Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Facilități fiscale la Primăria Oradea

Bonificaţii de 10 şi 5 la sută, la plata integrală a obligaţiilor

Facilități fiscale la Primăria Oradea

Municipalitatea orădeană a pregătit o serie de măsuri pentru a se sincroniza cu nevoile cetățenilor și de a crea un cadru mai larg, măsuri care au fost prezentate ieri, 3 martie 2015, în cadrul unei conferințe de presă, de către directorii economici Nadia Haș și Sorin Iacob.

Astfel, Nadia Haş a anunţat că, începând din data de 16 februarie 2015, programul de lucru cu publicul în Sala ghişeelor (piramidă) a fost prelungit, funcţionarii primăriei stând la dispoziţia cetăţenilor care doresc să-şi achite impozitele şi taxele locale sau doresc să depună sau să ridice acte din Sala ghişeelor, zilnic, de luni până joi, între orele 7:30 - 18:00, iar vineri între orele 7:30 - 15:30. Conform concluziilor primelor două săptămâni, cetăţenii respectă încă programul iniţial de lucru cu publicul de luni, marţi, miercuri şi vineri 7:30 - 16:30, iar joi 7:30 - 18:30, prezenţa cetăţenilor la Primărie fiind încă preponderent în intervalul orar înaintea modificării, a explicat d-na Haş.
Nadia Haş a atras atenţia cetăţenilor că, în măsura în care timpul le-o permite, să vină la Primăria Oradea pentru a achita taxele şi impozitele aferente, dar în cazul în care preferă metodele mai moderne, să utilizeze plata on-line prin intermediul sistemului de Plăţi Online de pe site-ul Primăriei Municipiului Oradea (www.oradea.ro). Plăţile se pot efectua şi prin unităţile Direcţiei de Poştă, precum şi prin unităţile C.E.C.
Totodată, Sorin Iacob a menţionat că persoanele fizice care achită integral obligaţiile de plată reprezentând impozit pe clădiri, teren şi  taxa auto până la 31.03.2015, beneficiază de o bonificaţie de 10%, iar  persoanele juridice care achită integral obligaţiile de plată beneficiază de o bonificaţie de 5%.
În perioada 01.01.2014-01.03.2014 numărul persoanelor fizice care au plătit era de 41.432, numărul persoanelor fizice care au plătit cu bonificaţie era de 28.132, cu un total valoare încasată de la persoane fizice de 9.794.476 lei. În ceea ce priveşte numărul de persoane juridice care au plătit, acesta era de 4.174, iar numărul de persoane juridice care au plătit cu bonificaţie era de 1.189.
În schimb, în perioada 01.01.2015-01.03.2015, numărul persoanelor fizice care au plătit era de 43.287, din care numărul persoanelor fizice care au plătit cu bonificaţie  este de 29.957, cu un total valoare încasată persoane fizice - 11.741.026 lei, iar numărul persoanelor juridice care au plătit  este de 4.044, din care numărul persoanelor juridice care au plătit cu bonificaţie  este de 1.224 persoane.
În ceea ce priveşte avizele de funcţionare, Sorin Iacob a atras atenţia cetăţenilor că toţi comercianţii care desfăşoară pe raza municipiului Oradea activităţi de alimentaţie publică, bar, restaurant au obligaţia obţinerii Autorizaţiei de alimentaţie publică. Până în prezent au fost eliberate 871 de autorizaţii de funcţionare şi 2995 de avize de funcţionare.
Aceste autorizaţii se vor viza până la data de 31.03.2015.
Sorin Iacob a anunţat că contribuabilii persoane juridice care deţin în proprietate clădiri care nu au fost reevaluate în ultimii 3 ani fiscali anteriori anului 2015 sunt rugaţi să procedeze în cel mai scurt timp la efectuarea reevaluării şi la depunerea declaraţiilor şi documentelor privind reevaluarea, în aşa fel încât acestea să poată fi înregistrate în evidenţa fiscală, iar cei care doresc să achite integral impozitul pe clădiri până la 31.03.2015 să o poată face, beneficiind astfel de bonificaţia de 5%.
În urma efectuării reevaluării, cota de impozitare se modifică de la 20% la 1%, iar persoanele care vor depune reevaluarea până la data de 31.03.2015 vor fi exonerate de plata amenzii pentru depunerea cu întârziere a declaraţiilor de impunere.
O altă noutate iniţiată de Primăria Oradea este faptul că, începând de ieri, s-a lansat şi la Primăria Oradea sistemul de PayPoint, între orele 8-16, sistem prin intermediul căruia se pot plăti facturile de electricitate, telecomunicaţii, reîncărcare electronică, anumite servicii etc.
Biroul de presă

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 21:11:03 Ora standard a Europei de Est