Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ovidiu Mureşan şi-a prezentat raportul de activitate

La încheierea mandatului de viceprimar,

Ovidiu Mureşan şi-a prezentat raportul de activitate

Azi, 20 februarie 2015, dl Ovidiu Mureşan, al cărui mandat de viceprimar s-a încheiat ca urmare a unei hotărâri a Consiliului Local, şi-a prezentat raportul de activitate pentru perioada 2012-2014.

În calitate de viceprimar, dl Ovidiu Mureşan a coordonat în aceşti ani, din dispoziţia primarului, activităţile Direcţiei Economice din cadrul Primăriei Oradea, a Administraţiei Imobiliare Oradea, a ASCO, precum şi Direcţia Monitorizare Cheltuieli de Funcţionare şi Organizare Evenimente.
În cadrul acestor direcţii, a participat la implementarea unor obiective majore pentru municipiu, Ovidiu Mureşan menţionând că în această perioadă au fost menţinute cotaţiile de rating ale municipiului, s-a intensificat corelarea bazelor de date, a fost întocmit un plan de acţiuni de recuperare a sumelor datorate precum şi un grad de colectare a activăţii fiscale în jur de 90%.
Totodată, la nivelul Direcţiei Economice a contribuit şi la programe de succes precum: Campionii Viitorului, premierea olimpicilor şi Gala Antreprenor pentru Oradea, reorganizarea şi eficientizarea activităţii Direcţiei Economice, coordonarea elaborării şi execuţiei bugetare precum şi fundamentarea şi coordonarea politicilor fiscale locale.
În ceea ce priveşte activitatea derulată la AIO, fostul viceprimar a menţionat că, în perioada 2012-2014, au fost realizate o serie de investiţii, dintre care o realizare personală la care a contribuit este construirea sălii de sport a Şcolii Gimnaziale „N. Bălcescu", o sală care, datorită şi efortului depus de comitetul de părinţi, va asigura un cadru adecvat copiilor din această instituţie pentru desfăşurarea activităţilor sportive.
Ovidiu Mureşan a relatat că a avut o colaborare foarte bună cu conducerea ASCO, această instituţie având un grad de eficienţă semnificativ în ultimii ani. Un alt domeniu important a fost activitatea din cadrul Direcţiei Monitorizare Cheltuieli de Funcţionare şi Organizare Evenimente, direcţie care a organizat o serie de evenimente culturale şi sportive apreciate de către orădeni.
În calitate de viceprimar, dl Ovidiu Mureşan a participat şi la audienţe, anual având în jur de 200 de audienţe, în principiu pe activitatea ce ţine de AIO, ASCO şi Direcţia Economică.
„Drumul pe care s-a pornit în 2012 a fost un drum corect. Evident, ar mai fi multe de făcut, iar o parte din aceste obiective vor fi continuate de noul viceprimar precum şi de directorii acestor instituţii", a concluzionat Ovidiu Mureşan.
Fostul viceprimar a anunţat că, începând de azi, va activa la Compania de Apă Oradea, în calitate de director comercial.
Biroul de presă

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 20:44:37 Ora standard a Europei de Est