Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cu Comenius în ţara Micului Prinţ

Din Câmpani pe urmele lui Saint-Exupéry

Cu Comenius în ţara Micului Prinţ

Collège Le Grand Champ din localitatea Pont-de-Chéruy, Departamentul Isère, regiunea Ron-Alpi, în Sud-Estul Franţei, a fost gazda celei de-a şasea reuniuni din cadrul Proiectului şcolar multilateral european Comenius „Culture and Environment" al Şcolii Gimnaziale „Georgiu Popa", Cîmpani în perioada 2-6 martie 2015.

Elevele Anamaria Ambruş, Lidia Popa (clasa a VII-a) şi Niculina Popa Butişcă (clasa a VI-a), alături de doamnele profesoare Denisa Lucuţa (responsabil proiect) şi Anca Boldor (membru) s-au deplasat în Republica Franceză pentru a se alătura celor şase instituţii partenere din Turcia, Germania, Letonia, Spania, Franţa şi Grecia.
Invitaţii au fost întâmpinaţi la primărie de către primarul oraşului Pont-de-Chéruy, M. Tuduri, directoarea şcolii gazdă, Sylvie Sbaffe, de profesori, şi de familiile care urmau să-i găzduiască pe elevi. A urmat un program artistic pregătit de elevii instituţiei gazdă şi o explorare a instituţiei de învăţământ. Ca de fiecare dată, am avut atât activităţi în afara şcolii, cât şi în şcoală. Fiecare partener a prezentat materialele în  PowerPoint şi video realizate de elevii lor, coordonaţi de dascăli, cu tema Oraşe prietenoase cu mediul şi Comportamentul eco-responsabil acasă. Totodată, copiii au participat la activităţile Clasei Europene: ateliere tehnologice de confecţionare de brelocuri, de identificare şi ordonare a instrumentelor de filtrare a apei şi de gătit.
În Parcul Natural Chartreuse din masivul cu acelaşi nume, unde stratul de zăpadă atingea un metru grosime, am participat la un atelier de nivologie. Am fost iniţiaţi în tehnici de supravieţuire montană, de depistare a victimelor în caz de avalanşă cu ajutorul aparatului DVA, copiii înşişi căutând victime ascunse în zăpadă, şi, de asemenea, am identificat diferite densităţi ale zăpezii.
Am învăţat să recunoaştem diverse urme de animale şi am aflat despre vieţuitoarele care trăiesc în pădurile Munţilor Chartreuse.
Am încercat pentru prima oară snowshoeing.
O altă zi ne-a dus în oraşul medieval Crémieu vechi din secolul al XII-lea care păstrează mărturii arhitecturale încă de atunci.
În itinerariul nostru a fost inclus şi oraşul lui Saint-Exupéry, al fraţilor Lumière şi a lui Rabelais, Lyon, capitala regiunii Ron-Alpi, oraş gastronomic şi cultural, al treilea mare oraş al Franţei cu Oraşul Vechi înscris pe Lista Patrimoniului Mondial UNESCO.
În cea din urmă zi ne-am aşezat în jurul mesei „rotunde" şi am discutat despre parcursul proiectului, fapte şi aşteptări şi am stabilit sarcinile de lucru pentru ultima mobilitate din cadrul proiectului nostru Comenius finanţat de Comisia Europeană prin intermediul ANPCDEFP, cea din Grecia, programată pentru luna mai.
Denisa Lucuţa
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Cu Comenius în ţara Micului Prinţ.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:05:01 Ora standard a Europei de Est