Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiect de mobilitate pentru profesori în cadrul programului Erasmus+

La Şcoala Gimnazială Nr. 1 Remetea,

Proiect de mobilitate pentru profesori în cadrul programului Erasmus+

Începând cu anul şcolar 2014-2015, pe parcursul a doi ani şcolari, se derulează la Şcoala Gimnazială Nr. 1 Remetea proiectul Erasmus+, K1 „Îmbunătăţirea continuă a calităţii educaţiei în şcoală prin perfecţionarea cadrelor didactice şi adoptarea unor strategii de internaţionalizare, în vederea reducerii abandonului şcolar şi motivării elevilor pentru autoinstruire".

Este singura şcoală din judeţul Bihor care derulează un proiect Erasmus+, K1, mobilităţi pentru profesori.
Şcoala noastră este o şcoală deschisă care s-a manifestat activ în ultimii ani şi a dovedit flexibilitate faţă de cererile şi aşteptările părinţilor şi ale comunităţii locale, pe de o parte, iar pe de altă parte faţă de  sistemul educaţional  românesc. Integrarea României în Uniunea Europeană a generat noi oportunităţi dar, în acelaşi timp, şi alte cerinţe în domeniul educaţie şi formării continue. Ca şi instituţie, am înţeles că trebuie să accelerăm procesul de internaţionalizare şi acest lucru îl putem face în primul rând prin participarea la proiecte europene, prin cooperarea cu şcoli şi organizaţii internaţionale, prin stabilirea unor obiective clare care să răspundă nevoilor identificate.
Prin acest proiect ne-am propus să îmbunătăţim managementul profesional şi instituţional prin dezvoltarea competenţelor tehnice şi manageriale ale cadrelor didactice. Vrem, de asemenea, să reducem absenteismul şi să înlăturăm abandonul şcolar, să îmbunătăţim participarea elevilor la activităţile şcolare, prin folosirea tehnologiilor noi şi a metodelor interactive, centrate pe elev. Unul dintre obiectivele noastre este să îi educăm pe elevi pentru cetăţenia europeană şi să formăm competenţe lingvistice şi tehnice prin activităţi de parteneriat cu şcoli din Uniunea Europeană.
Participanţii direcţi la cursurile de formare sunt 10 cadre didactice de diferite specialităţi, iar indirecţi toate cadrele didactice din şcoală.  Marea majoritate a cadrelor didactice din instituţia noastră  manifestă dorinţa de perfecţionare şi urmăresc modernizarea actului de predare, dar unora dintre ei  le lipseşte iniţiativa şi au o atitudine de inerţie în ceea ce priveşte propria formare.
 În cadrul proiectului s-au  desfăşurat şi se vor desfăşura mai multe activităţi: elaborarea metodologiei de selecţie a participanţilor, selecţia profesorilor participanţi la activităţile de formare, încheierea contractelor şi angajamentelor cu furnizorii de curs şi cu participanţii, pregătirea interculturală şi lingvistică a cadrelor didactice, participarea la cursurile de formare („Current Issues in Education - Early School Leaving", „English for educators and administrative staff - Intermediate", „EDIPED- Training Course ", „Using E-Learning in the classroom" and „Problem Based Lerning -a practical guide"), publicarea unor articole şi broşuri care vor prezenta activitatea de formare şi  activităţi de diseminare.
Primele două mobilităţi în cadrul proiectului s-au realizat cu ocazia cursului de formare „English for educators and administrative staff - level B2", curs care a avut loc la Praga în perioada 20-24 octombrie 2014. Formatorul internaţional a fost organizaţia ITC - International TEFL Certificate cu sediul în Praga, o organizaţie cu o experienţă de 15 ani în domeniul educaţional. Cadrele didactice participante la mobilitate au fost d-na prof. Florea Camelia Simona şi d-na prof. Boroş Irina Margareta.
Experienţa internaţională a fost una cu adevărat spectaculoasă. Praga este un oraş plin de legendă. De la pavajul arhaic şi până la clădirile impunătoare totul emană  istorie şi cultură veche. Turiştii impresionaţi de farmecul locului stăruiau în faţa unui oraş secular. La Praga timpul se scurge diferit. Podurile peste Vltava sau ceasul astronomic medieval din Centrul Vechi al oraşului, Cartierul Evreiesc sau grădinile de sub castel au fost doar câteva dintre obiectivele vizitate în acest loc de basm.
Cursul a reunit profesori din Turcia, Latvia, Franţa, Cehia şi România. Pe parcursul celor 5 zile de trening s-a reuşit  nu doar îmbunătăţirea activităţilor lingvistice, dar şi îmbogăţirea experienţelor interculturale. Profesorii au avut ocazia să împărtăşească cu colegii lor din alte ţări, să cunoască, să prezinte şi să socializeze. Activitatea de decernare a certificatelor a fost urmată de un scurt moment artistic, unde reprezentanţi din fiecare ţară au avut ocazia să îşi facă cunoscut portul şi obiceiurile.
Mobilităţile internaţionale, în cazul nostru  cea de la Praga, constituie un factor motivant pentru profesori. Nu poţi deveni o şcoală europeană dacă sistemul tău de educaţie nu este unul european. Nu poţi avea un sistem de învăţământ european  decât dacă vezi, faci schimb de bune practici, încerci să îţi însuşeşti ceea ce la alţii funcţionează de ani. Obiectivele europene, potrivit strategiei Europa 2014-2020, se vor regăsi cu adevărat în şcolile noastre dacă vom stabili asta ca prioritate a planului de dezvoltare europeană. Şcoala Gimnazială Nr. 1 din Remetea a început călătoria spre Europa. Învăţăm împreună cu alţii, luăm ce este bun la ei, îmbunătăţim şi schimbăm ceea ce nu funcţionează la noi. Şi astfel credem că învăţământul românesc va fi unul modern, care să pregătească elevul pentru o societate ce se schimbă permanent, învăţându-l să se adapteze.
Prof. Florea Camelia Simona

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 18:25:11 Ora standard a Europei de Est