Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Miracolul copilăriei prin sunet şi culoare”

Primele trei activităţi în cadrul proiectului

„Miracolul copilăriei prin sunet şi culoare”

În contextul integrării României în Uniunea Europeană se impune conservarea identităţii naţionale, menită să demonstreze unitatea în diversitate a popoarelor Europei, schimburile şi relaţiile care au existat şi există între aceste ţări partenere.

Acesta este şi scopul proiectului european de parteneriat, intitulat „Miracolul copilăriei prin sunet şi culoare" pe care în derulează trei şcoli orădene, în parteneriat cu o şcoală din Berettyóújfalu (Ungaria).
Este vorba despre Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" Oradea, reprezentat de: doamna  director, prof. Adriana Savu, directorii adjuncţi, prof. Mihaela Miron - Avram şi Nagy Eniko; coordonatorii: prof. Duma  Maria, Dronca  Maria şi Felicia Dima şi colaboratorii: insp. şcolar Sânziana Neşiu, prof. Daniela Ganea, Petru Bălaj, Angela Clonda, Maria Donca, Rodica Ghenţ, Andrei Ionuţ, Anca Marincean, Rodica Meza, Emilia Nagy, Rodica Panti, Adriana Puie, Lavinia Sabău, Aurelia Susan, Georgeta Tifor, Lazăr Cătălin, Horga Anamaria şi Huszar Ioana; Liceul  de Arte Oradea, reprezentat de: doamna director, prof. Mihaela Bondor şi directorul adjunct, prof. Monika Tiponuţ, coordonator proiect: prof. Valeria Bunica şi colaboratorii: prof. Schneider Arnold, Nagy Viola, Ţâmpu Nicoleta, Midoschi Narcisa, Janko Szep Noemi, Dat Liana, Panait Nada, Ujvárossy Gyöngy, Damaschin Dorin, David Maria, Costea Mihaela, Racz Eliza, Racz Ervin, Bratu Sebastian, Mircescu  Ariadna, Mircescu Georgiana, Bonţu Aurica, Hercuţ Sebastian, Peter Isabela, Galan Lucia, Ilea Maria, Borbely Eva, Mare Floare şi Marinău Sanda; Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna" din Oradea, reprezentată de dl director, prof.  Mitran Mircea, directorul adjunct, prof. dr. Bocoi Liliana şi coordonatorul de proiect, prof. Pavel Elena; cea de-a patra şcoală este ,, József Attila" Általános Iskola din Berettyóújfalu - Ungaria, reprezentată de doamna director Kurtan Monika. 
Din noiembrie 2014 şi până în prezent am derulat trei activităţi comune, având ca obiective operaţionale: promovarea bunelor relaţiilor de colaborare statornicite în timp între instituţiile noastre, prin implicarea cadrelor didactice în realizarea schimburilor de experienţă, proiecte şi simpozioane internaţionale; promovarea exemplelor de bune practici; organizarea de evenimente cu impact transfrontalier privind păstrarea tradiţiilor şi prezentarea specificului Euroregiunii, cu accent pe evenimente care cimentează relaţiile dintre şcolile noastre.
Prima întâlnire de proiect, din luna noiembrie 2014, s-a desfăşurat la şcoala parteneră din Ungaria, atunci a avut loc o întâlnire a coordonatorilor de proiect din şcolile partenere.
În luna decembrie au fost organizate activităţi în cadrul atelierelor de ceramică, design, pictură, modelaj, precum şi programul artistic „Miracolul copilăriei prin sunet şi culoare", la Liceul de Arte şi la Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" Oradea, cu participarea a 18 elevi şi 2 cadre didactice de la şcoala parteneră din Ungaria.
În ianuarie 2015 - reuniune la Berettyóújfalu
Luna trecută, am avut programată cea de-a treia activitate din cadrul proiectului, un schimb de experienţă, cu activitate didactică demonstrativă şi workshop în Ungaria.
Activitate didactică la clasa I ,,A néma és hangos olvasás gyakorlásának módjai   1. Osztályban („Citirea în gând şi citirea cu voce tare la clasa I) şi activitate de mentorat-workshop: ,,Az olvasási készség hatása a többi tantárgy tanulására" (,,Rolul actului citirii în însuşirea cunoştinţelor la celelalte discipline de învăţământ").
La această activitate au participat 10 cadre didactice de la Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" Oradea: prof. Duma Maria, Dronca Maria, Felicia Dima, Daniela Ganea, Rodica Ghenţ, Rodica Panti, Adriana Puie, Lazăr Cătălin, Horga Anamaria şi Huszar Ioana; 3 cadre didactice de la Liceul de Arte Oradea:  prof. Bunica Valeria, Borbely Eva şi Galan Lucia; precum şi 3 cadre didactice de la Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna" Oradea: prof. Pavel Elena, prof. dr. Bocoi Liliana şi prof. Juhasz Elizabeta.
Următoarea activitate se va desfăşura în luna martie, pe tema „Tradiţii şi obiceiuri de primăvară".
Prof. Maria Duma
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Miracolul copilăriei prin sunet şi culoare”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:55:54 Ora standard a Europei de Est