, cum să aibă grijă de bugetul familiei şi alte noţiuni utile, pe care le descoperă lucrând în echipă sau implicându-se în familie şi în comunitate. Pe parcursul activităţilor, elevii au ocazia să primească la clasă vizita unor consultanţi voluntari din mediul bancar, care le explică de unde vin banii şi ce înseamnă un comportament financiar responsabil.
În funcţie de anul de studiu, elevii parcurg unul dintre modulele „Noi înşine" (pentru clasele 0-I), „Familia mea" (clasele I-II) sau „Comunitatea noastră" (clasele II-III). Toate clasele participante primesc gratuit un kit cu materiale educaţionale pentru elevi şi învăţător şi o serie de materiale auxiliare atractive, care îi motivează pe cei mici să fie activi şi să parcurgă lecţiile cu plăcere.
„Orele în care am lucrat la program au fost preferatele copiilor. Nu conta că este luni, a cincea oră. Toţi aşteptau cu nerăbdare să discute, să-şi spună impresiile, să realizeze activităţile practice. Suntem atenţi deja la cheltuielile părinţilor. Nu mai cerem atât de multe jucării, încercăm să păstrăm bănuţii pentru lucruri importante", a spus Georgiana Săndulache, învăţătoare la Şcoala Gimnazială „Nicolae Titulescu" din Călăraşi.
Fiecare modul include şi o componentă educaţională pentru părinţi care, prin intermediul unui chestionar, pot evalua cât de mult ating aspecte legate de administrarea banilor în discuţiile cotidiene cu copiii lor. Părinţii primesc sugestii de întrebări pe care le pot discuta cu cei mici, cum ar fi: „De unde vin banii? Când mergem la cumpărături, e important să avem o limită a cheltuielilor? Cum pot recompensa comportamentul chibzuit al copilului meu?"
Rezultatele de până acum arată că pe măsură ce parcurg activităţi de educaţie financiară, cei mici şi părinţii lor tind să vorbescă din ce în ce mai mult despre finanţele familiei şi despre importanţa comportamentului chibzuit. Evaluarea programului ce s-a derulat în anii şcolari anteriori a arătat că cei mici şi părinţii lor au vorbit de aproape trei ori mai mult despre diverse aspecte ce ţin de finanţele familiei în al doilea an de predare.
Până în 2016, Raiffeisen Bank va susţine încă un program de educaţie financiară din portofoliul Junior Achievement, „Oraşul nostru", care va fi destinat elevilor de clasele III-IV, acoperind astfel complet nevoile de educaţie financiară din ciclul primar.
Programele de educaţie financiara sunt oferite gratuit în şcoli în urma parteneriatului dintre organizaţia JA România şi Raiffeisen Bank, ce a debutat în 2010 cu programul ABCdar bancar dedicat elevilor de liceu. Anual, aproximativ 5.000 de elevi din clasele primare şi de liceu sunt incluşi în astfel de programe de educaţie financiară derulate de JA, cu sprijinul Raiffeisen Bank.
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizaţie non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaţionale JA de educaţie economică, antreprenorială, financiară, etică şi responsabilitate socială şi sănătate şi viaţă activă. 39 de ţări din Europa şi 121 de ţări din toată lumea urmează programele JA. În România, acestea sunt urmate gratuit de peste 250.000 de elevi din 1.400 de şcoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice şi datorită susţinerii financiare din partea comunităţii de afaceri.
Mai multe informaţii, pe www.jaromania.org.
Loredana Poenaru,
coordonator de programe Junior Achievement România

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:27:55 Ora standard a Europei de Est