Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Regulament privind crearea reţelelor subterane

Primăria a pus la punct un

Regulament privind crearea reţelelor subterane

City-managerul Primăriei Oradea, dl Eduard Florea, a susţinut luni, 23 februarie 2015, o conferinţă de presă cu privire la „Regulamentul pentru stabilirea condiţiilor de exercitare a dreptului de acces pe proprietăţile Municipiului Oradea în vederea instalării, întreţinerii, înlocuirii sau mutării reţelelor de comunicaţii electronice sau a elementelor de infrastructură necesare susţinerii acestora, a modului de utilizare partajată a elementelor de infrastructură, precum şi măsurile privind construirea de reţele noi de comunicaţii electronice".

„Scopul acestui regulament nu este doar crearea unui cadru unic de acţiune, ci şi crearea unor parteneriate cu cei interesaţi. Legea nr. 154/2012 privind regimul infrastructurii reţelelor de comunicaţii electronice ne permite nouă, ca autoritate publică, să stabilim un cadru general. Prin acest regulament, care este rezultatul unei munci de echipă, ne dorim să dezvoltăm reţelele subterane în municipiu, astfel încât tot ce e disponibil în subteran să fie utilizat partajat", a spus city-managerul Eduard Florea.
Acest regulament se adresează furnizorilor şi operatorilor de reţele de comunicaţii electronice, deţinători de infrastructură suport amplasată pe proprietăţile Municipiului Oradea (stâlpi, canale subterane etc), instituţiilor publice care au în administrare proprietăţi ale Municipiului Oradea (Administraţia Imobiliară Oradea), dar şi întreprinderilor publice locale care au în administrare proprietăţi ale Municipiului Oradea (Oradea Transport Local, Compania de Apă, Termoficare Oradea etc.)
Primăria Oradea solicită tuturor deţinătorilor de infrastructură suport ca în termen de 60 zile de la aprobarea regulamentului în şedinţa de Consiliu Local din luna aprilie, să prezinte o inventariere în acest sens.
„Condiţia pe care o vom pune celor care doresc să realizeze reţele subterane este ca proiectul tehnic al lucrării să prevadă de la început o capacitate mărită a acelei reţele, asfel încât săpăturile şi lucrările care presupun deranj să se realizeze o singură dată", a completat city-managerul Eduard Florea.
Regulamentul stabileşte foarte clar şi tarifele de acces la aceste reţele. Astfel, pentru reţelele subterane, cu donaţie către municipiu, tariful este de 2,5 lei/ml/an, iar pentru reţele subterane fără donaţie, tariful este de 5 lei/ml/an.
Sumele strânse din aceste tarife se vor colecta la bugetul local.
Cei care vor să vină cu propuneri sau sugestii o pot face până la data de 3 aprilie 2015.
Dezbaterea publică privind regulamentul va avea loc în data de 17 martie, ora 16.00, în sala mare a Primăriei Oradea.
Propuneri privind proiectul de buget pot fi transmise în scris la Centrul de relaţii cu publicul - Piramidă,  în format electronic la adresa de email: primarie@oradea.ro sau prin fax la nr. 0259/437.544.
Biroul de presă

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 20:38:48 Ora standard a Europei de Est