Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Valentines Day la Liceul Tehnologic „Ioan Bococi”

Vineri,

Valentines Day la Liceul Tehnologic „Ioan Bococi”

Elevii şi profesorii Liceului Tehnologic „Ioan Bococi" din Oradea au sărbătorit vineri „Valentine's Day".

Activitatea a avut loc în sala festivă a şcolii, în prezenţa doamnelor directoare Ileana Varga şi Mihaela Şumălan.
„Suntem obişnuiţi să marcăm în şcoala noastră diverse sărbători şi momente din calendarul şcolar, prin astfel de activităţi. De data aceasta a fost rândul Zilei îndrăgostiţilor, prin activităţi plăcute în limba engleză", a declarat directoarea instituţiei, doamna prof. ing. Ileana Varga.
Cea care a răspuns de organizarea manifestării a fost profesoara de limba engleză Carmen Ungur-Brehoi, ajutată de cadrele didactice Mariana Şandor şi Cornelia Movilă.
„Am dorit să le explic elevilor că dragostea poate fi de mai multe feluri, nu e vorba doar de cea pentru partenerul de viaţă. Poate fi iubire creştină, iubire faţă de părinţi, fraţi, surori, poate lua forma respectului faţă de dascăli sau a înţelegerii cu colegii sau poate fi chiar şi dragoste pentru animale", a explicat Carmen Ungur-Brehoi, profesoara de limba engleză.
După prezentarea printr-un material PPT a istoriei Sfântului Valentin, copiii şi profesorii prezenţi au aflat cum se sărbătoreşte dragostea pe glob, care sunt tradiţiile şi obiceiurile specifice fiecărei ţări în parte. Au învăţat să spună „Te iubesc" în diferite limbi străine. Informaţiile oferite au fost atât în engleză cât şi în română.
„Scopul acestei acţiuni a fost de a implica atât elevii, cât şi profesorii într-o activitate extracurriculară creativă. Tuturor ne place limba engleză, de aceea copiii au fost şi foarte entuziaşti să ia parte la recitarea de poezii şi la jocurile pregătite", a spus Mihaela Şumălan, directoarea adjunctă.
Evenimentul a cuprins şi momente poetice, susţinute de elevele clasei a XII-a E, Dezsi Evelin, Molnar Denisa, Somogyi Anita şi Tamaş Evelin. Acestea au recitat poeme în limba engleză, pe tema iubirii.
Partea cea mai interesantă a fost realizarea unei inimi enorme din bileţele cu mesaje de dragoste pentru cei dragi. Toţi cei prezenţi şi-au pus gândurile cele mai frumoase pe hârtie, în diferite limbi străine. A urmat lipirea bileţelelor pe un panou special, în formă de inimă. La final elevii au primit câte o ştampilă, reprezentând un prinţ şi o prinţesă, simbol pentru găsirea pe viitor a perechii potrivite. Pentru a păstra tradiţia de Valentine's Day, copiii au primit şi dulciuri. (C.B.)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 12:38:36 Ora standard a Europei de Est