Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Campania preventivă „ Şcoala fără violenţă”

În perioada 18-20 martie

Campania preventivă „ Şcoala fără violenţă”

Poliţiştii de prevenire bihoreni organizează cea de-a VIII-a ediţie a concursului preventiv „Şcoala fără violenţă" - la care sunt invitaţi să participe elevii bihoreni de gimnaziu şi liceu!

În perioada 18 - 20 martie 2015, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor prin Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii organizează, împreună cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor şi Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din Municipiul Oradea, concursul preventiv „Şcoala fără violenţă".
Prin intermediul acestui proiect educaţional, aflat în acest an la cea de-a VIII-a ediţie, organizatorii îşi propun să sporească nivelul de siguranţă a elevilor în spaţiul public şi privat, provocându-i să înveţe în mod creativ. Elevii participanţi se vor implica activ în elaborarea unor piese de teatru cu mesaj preventiv, pe care, ulterior, le vor transpune pe scenă, în spectacole destinate propriilor colegi.
Iniţiativa urmăreşte prevenirea delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor, domeniu care reprezintă o prioritate permanentă a poliţiştilor bihoreni.
Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor, co-organizator al proiectului, are o experienţă bogată în derularea de proiecte şi campanii centrate pe informarea minorilor pentru evitarea comportamentelor delictuale, dar şi pentru adoptarea unor măsuri de autoprotecţie. Cele mai bune rezultate au fost înregistrate după acţiuni în care mesajele preventive au fost transmise prin metode atractive, interactive şi cu puternic impact vizual. Tocmai de aceea, concursul implică un număr mare de tineri care au libertatea de a-şi alege mesajele şi forma în care transmit recomandările specialiştilor în prevenirea criminalităţii.
În cadrul concursului „Şcoala fără violenţă", elevii vor avea posibilitatea să abordeze într-un mod original recomandările poliţiştilor, prin combinarea educaţiei cu arta teatrală, pentru a transmite un mesaj de impact vizavi de prevenirea manifestărilor violente.
Încurajarea elevilor de a aborda problematici specifice generaţiei lor este benefică, aceştia devenind astfel mai conştienţi şi mai responsabili, atât faţă de propria conduită, cât şi relativ la comportamentul colegilor sau prietenilor lor, fiind capabili să discearnă şi, astfel, să evite anumite riscuri.
În anul 2015, concursul „Şcoala fără violenţă", secţiunea destinată liceenilor, se va desfăşura în 20 martie, la ora 11.00, în incinta Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu" din Municipiul Oradea.
Fiecare liceu care se va înscrie în concurs va putea participa cu un echipaj format din  maximum 6 elevi din respectiva unitate şcolară.
Fiecare şcoală va desemna prin activităţi proprii echipa participantă, care va fi însoţită, obligatoriu, de un cadru didactic din unitatea de învăţământ pe care o reprezintă.
Concursul pentru liceeni va fi organizat pe trei probe:
1.Momentul artistic;
2.Proba teoretică - dezlegarea unui rebus, exerciţiu de cuvinte încrucişate cu tematică preventivă; 
3.Concurs de eseuri, intitulat „Mesajul meu antiviolentă".
Proba teoretică va consta în dezlegarea unui rebus, cuvinte încrucişate din domeniul prevenirii criminalităţii, probă pentru care elevii vor avea la dispoziţie 30 de minute.
Pentru dezlegarea rebusului, concurenţii vor avea la dispoziţie definiţii des utilizate de poliţiştii de prevenire, care, odată înţelese, vor conduce la descifrarea cuvântului „cheie". Această probă va fi realizată în parteneriat cu Asociaţia „Logic Club"- România.
În acest sens, în momentul înscrierii, echipajele concurente vor primi de la organizatori un set de materiale cu noţiuni generale din domeniul prevenirii
criminalităţii, care vor constitui punct de plecare în găsirea cuvintelor „cheie" din rebus.
Momentul artistic va consta în realizarea unor scenete prin care echipajul şcolii, format din maximum şase elevi, să îşi transmită mesajul preventiv împotriva violenţei. Durata momentului artistic va fi de maximum opt minute.
La proba artistică se urmăresc următoarele:
*adaptarea momentului la tema concursului;
*impactul general al prezentării;
*mesajul preventiv transmis, cu promovarea ideii de nonviolenţă;
*forma şi originalitatea în prezentare;
*sugestivitatea motto-ului şi adecvarea lui la momentul artistic ales;
*colaborarea în cadrul echipei.
Se pot utiliza orice fel de accesorii pentru a îmbogăţi prezentarea scenică a echipajului. Cadrele didactice însoţitoare vor prezenta eventualele materiale pe suport digital (CD, DVD) cu numele unităţii de învăţământ inscripţionat pe CD şi cu numele cadrelor didactice însoţitoare notat pe plic sau carcasă.
Se va ţine cont ca timpul rezervat prezentării, respectiv cele opt minute să nu fie depăşite, criteriu de care juriul va ţine cont.
Echipajul care nu se încadrează în timp va fi depunctat de către juriu cu un punct.
Secţiunea de eseuri „Mesajul meu antiviolenţă"- fiecare unitate şcolară va participa cu un eseu realizat de către un elev sau mai mulţi, care trebuie să se încadreze în maximum două pagini A4, redactat în format electronic.
Eseul trebuie să conţină pe prima pagină titlul sau mesajul, iar în colţul din dreapta, sub titlu, numele elevului, profesorul coordonator şi unitatea şcolară.
Regulament de organizare pentru concurenţii din clasele V- VIII:
Concursul pentru clasele gimnaziale va avea loc în 18 martie, la ora 11.00, în incinta Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu", din Municipiul Oradea.
Concursul va fi organizat pe trei probe:
1.Proba teoretică: labirint;
2.Momentul artistic; 
3.Concursul de eseuri, intitulat „Mesajul meu antiviolenţă".
Proba teoretică va consta în parcurgerea unui labirint în interiorul căruia elevii vor trebui să aleagă traseul corect pe care trebuie să-l parcurgă în siguranţă de la şcoală - acasă, iar pe traseu vor descoperi cuvinte sau litere „cheie", care să-i sprijine în alegerea traseului corect.
Totodată, cuvintele „cheie" sau litere recuperate în timpul parcurgerii traseului din labirint vor compune, la final, un mesaj preventiv.
La această probă vor participa trei elevi, iar timpul alocat va fi de 30 minute.
Această probă va fi realizată în parteneriat cu Asociaţia „Logic Club" - România.
Momentul artistic va consta în realizarea unor scenete prin intermediul cărora echipajul şcolii, format din maximum şase elevi, să îşi transmită mesajul preventiv împotriva violenţei. Durata momentului artistic va fi de maximum opt minute. La proba artistică se urmăresc următoarele:
*adaptarea momentului la tema concursului;
*impactul general al prezentării;
*mesajul preventiv transmis, cu promovarea ideii de nonviolenţă;
*forma şi originalitatea în prezentare;
*sugestivitatea moto-ului şi adecvarea lui la momentul artistic ales;
*colaborarea în cadrul echipei.
Se pot utiliza orice fel de accesorii pentru a îmbogăţi prezentarea scenică a echipajului.
Cadrele didactice însoţitoare vor prezenta eventualele materiale pe suport digital (CD, DVD) cu numele unităţii de învăţământ inscripţionat pe CD şi cu numele cadrelor didactice însoţitoare notat pe plic sau carcasă.
Se va ţine cont ca timpul rezervat prezentării, respectiv cele opt minute să nu fie depăşite, criteriu de care juriul va ţine cont.
Echipajul care nu se încadrează în timp va fi depunctat de către juriu.
Secţiunea de eseuri „Mesajul meu antiviolent" - fiecare unitate şcolară va participa cu un eseu realizat de către un elev sau mai mulţi, care trebuie să se încadreze în maximum două pagini de caiet.
Eseul trebuie să conţină pe prima pagină titlul, iar în colţul din dreapta, sub titlu, numele elevului, profesorul coordonator şi unitatea şcolară.
Mult succes tuturor participanţilor!
Comisar-şef de poliţie Ioana INDRIEŞ,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii - I.P.J. Bihor

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:57:01 Ora standard a Europei de Est