Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

„Planeta activă – Vulcani şi cutremure”

Parteneriat cu „Oltea Doamna”

„Planeta activă – Vulcani şi cutremure”

„The real difficulty about vulcanism is not to see how it can start, but how it can stop". Sir Harold Jeffreys - Earthquakes and Mountains, 2nd edition (1950) „Adevărata problemă legată de vulcanism trebuie înţeleasă nu cum poate izbucni, ci cum poate fi oprită".

Luni, 16 februarie 2015, Şcoala Gimnazială Internaţională Agora în parteneriat cu Centrul de informare europeană EUROPE DIRECT Agora Oradea și Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna", a derulat proiectul cu titlul „Planeta activă - vulcani şi cutremure", o temă ce a fost filtrată prin Geografie, Tehnologie, Ştiinţe, Muzică, Istorie, Artă, Societate, Educaţie fizică şi Teme internaţionale.
La Geografie, copiii au adus informaţii despre cei mai importanţi vulcani din lume, despre plăcile tectonice şi mişcările lor, despre straturile pământului, despre gheizere şi despre puterea devastatoare a unui Tsunami. Copiii au realizat o secţiune printr-un vulcan având posibilitatea să facă diferenţa dintre magmă şi lavă.
La Tehnologie, ei au învăţat ce înseamnă să porţi un costum de protecţie atunci când te afli în preajma unui vulcan activ pentru a derula o cercetare. Aici, ei şi-au folosit imaginaţia şi au creat un robot salvator ce ar putea fi utilizat în timpul unor dezastre naturale.
La Ştiinţe, au participat la câteva demonstraţii experimentale (la scară redusă) privind erupţiile unor tipuri de vulcani realizaţi din diferite materiale de copiii de la cele două şcoli. Erupţiile au fost realizate utilizând oţet, bicarbonat şi diferite substanţe (cacao, boia, tempera) pentru a scoate în evidenţă culoarea lavei.
La Muzică, copiii au folosit diferite instrumente muzicale pentru a realiza sunetele cutremurătoare ale unui vulcan în erupţie.
La Istorie, au aflat istoria oraşului Pompei şi povestea erupţiei Vulcanului Vezuviu, care a fost devastatoare şi care a îngropat sub straturi de lavă, cenuşă şi piatră ponce, oraşul fiind descoperit aproape după 17 secole.
La Artă, elevii au studiat diferite tehnici de pictat utilizate de Jackson Pollock, încercând să redea în lucrările lor nişte picturi abstracte utilizând cuţite, beţişoare şi mistrii la fel ca marele pictor. Tehnica folosită adesea de artist poartă numele de drip painting (pictura prin picurare), iar tablourile lui nu primeau un titlu anume, ci purtau un număr.
La Educaţie fizică, elevii au simulat diferite mişcări pentru a scoate în evidenţă forţa unei erupţii vulcanice.
La Societate, ei au aflat diferite legende legate de anumiţi vulcani din lume.
Proiectul şi-a propus să stimuleze şi să satisfacă curiozitatea ştiinţifică a copiilor despre fenomenele naturale, parte din ele observabile numai prin efectele produse. Modul de abordare al subiectelor studiate, în cadrul proiectului, le-a oferit copiilor posibilitatea de a descoperi relaţiile dintre cauze şi efecte şi motorul fenomenelor.
Activitatea a reprezentat o cale de cunoaştere activă a lumii înconjurătoare, valorificând experienţa de viaţă a elevilor şi a venit în completarea programei şcolare.
Coordonatori:
Prof. Agape Maria, Miere Crina şi Sabău Doina
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Planeta activă – Vulcani şi cutremure”.

Trimite email
miercuri, 15 ianuarie 2025, 09:00:06 Ora standard a Europei de Est